Streetrace Torsdagar!

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Wibbe skrev:
Tyvärr förhinder idag, men om det blir nått den 18:de så ska man väl dyka upp o köra in motorn.

Brink, blev det nå snurr på Banditen??

Ingen Bandit. Gick bara på tre burkar under laddtryck, annars går den smutt utan laddtryck. Förgasarläckage nånstans. Banditen får bekänna färg nästa torsdag eller i helgen. Den blåvita slirade trots bara 1520 hjulbas. Gick bra ändå. Är det nåt race nu på lördag eller är det bara söndag och Tullinge den här helgen?

Helt otroligt att så få hojar kommer till Lunda. Helt suveränt informellt arrangemang och mycket köra + korv & läsk att köpa för den hungrige.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta
andersbrink skrev:
Till alla Bangers, det var SUVVE-VÄDER på Lunda ikväll! Mer publik än vanligt var det också. Bilarna (rätt många våldsamma V8'or med lustgas å bromskärm) var fler än antalet hojar, iaf som vågade sig ut och bränna däck, tyvärr. Slirigt och halt var det iaf, precis som det ska vara på äkta gatracing.

Kan inte annat än hålla med....helt klart en suverän kväll! :tummenupp
 

dimax

dimax
Gick med
20 Apr 2005
Ort
sthlm
Hoj
suzuki x 6 st. turbo-lustgas mm
5 st hojar var på väg från sthlm .. då brakade det loss med allt som finns där uppe de var bara att åka hem o skratta el.gråta obs..detta är sweden :)
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jaha se där vad man missat när man haft semester.
Om jag inte får förhinder med SBP så ska jag nog passa på att köra lite. Kanske skruva lite förgasare först och försöka justera in det hela. 1 och 4an perfekt medans 2an går mycket fett och trean farligt snålt. 2an och trean är iof inte vetenskapligt men så ska dom inte se ut enfast det bara va garage gasa. 1an och 4an vet jag är bra från landsvägs test. Justera själv eller uppsöka bänk det är frågan.

När jag bytte stift så va 1,3,4 bra medans 2an var tokfet. kanske är det en bättre referens än mitt sk garage gasa. Samt att jag äntligen hittat mitt fel med att den tvärdör vid lite varv, en kontakt som ser ut att ha smält pga gnistbildning mellan hane/hona. Vet inte vad det va för kabel men en tvåpolig med en 4mm2 kabel och en 1mm2 kabel ligger framför/under batteriet. Helt klart + och jag gissar att dom går mot tändspolarna. Ska testa lite mera efter SBP vill ju inte förstöra min besiktnings setup.
 

Wibbe

Tidsoptimist!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gefle
Hoj
GSX-R 1100 '91 från början..., S.P.S.B. 1200 turbo '89-'95, FYM 107, GSX-R 1100 '91 orginal, visstja en Sachs Compact oxo!
Qwerty skrev:
Jaha se där vad man missat när man haft semester.
Om jag inte får förhinder med SBP så ska jag nog passa på att köra lite. Kanske skruva lite förgasare först och försöka justera in det hela. 1 och 4an perfekt medans 2an går mycket fett och trean farligt snålt. 2an och trean är iof inte vetenskapligt men så ska dom inte se ut enfast det bara va garage gasa. 1an och 4an vet jag är bra från landsvägs test. Justera själv eller uppsöka bänk det är frågan.

När jag bytte stift så va 1,3,4 bra medans 2an var tokfet. kanske är det en bättre referens än mitt sk garage gasa. Samt att jag äntligen hittat mitt fel med att den tvärdör vid lite varv, en kontakt som ser ut att ha smält pga gnistbildning mellan hane/hona. Vet inte vad det va för kabel men en tvåpolig med en 4mm2 kabel och en 1mm2 kabel ligger framför/under batteriet. Helt klart + och jag gissar att dom går mot tändspolarna. Ska testa lite mera efter SBP vill ju inte förstöra min besiktnings setup.

Är den tunna överdragen med nått tygliknande? Ett rött kontaktstycke? I sånna fall laddningen från generatorn, mycket vanligt att den smälter.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Wibbe skrev:
Är den tunna överdragen med nått tygliknande? Ett rött kontaktstycke? I sånna fall laddningen från generatorn, mycket vanligt att den smälter.

Tror det. Minns inte riktigt hur den såg ut. Upptäkte det av en slump när jag hade haft loss cdi boxen och gjort rent dessa kontakter, så såg jag den där som jag troligen missat förra gången jag gjorde rent.

