Stulen Hoj Igen!!!

Status
Ej öppen för fler svar.

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
JAha då var det dags igen! Har fått hojen stulen natten till idag.
Var och mekade med den igår eftermiddag/kväll, skulle ha den till jobbet imorse. Men imorse var den borta. Blir så trött. Min tredje som blir stulen på ett och ett halvt år.

Husaberg Fs650 2004. (motard alltså) UZU 669. Original plast och avgas osv. Svarta kraschpuckar på hjulaxlarna med husaberg-logga. Mycket speciell bakfälg; knallgul fälgbana. Stals i Johanneberg/krokslätt.

Sett eller hört nåt? Ring mig 0731-523603 eller polisen!

Edit: Så ser den ut, har bara dessa taskiga mobilbilder tyvärr. Ser exakt ut så, förutom att jag igår monterade styreshöjare 20mm och en ful gummikudde med husaberglogga på styrfästet.

Idnr: (tror det är ramnumret, står på styrstammen) VBKHUA4094M772355
motornr:
0842000699
 

Bifogat

  • DSC00053 (Small).JPG
    DSC00053 (Small).JPG
    51.6 KB · Visningar: 50
  • DSC00054 (Small).JPG
    DSC00054 (Small).JPG
    52.5 KB · Visningar: 82
  • DSC00056 (Small).JPG
    DSC00056 (Small).JPG
    63.6 KB · Visningar: 79
  • DSC00055 (Small).JPG
    DSC00055 (Small).JPG
    55.4 KB · Visningar: 70
Last edited:

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Nej den stod i ett moppegarage inuti ett flerbilsgarage.. Hade tänkt lämna den kvar inlåst på jobbet idag, därför jag skulle åka hoj till jobbet. Men hann inte...

Dörren till förrådet hade dom skruvat loss gångjärnen till och låsen, kätting och skivbromslås låg på golvet, kapade med vinkelslip. Med min tur protesterar säkert försäkringsbolaget, med tanke på hur många jag blivit av med. FUCK
 

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Ort
Göteborg
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Men herrejävlar vilket arbete dom lägger ner. Jag som hoppades att sånt inte drabbar oss som förvarar våra hojar inlåsta :|
 

Migael

Hojlös
Gick med
11 Sep 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Inte förrens nästa säsong...
Helvete då, just det, var ju du som blivit av med den x antal ggr nu. Har för mig du skrev att du skulle sprängminera den? Tjaa snart är det fan dags. Och vad ska dem på en husa o göra, sno en r1a istället :näsblod.
Synd att du blir drabbad ytterliggare en gång, du kanske borde köra utan skylt i fortsättningen så tjyyvarna inte kan kolla upp vem som äger hojen ;)
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Helvete då, just det, var ju du som blivit av med den x antal ggr nu. Har för mig du skrev att du skulle sprängminera den? Tjaa snart är det fan dags. Och vad ska dem på en husa o göra, sno en r1a istället :näsblod.
Synd att du blir drabbad ytterliggare en gång, du kanske borde köra utan skylt i fortsättningen så tjyyvarna inte kan kolla upp vem som äger hojen ;)

JA precis kan dom inte sno nåt dyrare? Vafan mopederna som står i samma garage är nästan lika dyra för fan. Jag är inte skriven i göteborg så via regnummer har dom inte gått... Misstänker nästan moppepojkarna, men man vet ju inte. Eller så var det samma som snodde förra hojen, han kanske hittade den förra av en slump och tänkte kolla igen om jag jag skaffat ny. Vilket jag gjort. Helvete blir så förbannad!
 

niklas

Alla som inte dansar är folkdräktsmän
Gick med
23 Aug 2005
Ort
Vilsen göteborgare i Sthlm
Hoj
Mellan hojar
JA precis kan dom inte sno nåt dyrare? Vafan mopederna som står i samma garage är nästan lika dyra för fan. Jag är inte skriven i göteborg så via regnummer har dom inte gått... Misstänker nästan moppepojkarna, men man vet ju inte. Eller så var det samma som snodde förra hojen, han kanske hittade den förra av en slump och tänkte kolla igen om jag jag skaffat ny. Vilket jag gjort. Helvete blir så förbannad!

Fan vad trist. Hoppas det ordnar sig.

Detta påminner mig än en gång om följande princip (sorry om jag rub it in nu, det är inte meningen:
Undvik att ha era hojar i flerbilsgarage om ni kan.
Finns förmodligen inget bättre ställe att i lugn och ro på natten fila, borra och slipa upp alla tänkbara lås.
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Fan vad trist. Hoppas det ordnar sig.

