Strypning!!! Belöning utlåvas till den som hjälper mig enklast och snabbast!

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
Hallå!
Jag skriver till er i stor sorg... Min husqvarna efter lite mera research är STRYPT!
Ja! Det kom som en chock till mig med! Men försök iaf!

I registreringsbeviset så står det:
"Ursprunglig motoreffekt 27kw din sänkt genom begränsning av avgasportens höjd"

Till Frågan: Hur befriar jag mina 27KW från husqvarnans onda strypning?
 

Mr EmCom

Ny medlem
Gick med
10 Jan 2006
Ort
Örebro
Hoj
KTM 250 Freeride
ja om det nu står avgasport. så lär det ju vara nått med det.. bara att öppna å kålla.

vad får jag? :D
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
2859574 ja om det nu står avgasport. så lär det ju vara nått med det.. bara att öppna å kålla.

vad får jag? :D
Har kollat lite på den men jag har ingen aning hur en jäffla avgasport ska se ut! Ge mig en eksakt lösning på hur jag avstryper så blir det belöning!
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
föresten att det står det är inte samma sak som att det är det, tm är på pappret 11 kw orginal, :hihi
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
Bara ta av kröken å kolla in! Samt kolla om du ser något mysko vid öppningsmekanismen..
 

БОБАН

Ny medlem
Gick med
8 Jul 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Husaberg FS 650 -07, Aprilia RS 125 -03
Avgasporten sitter väll vid cylinderfästen (där du fäster avgasröret) om du har en avgasport är det väll följa den sladden och kolla om den är inkopplad eller är jag helt ute och cyklar...

PS Onödigt att ge belöning, tror du får hjälp iaf
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
2859669 Bara ta av kröken å kolla in! Samt kolla om du ser något mysko vid öppningsmekanismen..
Kröken är av... men ingen strypning i början av kröken... En annan kille på SH med qvarna säger att på hans regbevis står det: "från 27kw till 11kw igenom strypning i kröken med 19 mm plugg" Och han har en feting plugg i början av sitt rör enligt han....

Loy: vad står det i ditt regbevis?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2859680 Avgasporten sitter väll vid cylinderfästen (där du fäster avgasröret) om du har en avgasport är det väll följa den sladden och kolla om den är inkopplad eller är jag helt ute och cyklar...

PS Onödigt att ge belöning, tror du får hjälp iaf
Det sker mekaniskt på Qvarna.

2859682 Kröken är av... men ingen strypning i början av kröken... En annan kille på SH med qvarna säger att på hans regbevis står det: "från 27kw till 11kw igenom strypning i kröken med 19 mm plugg" Och han har en feting plugg i början av sitt rör enligt han....

Loy: vad står det i ditt regbevis?
Strypt till 5 kw genom strypning i kröken. Förre ägaren gjorde det. En liten plugg man sätter in i början av kröken. Det är ju olika hur folk har valt att strypa sina.
 
Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
2859685 Det sker mekaniskt på Qvarna.


Strypt till 5 kw genom strypning i kröken. Förre ägaren gjorde det. En liten plugg man sätter in i början av kröken. Det är ju olika hur folk har valt att strypa sina.
mmm förra ägaren har valt ett konstigt sätt iaf...

Hjälp till nu för fan! Ingen annan som har samma strypning som jag eller?
 

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2859697 själv har man en smidig "lucka" :tungan
Jag har också en lucka till öppningsmekanismen, om det var det du menade?

2859700 mmm förra ägaren har valt ett konstigt sätt iaf...

Hjälp till nu för fan! Ingen annan som har samma strypning som jag eller?
Men bara skruva lite å kolla ju! :7peta

Du vet väl var avgasporten och tillhörande delar som sköter allt sitter hoppas jag?
 
Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
2859697 själv har man en smidig "lucka" :tungan
Lucka? Va fan menar du?

2859703 Jag har också en lucka till öppningsmekanismen, om det var det du menade?


Men bara skruva lite å kolla ju! :7peta

Du vet väl var avgasporten och tillhörande delar som sköter allt sitter hoppas jag?
Vet var avgasporten sitter! Vet i fan hur den ska funka eller hur den ska sitta när den sitter rätt)
 
Last edited:

Loy

...Mm, så är det!
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Många
2859707 Lucka? Va fan menar du?


Vet var avgasporten sitter! Vet i fan hur den ska funka eller hur den ska sitta när den sitter rätt)
Men du ser ju om någon har varit där i fixat och satt i någon extra bit. I vilket fall så lär du ju märka om den har 11 eller 27 kw :rolleyes:
 

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Ort
Norrort
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
ledesen men du e fan fel person att ha en qvarna.. Hur fixade du bakhjulet? ta hjälp av samma peson, eller enklare kolla, gasreser den lätt? då e den inte strypt.
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
2859719 ledesen men du e fan fel person att ha en qvarna.. Hur fixade du bakhjulet? ta hjälp av samma peson, eller enklare kolla, gasreser den lätt? då e den inte strypt.
Ok... och du grundar detta på? bakhjulet fixa jag rätt så mycket själv... Fick svarava ny axel, gänga den, kapa och svetsa den själv + gjort alla bussningar. Jag tror att den är stryp för att nu av 2 andra personer med wr 125 säger att den toppar 130 (ca) och den gasreser på 1,2,3 och 4:ans växel. Min gasreser inte och den toppar bara 110 med nuvarande drevning (den varvar ur)
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
Loy är du säker på att det sker mekaniskt på nyare husky med?

Det jag kommer och tänka på då är väl att avgasporten inte öppnar helt utan hålls kvar i "stängt" läge, dvs halvöppet. Då är ju antagligen inte wirearna (stavning i plural?) isatta?

Men som de andra, är du säker på att den är strypt då? Lättar den lätt så behöver du inte oroa dig. :tummenupp
 

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
2859741 Loy är du säker på att det sker mekaniskt på nyare husky med?

Det jag kommer och tänka på då är väl att avgasporten inte öppnar helt utan hålls kvar i "stängt" läge, dvs halvöppet. Då är ju antagligen inte wirearna (stavning i plural?) isatta?

Men som de andra, är du säker på att den är strypt då? Lättar den lätt så behöver du inte oroa dig. :tummenupp
På min är det mekaniskt iaf. Står i husqvarna handboken om "HTS" - Husqvarna Torque System det är mekanist....
 

Lundgren

2 STROKE FORCE
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Lidköping
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K4, CR 500 -96
2859747 På min är det mekaniskt iaf. Står i husqvarna handboken om "HTS" - Husqvarna Torque System det är mekanist....
Ja okej.

Skruva loss kåpan till avgasportsstyrningen i så fall och se hur det ser ut.

Jag baserar detta på hur det ser ut på crm:en så säg gärna till om det inte är så. samt följ den/de wiren till någon sorts kontroll. Där kommer det ju vara elektriskt så kolla ifall det är inkopplat. :tummenupp
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top