Stulen DRZ400SM från Järfälla

number3

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
here? no there? no maybe what? ask me again.
Hoj
Aprilia SXV450, Suzuki DRZ400SM
Hur har det gått?

Vad jag har kommit på är att det är enklare att stjäla en hoj än att få den tillbaka... Jag säkert kunde ha köpt en ny hoj med alla pengar jag har spenderat på telefonräkningar.

Jag älskar Sverige, fast jag är engelsman och har bott här bara 3år, men kundtjänst är inte er grej.

Få att försöker få tag i min hoj är en riktig utmaning. Min hoj finns nånstans med polis men var och vem är ansvarig - ingen aning. Alla lovar ringer tillbaka hittills har endast en person gjorde detta och det var för att ge mig ett nummer till någon annan. Jag är så trött med det här. Snart skit jag i hojen och köper en Volvo. :huvet

Samma sak med försäkringen - för att komma fram måste man bli arg. Varför är det så? Jag vill inte att ett företag "överträffa" mina förväntningar bara att de gör vad de lovade. Ingen mer.

Den värsta med att ha en hoj stulit är inte att hojen är borta utan att man ligger i andras händer som bryr inte om dig.

Uppdatering om status kommer senare i veckan efter 50 samtal till....
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Vad jag har kommit på är att det är enklare att stjäla en hoj än att få den tillbaka... Jag säkert kunde ha köpt en ny hoj med alla pengar jag har spenderat på telefonräkningar.

Jag älskar Sverige, fast jag är engelsman och har bott här bara 3år, men kundtjänst är inte er grej.

Få att försöker få tag i min hoj är en riktig utmaning. Min hoj finns nånstans med polis men var och vem är ansvarig - ingen aning. Alla lovar ringer tillbaka hittills har endast en person gjorde detta och det var för att ge mig ett nummer till någon annan. Jag är så trött med det här. Snart skit jag i hojen och köper en Volvo. :huvet

Samma sak med försäkringen - för att komma fram måste man bli arg. Varför är det så? Jag vill inte att ett företag "överträffa" mina förväntningar bara att de gör vad de lovade. Ingen mer.

Den värsta med att ha en hoj stulit är inte att hojen är borta utan att man ligger i andras händer som bryr inte om dig.

Uppdatering om status kommer senare i veckan efter 50 samtal till....

Har du fått tillbaka hojen än? Hur har det gått med försäkringsbolaget?
 

number3

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
here? no there? no maybe what? ask me again.
Hoj
Aprilia SXV450, Suzuki DRZ400SM
Har du fått tillbaka hojen än? Hur har det gått med försäkringsbolaget?

Det är nu löst med försäkringsbolaget så det är bra. Polisen - ja du, jag känner inte som jag har kommit vidare. Jag fick ett samtal från dem före veckan, de sa så här: "Hej vi har tagit din hoj i beslag (jag: jo det vet jag), du kommer få den tillbaka i ett par dagar (jag: ni sa det två/tre veckor sen) och vi kommer ringa dig (det har alla sagt, få har faktiskt gjort det) Hej då"

Så som du ser - inte kommit vidare, och nu har det varit några dagar och inget hörs från polisen. Jag kanske försöka ringa dem igen imorgon (fast det känns värdelös) skitsamma - jag har en ny hoj nu och ingen bråttom att få den tillbaka. Ganska tur.
 

number3

Ny medlem
Gick med
15 May 2008
Ort
here? no there? no maybe what? ask me again.
Hoj
Aprilia SXV450, Suzuki DRZ400SM
Har det hänt något eller har du gett upp hoppet?

Fick tag i polisen 2 veckor sen (men var på väg till flygplatsen för en liten semester i hemlandet) de bad om jätteursäkt att de inte hade kontaktat mig. Så när jag kom hem fanns det ett brev från de som förklarade hur skall hämta hojen. Hojen är nu med en MC verkstad. Kanske får den tillbaka i en vecka hoppas jag. Tack för intresset!
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top