Strypa ducati monster 620 till a2

vokati

Ny medlem
Gick med
12 May 2022
Ort
lund
Hoj
Kawasaki KLE500 (2001) och en Ducati monster 620 (2006)
Tjena!
Jag har en ducati monster 620 från 2006 (reg nr: XUP645) som jag försöker strypa till a2 35kw. Jag har redan beställt en kit från alpha technik som skulle passa enligt de men det gjorde den inte. Jag kontaktade alpha technik och fick förklarat till mig att det var ett vanligt fel. Ducati monstern gjordes tydligen med två olika strypventiler, en såkallad "BING" strypventil eller en "magneti marelli" strypventil. Jag har en "BING" strypventil. Är det någon som vet var man kan hitta en strypsats? eller har några andra kloka idéer?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Tjena!
Jag har en ducati monster 620 från 2006 (reg nr: XUP645) som jag försöker strypa till a2 35kw. Jag har redan beställt en kit från alpha technik som skulle passa enligt de men det gjorde den inte. Jag kontaktade alpha technik och fick förklarat till mig att det var ett vanligt fel. Ducati monstern gjordes tydligen med två olika strypventiler, en såkallad "BING" strypventil eller en "magneti marelli" strypventil. Jag har en "BING" strypventil. Är det någon som vet var man kan hitta en strypsats? eller har några andra kloka idéer?
Prata med killarna på MC-Kompaniet. De säljer mycket strypningssatser så de kanske kan hjälpa dig hitta rätt prylar. De är överlag väldigt bra att ha att göra med också.



Om du inte får den hjälp du behöver hos MC-Kompaniet så pratar du med Italia Bike Center (Ducati Arboga). De är också en av Sveriges bästa verkstäder och de har full koll på allt som har med Ducati att göra.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top