Stulen Kawa ER6

Andersqaz

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Ort
Telefonplan
Hoj
2007,Honda CBF 1000 A
En sedesam historia...

Natten till 7/6 bröt sig en snubbe i vårt garage vid Telefonplan. Han började med att sno en mindre väl låst minibike och två hjälmar. Detta tog han ut genom hissen.:arsele

Efter ett tag kommer han tillbaka, utrustad med batong, vinkelkap och lite annat smått och gått en tjuv kan behöva.
Buss på kättingen som min sambo och jag låser ihop vår motorcyklar med. Verkar ta en kvart. Sedan ger han sig på bromsskivelåset. Bäst var tydligen att skära sönder skivan för en liten tårtbit låg kvar tillsammans med två nedslitna slipskivor.

Sen var det dags att åka, skruvmejsel i tändningslåset och lite bultande och vridande så gav det med sig. Strylåset släppte oxå snällt.

Gäller ju nu att tänka på att inte använda frambromsen, alltså låt bli handtaget.

Han tänkte inte på uppfinningen med ABS och kombibroms så några riktiga nyp blev på väg ut ur garaget. Porten forserade han men jag säger inte hur.

Nu är det ju så, att i garaget sitter ett gäng potenta högupplösta kameror. Inte ens hans mor kommer neka till att det är han på bilderna. Det finns allt från ansiktsbilder med hjälm, utan hjälm, på håll, nära, bakifrån, från sidan, uppifrån, å faan vet om det inte finns någon filmsekvens underifrån oxå.


Ni ska inte tro att han nöjde sig. Efter ett tag kom han tillbaka, slog sönder en bil med min kätting, vandaliserade en vespa mm. Fast sista gången hade han med sig två damer med tvivelaktig karaktär dom med....

Vår Kawa hittades i Aspudden vid 17 dagen efter och kördes till verkstad av en mycket trevlig bärgare till verkstan.:Bugar

Det här i ett ett schysst garage i ett lugnt område. Det känns inte ok är att han hade den där batongen....

Självklart skall polisen få filmerna på honom:rolleyes:

En slutsats av bildmaterialet, det här hade han gjort förrut

Anders
 

maister

Ny medlem
Gick med
20 Sep 2012
Ort
Varberg
Hoj
Aprilia tuono v4 1100 -16
ta dit den jäveln, hoppas han åker dit hårt!! förstår mig fan inte på folk som förstör för andra! idioter!:dummer:huvet
 

Mr. Burton

Trasig
Gick med
16 Jun 2009
Ort
Norra B (Norsborg)
Hoj
Skrotad- Hoj pensionerad
Tänk om någon okänd skulle läcka dessa filmsnuttar på Flashback, vad trevligt det vore om alla fick reda på hur han ser ut......

Jag är iaf jävligt intresserad av hur han ser ut.
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Bra med kameror, då blir han snart gripen för polisen vet säkert mycket väl vem det är. Tyvärr kommer han inte få något nämnbart straff och är snart ute och förstör igen. Han har säkert redan en del fordringar hos kronofogden så det här läggs väl bara till där. Det är minst lika mycket fel på rättsystemet som på den här idioten.
 

Yzf R1

R_is_for_Respect
Gick med
29 Dec 2012
Ort
Halland
Hoj
YZF-R1
Häng ut en bild på honom så tar jag reda på namn och personnummer via mina flashbackpolare.
 

Andersqaz

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2008
Ort
Telefonplan
Hoj
2007,Honda CBF 1000 A
Hej
Jag har inte kunnat lägga upp bilderna. Däremot fick Efterlyst bilderna som de visade igår, där ser man både hur pajasen först snor en moped och sedan Kawan.
Misstänker att det finns kunniga på bildbehandling....:4skrika
 

Tompten

Även kallad Tompa
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Gävle
Hoj
DR BIG 97 - Såld, Bulldog 03 - Såld, Triumph Sprint 04 - Såld, FZ1N 07 - Såld, Bulldog 04 - Kvar
Hej
Jag har inte kunnat lägga upp bilderna. Däremot fick Efterlyst bilderna som de visade igår, där ser man både hur pajasen först snor en moped och sedan Kawan.
Misstänker att det finns kunniga på bildbehandling....:4skrika

Ja, tyckte minsann att det lät bekant med tillvägagångssättet. Tyckte att det var toppen att Efterlyst tog upp det. Reagerade på hur "klantig" han verkade, när han skulle ta sig ut. Såg inte direkt ut som en erfaren hojförare.
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Batong är ju ganska otrevligt, ska man behöva beväpna sig i garaget? :va
 

Bl@ck

Medlem
Gick med
12 Aug 2006
Ort
somewhere@home
Hoj
Honda CB1000RA -16
Haha, vilken jäkla Nolla!!:dummer

Beklagar händelsen dock..
Var den mycket illa tilltygad när den hittades, förutom lås och skiva?

Du borde lägga upp allt på tuben
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
Ser fram emot att höra hur det går så uppdatera gärna tråden...
Tråkigt! Men bra att det blev så bra filmer på idioten.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top