Stulen mc!

Micke®

konnässör
Gick med
10 Aug 2010
Ort
Nacka
Hoj
999 ml Tysk 249ml Spanjor
H€lvete vad förbannad man blir:mad:! lider med dig. Skulle du få tag på dom, pm;a mig då. Har en del grejer jag skulle vilja pröva.
//Micke
 

Peter1980

Team Ajvar
Gick med
25 Jan 2009
Ort
Stockholm/Tyresö
Hoj
Har: R1 -16. Haft R6 -08 , R6 -05, R1 -05, Hornet 600 -06
Så är det...

Om vi kollar Stockholms län så var det 43 stulna under april och hittills så är det 41 som stulits i maj och det är till den 17:e.

Det som stör mig mest är ju att det garanterat finns folk som vet vilka det är som härjar. Hojarna tar ju vägen nånstans, eller åtminstone delarna.

Alla lär inte skeppas ut ur landet.
 

d96angl

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Jun 2009
Ort
Göteborg
Hoj
Triumph Daytona 675 - 07
Tror personligen inte att det är så många som härjar runt, snarare så är det en mycket liten grupp som far omkring i skåpbilar och tar vad dom hittar: sen tror åtminstonde jag att det är ett mycket stort mörkerantal av omkullkörda motorcyklar som blir "stulna" då dom endast vart halvförsäkrade när olyckan vart framme!!

Vore intressant om de sänkte priset på helförsäkringen eller så att fler köpte den.
Hade antalet stölder minskat?
 

Bozrik

BIKERBOYZ MEDLEM
Gick med
12 Sep 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Kawasaki ZX-10R Ninja -04
Oavsett vad har jag gett upp hoppet om att hitta min älskling i en del. Fast det vore bättre om de som tog den har totalkvaddat den men att den hittas så det åtminstone kan bli lösen. Vore ju kul att få köra lite mer hoj den här säsongen...
 

creare

Guest
Alltid tråkigt o läsa sånt här. Jävla as. Troligen slaktad nu men ska hålla ögon öppna ändå, har kettingen i toyotan ifall att..
 

AmiloDanne

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2010
Ort
Borås
Hoj
Hornet 900 -03
Lider med dig.

Vart av med en fabriksbyggd KTM 540 SXS 2004 i Januari 2005 så jag vet hur du känner. Visserligen lyckades jag efter väldigt mycket detektivjobb hitta hojen ihop med 3 andra stulna crossar INNE i en lägenhet i Borås. Då hade dom målat alla kolfiberdetaljer blåa, ryckt alla deklaler, sprayat sadeln och gjort massa konstig skit med den.

Hoppas verkligen du får tillbaka din hoj även om chanserna är små.

Det sjuka i det hela är att trots att dom åkte dit för grov stöld (totalvärde över 250.000 kronor) så fick dom inget annat än böter och skadeståndsersättning för vad det kostade att återställa cyklarna till befintligt skick.
 

LTR

NO REGRETS
Gick med
3 Apr 2006
Ort
sthlm
Hoj
r1 -02(såld),husa 650(såld)cbr1000rr -05
de verkar vara mycket stölder runt västerort...tror fortfarande på min ide att bugga ett lockbete =) för eller senare borde den jue försvinna och då kanske man har en chans :fatta!
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
de verkar vara mycket stölder runt västerort...tror fortfarande på min ide att bugga ett lockbete =) för eller senare borde den jue försvinna och då kanske man har en chans :fatta!

Ja, det vore melodin, det. Så gör ju polisen i Amerikat. Men det är väl någon form av "Entrapment" om Polisen gör det. Men det hindrar ju inte en privatperson att göra det. :tummenupp
 

backis99

backis
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Solna
Hoj
Yamaha YZF-R1
Ja, det vore melodin, det. Så gör ju polisen i Amerikat. Men det är väl någon form av "Entrapment" om Polisen gör det. Men det hindrar ju inte en privatperson att göra det. :tummenupp

ja brottsprovokation kallas det i Sverige och det får polisen absolut inte hålla på med... apropå det borde det inte räknas som brottsprovokation att bygga vägar som är byggda så att man kan köra 200 på dom men sätta hastighetsgränsen på 90? :)
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Jag tog min gamla HTC-Hero o limmade fast i hojen, konstant inkopplad till batteriet. Med gps'en, wifi och 3g påslaget tillsammans med programmet "my mobile security" installerat. Så länge telefonen är kvar i hojen och har kontakt med något nät, 3g eller öppen wifi, så kan telefonen tala om vart den är någonstans genom ett enkelt sms skickat till den.

https://www.mymobilesecurity.com/

30spänn i månaden..... klart värt det.
 

frezon

Vem fan är Gudrun Karlsson?!
Gick med
24 Sep 2007
Ort
STHLM
Hoj
HRC Duchunter
Jag tog min gamla HTC-Hero o limmade fast i hojen, konstant inkopplad till batteriet. Med gps'en, wifi och 3g påslaget tillsammans med programmet "my mobile security" installerat. Så länge telefonen är kvar i hojen och har kontakt med något nät, 3g eller öppen wifi, så kan telefonen tala om vart den är någonstans genom ett enkelt sms skickat till den.

https://www.mymobilesecurity.com/

30spänn i månaden..... klart värt det.

En mycket bra idé, men jag hoppas du har laddaren inkopplad då det kan dra rejält med ström. Ligger förbrukningen på 0,1A förbrukas ett 12A hojbatteri på 5 dagar.
 

Kajja

Ny medlem
Gick med
3 Oct 2005
Ort
Kolsva
Hoj
Kawasaki GPZ 900 R 84
Citat:Alltid tråkigt o läsa sånt här. Jävla as. Troligen slaktad nu men ska hålla ögon öppna ändå, har kettingen i toyotan ifall att..

Kätting är till för amatörer.

En skarpslipad motorsågskedja ställer till mer elände,skall väl synas på fanskapet att han snott en hoj.:tummenupp
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
En mycket bra idé, men jag hoppas du har laddaren inkopplad då det kan dra rejält med ström. Ligger förbrukningen på 0,1A förbrukas ett 12A hojbatteri på 5 dagar.

Jo, man får hålla lite koll på det, men jag kör varje dag så det funkar.
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top