Stulen Ducati Streetfighter 2010 Hägersten

iceman32

Tjuvjägare
Gick med
2 Jun 2011
Ort
Hemma :)
Hoj
Suzuki V Strom DL650 -07
Lider något sjukt med trådskaparen, det väcker ett ordentligt hat som behöver få utlopp på något sätt.

Tycker många av oss är alldeles för mesiga när det gäller detta. Så fort någon/ några åker dit för denna typ av brott.

Upp med dom är på SH, bild (gärna före och efter du kom på dom), namn, Facebook, adress, ev dom från tingsrätten osv osv..

Eftersom våra kära moderatorer på SH förmodligen kommer plocka bort detta (pgs ngt som liknar PUL) så får vi väll skapa en extern "fishy"-site för endast denna typ av problem.

Vet att tankarna är stora men något behöver ju uppenbarligen göras! Det ska göra ONT att stjäla hojar.

Håller med dig till 200%.
Finns ju sidor som listar alla pedofiler och våldtäksmän så varför inte göra detsamma med hojtjuvar?
Mycket bra idé!!!
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
De har gått inifrån, Heba äger fastigheten. Det kändes som nån micklat med låset. Flerbilsgarage 20 platser. flera andra hojjar o bilar orörda.
 

Arne_Duck

Fuck a duck... please!
Gick med
31 May 2005
Ort
Södertälje
Hoj
ZX10r -04, ZX6r -98
Du vet, de uppgifterna lägger vi upp på en helt annan site.... med lite mer liberal syn på det där med PUL....

Lider något sjukt med trådskaparen, det väcker ett ordentligt hat som behöver få utlopp på något sätt.

Tycker många av oss är alldeles för mesiga när det gäller detta. Så fort någon/ några åker dit för denna typ av brott.

Upp med dom är på SH, bild (gärna före och efter du kom på dom), namn, Facebook, adress, ev dom från tingsrätten osv osv..

Eftersom våra kära moderatorer på SH förmodligen kommer plocka bort detta (pgs ngt som liknar PUL) så får vi väll skapa en extern "fishy"-site för endast denna typ av problem.

Vet att tankarna är stora men något behöver ju uppenbarligen göras! Det ska göra ONT att stjäla hojar.
 

CDM

BikerBoyz
Gick med
2 Sep 2009
Ort
i garaget
Hoj
Slagskeppet
Fantastiskt, nu har vi äntligen en bra diskussion om detta.

Är det någon som känner spontant att de utan vidare bekymmer kan kasta upp denna typ av site utan alltför mycket tid?

(Är tyvärr ingen front-pagare)
 

Dubstep

Ny medlem
Gick med
21 Feb 2011
Ort
Stockholm
Hoj
XTZ 660 Tenere -92
Fan vad surt. Less man blir, håller utkik, även om det kanske inte är så stor chans att den syns till med tanke på vad dom gjort för att ta den....
 

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Ort
SoSo
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Helt otroligt vilken tid och energi den här typen av personer har till att sno andras surt förvärade ägodelar.
Något säger mig att samma personers energi för att te x söka ett hederligt jobb inte är på riktigt samma nivå.

Det som värmer är att åtminstone småtjuvarna förmodligen kommer sitta där på ålderns höst helt utan tjänstepension, knapra på sitt knäckebröd och fundera över om det inte hade varit smartare att faktiskt göra något vettigt av sitt liv.

Tyvärr kommer väl ovan nämnda småtjuvar växa upp och bli än större idioter med resultat att de på ålderns höst, med största sannolikhet, kommer att sitta, förvisso inlåsta men, med både mat och husrum betalt och klart - och detta dessvärre med svenska skattebetalares surt förvärvade pengar...
Håller med CDM - nått måste göras åt slöddret NU!:smasha

OaO

KK
 

NoRegrets

BadKharma
Gick med
24 Feb 2006
Ort
Älta
Hoj
Just nu 3 St Ducati: 1199S Panigale 2013 Hypermotard 1100S 08 Streetfighter 1100S 10 Snöskoter: Yamaha RX1
Bad shit...brukade hänga där i krokarna förut hos mitt ex...Mina hojar stod ofta ute med bara skivlås..måste haft jävla tur. Tror att man måste ha en sändare som larmar i lgh om någon rör hojen i garaget...
 

Attitude

Ny medlem
Gick med
12 Mar 2012
Ort
Skara
Hoj
2008, Suzuki Intruder C1800
Så djävla vidrigt när folk ska ta andras grejer. Men om det är ett flerbilsgarage så är det väl troligt att någon som bor där har en bekant (eller själv) har tagit den?.. Ofta så sker ju såna stölder av "insiders" då de har rätt bra koll på vilka tider folk rör sig i garaget etc..

Jag har haft bilar som kört in på min privata väg (jag bor ute på landet) och när jag ser såna bilar springer jag ut,sätter mig i bilen och följer efter, tar regnumret.. har gjort så ett par-tre gånger.. Skumt folk som antagligen vill kolla om det finns något att ta etc. Hoppas hojen återfinns, och gör den inte det - Hoppas FB är snabba och att du inte förlorar på detta nu.. :(
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Superfint, men om man inte orkar kråla genom den eviga sörjan av skit som FB erbjuder i största allmänhet så skulle en specifik site vara bra för de som inte är så FB-belevrade.

Nu låter du lite som de som klagade på internet förr, som tyckte att det var svårt att hitta öppettiderna på ICA bland all porr och skörlevnad. Skillnaden på bajs i toaletten eller på toalettmattan är bara några centimeter:brynad
 

Geggamoja

#13
Gick med
12 May 2009
Ort
Stone Island
Hoj
Ducati Fika Racer
Fan vad lack man blir. Beklagar - jag vet hur det känns.

Min hoj har något varit och knipsat i bromsskivan på ...
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Goda Nyheter för 15 min sedan ringde Assistancekåren, han hade precis bärgat en stulen släpvagn från Malmö som stod i hägersten.I den ligger pärlan :) . Tydligen hade banditerna brytit loss en planka på en parkbänk för att stötta släpvagnen så att den inte skulle rulla iväg. Nångra förbipasserande hade ogillat detta och ringt polisen. Tydligen finns det hopp om mänskligheten fortfarande. De hade lagt den ner i släpet, så endel skador finns det nog. Tack alla som hjälpte till att hålla hoppet uppe.

En lättad Ducatist
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
Yes, fan va skönt! Jag har kört ett par gånger sen du skrev den blev stulen och haft ett extra falköga för streetfighters (som man inte direkt ser varje dag).

Fy fan va skönt att äcklen inte han ta den vidare!:rock:rock:rock:rock:rock:rock :fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar:fyllisar
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Man blir lite nyfiken på historien hur det stulna släpet från Malmö hamnade i huvudstaden och blev inblandat i en mc-stöld. Men det är polisens uppgift att utreda.
 

BramBilla

SDK #4643
Gick med
31 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2010 Ducati SF
Man kan säga att det var en jävla stor sten somm föll från bröstet när samtalet kom. Jävla vad snopna de skall bli om de har tänkt att hämta släpet vid ett senare tillfälle. Men konstigt ändå med det stulna malmösläpet.

Tack till alla som engagerat sig.
 
Nyheter
KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Top