STULEN MV Agusta F4-S 2002. "Utställningshoj"

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Min brors special designade MV Agusta stals i Solna strax före 01 i natt.

Hojen var inlåst på restaurang Grodhavet (larmat) som ligger vid Karlbergs s.trand nr 12 (Närheten av papas marina)

Resturangens larm gick vid 00:42 och min bror var där vid 00:50 och då var hojen borta. Inget annat stulet i restaurangen.

Dom verkar ha kört iväg hojen då det fortfarande ”luktade” avgaser, dessutom har dem lyckats ”krascha” direkt och kört av ena backspegeln?

Hojen är totalt ombyggd med kolfiberkåpor, omlackad, inbyggda blinkers bak mm. Ingen reggskylt var monterad. Det går inte att sälja denna hoj och knappast delar från den heller. Och den är ju rätt odiskret. Håll gärna ögonen öppna och skriv här om ni ser nått. Eller PMá mig, alternativ ring.

Jäkligt trist om några smutsiga andra klassens medborgare ska sitta och köra sönder nått så vackert som denna.

MV1.jpgMV2.jpgMV3.jpgMV4.jpg
 
Last edited:

nicotin

Back Again
Gick med
20 Jul 2010
Ort
sthlm
Hoj
Jag saknar begräsningar i trafiken
man blir bara förbannan..så sjukt snygg hoj..

Jga sprider vidare på fejjan och överallt jag kommer åt.

// Tobbe
 

dainesebiker

Medlem
Gick med
9 Jun 2004
Ort
Falkenberg
Hoj
Yamaha XT660X -11
Att folk inte kan hålla reda på mitt och ditt......Jag hjälper till att sprida detta
Trist som fan på en så snygg hoj. Hoppas verkligen på att den kommer tillrätta
 

DerClown

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2008
Ort
Åbo
Hoj
Triumph Daytona 675 -08
det var då en vacker skapelse.. Hoppas det löser sig och svinen för ruttna en tid med några skedar i arslet!!
 

Toyman

Toyman´s Superbikegarage, SBK1988-2002
Gick med
1 Jan 2005
Ort
Norr om fjorden
Hoj
BESLUTS-vånda...........
Var den ej låst? Startat den och kört iväg! Satt nycklarna i? Hoppas du får tillbaka den i fint skick!
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
Var den ej låst? Startat den och kört iväg! Satt nycklarna i? Hoppas du får tillbaka den i fint skick!

det är en rätt gammal hoj, tror inte en van mc-tjuv har några problem att få igång den? mig veterligen sitter det inga immobilisers eller liknande på orginal iaf.

galet fin hoj, minns när den låg uppe på blocket, va bra sugen.
står ju ut som en fyrverkeripjäs, lär inte vara svår att hitta..
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Vem har precis smällt sin trafikreggade mv?
Allvarlig anklagelse ifall man inte har belägg för det.

Och jo, jag vet hur vanligt det är på höstkanten.
Men det som talar emot fb-bedrägeri är att i det här fallet så är eventuell ersättning från FB bra mycket lägre än det som lagts ut på hojen. Då är det ju bättre att laga det trasiga själv än att försöka sig på att fejka stöld.
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Allvarlig anklagelse ifall man inte har belägg för det.

Och jo, jag vet hur vanligt det är på höstkanten.
Men det som talar emot fb-bedrägeri är att i det här fallet så är eventuell ersättning från FB bra mycket lägre än det som lagts ut på hojen. Då är det ju bättre att laga det trasiga själv än att försöka sig på att fejka stöld.
Du misstolkar, den var mer en hänvisning till var man kan börja leta efter ledtrådar, inte ett angrepp mot ts. Borde kanske gjort det mer tydligt så här i efterhand.
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Allvarlig anklagelse ifall man inte har belägg för det.

Och jo, jag vet hur vanligt det är på höstkanten.
Men det som talar emot fb-bedrägeri är att i det här fallet så är eventuell ersättning från FB bra mycket lägre än det som lagts ut på hojen. Då är det ju bättre att laga det trasiga själv än att försöka sig på att fejka stöld.

Tror att "Skäggo" syftade på att någon smällt sin hoj/skjutit maskin eller dyl och behövde delar, då gör det inget om det man snor är oäljbart bara det passar på den "lagliga" hoj man redan äger.:krama
 

H Svensson

Mister
Gick med
27 Jun 2005
Ort
Falkenberg
Hoj
Hojlös
Sjukt tråkigt, jag kollar ofta efter MV på alla säljställen så jag (med flera) känner ju igen sakerna om dom börjar dyka upp.. förmodligen så gör det ju inte det dock.. Hoppas den dyker upp i fint skick bara..
 

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Hojen stod inne i resturangen. Syns inte utifrån utan man måste känna till att den står där. Resturangen var väl tillbommad och låst samt larmad. Hojen i sig var även den låst med godkända låst.

Men som tidigare skribent säger. Det är en "gammal" hoj. Finns ingen immobilisers och den är ju lika lätt som vilken hoj som helst att dra en mejsel i tändlåset. Däremot så gick hela inbrottet och stölden väldigt fort. Under 10min vilket talar för att det inte är några förortskids som vart i farten. Enligt Polis lutar det åt någon form av beställningsjobb utfört av proffs? Hoppas dom har fel och att hojen hittas.

Det är självklart ingen FB. Väldigt dumt att lägga ut tråd här i så fall.

En tråkig detalj är att motorn är helt nyrenoverad. Inte ens gått 90mil (ej inkörd) sen min bror fick tillbaks den från verkstan efter motorhaveri förra sommaren.
 

Frasse

Boxerfantast
Gick med
7 Jul 2003
Ort
Påskallavik
Hoj
BMW R1250GSA -19, KTM 250 Freeride -18, BMW S1000RR M -19
Så surt! Blev själv drabbad av dessa "proffs", då var det båten de gav sig på.
Borde vara lagligt med 30 minuters medeltid, om man får tag på de som sabbar för vanliga knegar-Svenssons.
Det sjuka är att om en tjuv snor din hoj och sedan vurpar med den och skadar sig - Då får ditt försäkringsbolag ge ersättning för personskadorna som tjuven eventuellt har fått! Hur sjukt låter inte det??? -Heja Sverige säger jag bara!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Var det händelsevis ett larm som går ut via GSM?
För då kanske larmet gick när dom stack och tog med sig GSM-störaren.
Tycker 8 minuter är kort tid om larmet gick när de bröt sig in.:va
 
Last edited:

KalleP75

Erfaren nybörjare
Gick med
24 Jun 2009
Ort
Solna
Hoj
-02 Triumph daytona 955i
Det ska vara en redundant larmlösning har jag för mig. Alltså både GSM och "tråd". Samt att det larmar vid bruten kontakat (både gsm & "tråd").
 
Last edited:

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
8min är en evighet om dom vet vad dom ska ha och var det finns, testa själv att klocka dig från du står utanför garaget och tills du står på utsidan med hojen körklar, lägg där till ett par minuter för att forcera lås istället för nyckel.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top