Detta påminner mig än en gång om följande princip (sorry om jag rub it in nu, det är inte meningen:
Undvik att ha era hojar i flerbilsgarage om ni kan.
Finns förmodligen inget bättre ställe att i lugn och ro på natten fila, borra och slipa upp alla tänkbara lås.

Visst är det så. Han hade fan eluttag överallt, både högt och lågt till sin vinkelslip. Om han inte var raffinerad och hade en batteridriven förstås.

Men helvete den har stått orörd ända sedan i höstas,måste dom sno den nu när supermotosäsongen börjar? Vafan ska man åka på då?
 

Robertzon

Tubeless
Gick med
22 Apr 2003
Ort
typ mitt i Stan (Gbg)
Hoj
Husa 650
Visst är det så. Han hade fan eluttag överallt, både högt och lågt till sin vinkelslip. Om han inte var raffinerad och hade en batteridriven förstås.

Men helvete den har stått orörd ända sedan i höstas,måste dom sno den nu när supermotosäsongen börjar? Vafan ska man åka på då?

fan va tråkigt! du får väl ligga på moppe pojkarna?

nästa hoj du köper får du ha nån annanstans helt enkelt
 

emmigirl

SÅLD!!!
Gick med
4 Feb 2004
Ort
Umeå/Göteborg
Hoj
Bianchi-trampcykel
Riktigt tråkigt......

Lider med dig, precis när säsongen kommer igång :(

Tycker också att du borde skaffa ett annat förvaringsutrymma!

Hoppas dem hittar dem skyldiga!!!
 

henq

hc-devil
Gick med
19 May 2003
Ort
Torslanda
Hoj
KTM 690 SMC R & Honda TRX 250 EX
surt som f-n!!!

Har själv blivit av med tre hojar i Krokslätt, undrar hur länge försäkringsbolagen pröjsar egentligen :confused:

Då har de ändå varit rejält låsta och i bur i garage men vad gör det...
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Ja vafan gör man? Spelar ju ingen roll hur tjocka dörrar eller hur många kättingar man har. En pickup/skåpbil med elverk och vinkelslip fixar ju det mesta.
Är det meningen att man ska investera i ett Fort Knox om man ska få ha hojen ifred?

Happ då blev denna säsongen bara halv precis som förra... :huvet
 

"Häggen"

Slutat krashträna och ska bli serriös...
Gick med
5 Oct 2003
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 900RR + saknar min skrotade husa =(
Ja vafan gör man? Spelar ju ingen roll hur tjocka dörrar eller hur många kättingar man har. En pickup/skåpbil med elverk och vinkelslip fixar ju det mesta.
Är det meningen att man ska investera i ett Fort Knox om man ska få ha hojen ifred?

Happ då blev denna säsongen bara halv precis som förra... :huvet

Ja man får hoppas det går bra....
 

Kollemannen

#101 Noll Koll Racing
Gick med
4 Aug 2003
Ort
Hellvängen
Hoj
Ducati 749-04 KTM 505 SMR-08 #101 KTM 450 sx-04 Beta260-89
Kan berätta att hojen lever.
Såg den tyvärr bara till fots vid lindholmen 11.30 idag. Gick lite för fort för att springa ikapp :mad:
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Kan berätta att hojen lever.
Såg den tyvärr bara till fots vid lindholmen 11.30 idag. Gick lite för fort för att springa ikapp :mad:

Ja det var du som ringde? Strax efter såg min chef den vid trakterna av lundbytunneln och grannen till jobbet stod bakom den vid ett rödljus... Hade han vetat att det var min hade han hoppat ut och vridit ikull grabben sa han.
 

Halogen

Apajävel!
Gick med
7 May 2005
Ort
Mölndal änna.
Hoj
En ensam 1L pastaräser + 5,7L gjutjärn
surt som f-n!!!

Har själv blivit av med tre hojar i Krokslätt, undrar hur länge försäkringsbolagen pröjsar egentligen :confused:

Då har de ändå varit rejält låsta och i bur i garage men vad gör det...

Men säg inte så för helvete, nu måste jag ju gå ner och kolla så skrotet står kvar! :mad:
 

wheelie82

Blitzkrieg mit dem Fleischgewehr!
Gick med
16 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 950 Adventure 2005 Husaberg FS650 2004
Nope den är bortplockad. Men en massa folk har hört av sig, de känner igen hojen pga bakhjulet.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

Top