Strypt blackbird ?

roadwraith

All guts, no glory
Gick med
30 Dec 2007
Ort
Killeberg
Hoj
Moto Guzzi 1200 sport 07
Mins att jag läste för några år sen om blackbird när den var ny. Den släpptes med två olika utföranden. Fulleffektan hade 162hk och så fanns det en med 98 hk.


Nu till strypningen.
Tror att 98hk har andra insugsgummi som år ovala och med mindre diameter än den som är fulleffekt.
 

Zenita123

SUGEN PÅ ATT ÅKA
Gick med
31 Jul 2008
Ort
eskilstuna
Hoj
Honda blackbird 1998
Jag åkte ifrån polarens 750 gsx-r 1998 så den borde ju inte vara strypt jag har även tagit bort centralsstöd samt har ett akropovic 4-1 system titan väger ju ingenting så det försvann en jäkla massa vikt. 98 hk tror jag inte jag har i den den går tillräckligt bra den åker ifrån min rf 900 och gsx-r så bra går den.
 

nissepelle

Strandraggare
Gick med
29 Jan 2006
Ort
Linköping
Hoj
Suzuki GSXR750 -99, Gasgas 450 FSE -07
Så vad är du egentligen ute efter? Nu helt plötsligt så tror du inte längre att den är strypt ju. VAD vill du att vi ska försöka komma fram till i den här tråden? Blir tokig på dig
 

elkenneth

Medlem
Gick med
12 Feb 2008
Ort
Norrtälje
Hoj
Nej
Pröva om den gör 295 det gjorde den i originalutförande, om den fortfarande gör det så har du nog dina 164 hästar och toppvarvet i behåll. Ett alternativ är att kolla vad den varvar när varvstoppet går i och jämföra med vad det ska vara inställt på. Tog det längre tid att komma till det varvet när varvstoppet gick in på förra hojen eller kom du upp i högre fart på varje växel? Kan den slira på kopplingen som gör att den varvar ur fortare även med originalutväxling.
 
Last edited:

sp20

Medlem
Gick med
7 Jan 2006
Ort
KIL
Hoj
Massa trampcyklar
Om du vill att det ska ta längre tid att accelerera får du byta till en slöare cykel :tungan
Att den varvar ur snabbt är precis det man vill :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top