Ska man byta kontakten? Kan det vara den som är boven i dramat? Hur var symtomen på Banditen?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Qwerty skrev:
Tror det. Minns inte riktigt hur den såg ut. Upptäkte det av en slump när jag hade haft loss cdi boxen och gjort rent dessa kontakter, så såg jag den där som jag troligen missat förra gången jag gjorde rent.

Ska man byta kontakten? Kan det vara den som är boven i dramat? Hur var symtomen på Banditen?

Ingen symptom alls - annat än att jag inte fick isär kontakten utan fick förstöra den. Kläm ihop hon-kontakterna eller byt till vanlig kabelsko.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Okey, då har det inget med mitt fel att hojen dör vid varv att göra. Men tack för svaren.

Sitter på Walther argenturen i sverige så att fixa kontaktdon är ingen konst. Allt från 3poligt till 216 poligt finns som std i lager. Kanske onödigt dyra men dom håller och finns nära till hands.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Är det någon som vågar dyka upp i morrn torsdag och utmana den röda tjejhojen som precis fått snurr på tvångsmatningen av den annars lite anorektiska motorn?

1370 kubik, K24 från en V60r, 1670 hjulbas, lyfter nu framhjulet lika våldsamt på trean som en original gör på ettan. Det var faktiskt lite skrämmande jämfört med den lite tamare blå/vita gsxren - som även den är iofs turbomatad - men inte med samma portion laddtryck utan minst det dubbla! Jowsa!!! :yoparty
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Är det någon som vågar dyka upp i morrn torsdag och utmana den röda tjejhojen ....


Tjejhojar har inget på en räserbana att göra :)




Ska bara få klart lite bestyckning först. Men kommer upp på torsdag för att köra oavsett.
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
andersbrink skrev:
Jag sätter en hamburgare på att allas vår Carola på sin SV650 är först över 60-fotaren om ni kör ett race. :7peta :hihi


Tror jag me, den där jäkla kopplingen jag har är inte att lita på.
Fast jag kanske skulle anta utmaningen bara för skojs skull. Torska mot någon med 550cc mindre är ju rätt illa enfast det är 60 fotarn vi tävlar om och hamburgare är gott. :tummenupp

Har ännu bara lyckats starta på 3500rpm och då vinner man inge 60fot, ska nog träna i kväll ihop med ombestyckningen.
 

LocDog

Kärlekspilot
Gick med
31 Jul 2004
Ort
Dubsala - Lower Downtown
Hoj
Harley Fyrtioåtta

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jag har en utsänd i Öregrund som jag kikar av vädret med innan jag åker. Men kikar man på dom fina länkarna Anders lagt upp så verkar det som uppehåll, kortare skurar torkar upp fort. Ta med paraply :tummenupp

Vi kommer 3st hojar.
Jag ska ju äta vunnen hamburgare under kvällen :7peta
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Carola dök inte upp så det blev inga hamburgare för någon av oss. Däremot varmkorv - åt mig själv... och lite äkta Biltema-svart-silikon åt Qwerty. Fast en luft/olje ska ju lämna lite fläckar efter sig, väl? :näsblod

Duggregnet kom klockan 20.52, dvs långt efter det att räjset var över - det korta race med de få deltagarna som nu var. Gsxr-busan med 1600cc motorn vågade förmodligen inte anmäla sig... få stryck av en tjejhoj är kanske lite väl knäckande! :tungan

Rackarns BANGERS de e ni alla som inte kom ikväll. Jag fick iaf ett flin på mina läppar som inte gått bort än... hjulade trean/fyran trots långsvingen.

Tillbaka till ritbordet. Motorn går för het, för en gathoj iaf. Grrr... blir till å ta blå/vita gixxern till Tullinge i morrn.
 

Björk

Socio #3561
Gick med
23 Apr 2004
Ort
lite utanför uppsala
Hoj
Ducati
andersbrink skrev:
Duggregnet kom klockan 20.52, dvs långt efter det att räjset var över - det korta race med de få deltagarna som nu var.

Det var ju helt OK att vara där, torrt och fint, även om jag lämnade ett Uppsala i ösregn, det brukar ju torka upp mot kusten där Lunda ligger, vilket stämde denna dag också. Synd bara att det inte kom flera häftigare sortens hojar.

Rackarns BANGERS de e ni alla som inte kom ikväll. Jag fick iaf ett flin på mina läppar som inte gått bort än... hjulade trean/fyran trots långsvingen.

Jag kikade lite på din teknik, rätta mig om jag har fel : Du växlar när du börjar spinna för mycket.
Min fundering gäller väl mest om det "lönar sig" att släppa på gasen lite bara. Vinner man något alls, eller tappar man "trycket"? Jag har ingen aning egentligen, jag är inte i samma klass ändå, bara en fundering

mvh
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top