Street v-twin?!

SportGuzzi

livsnjutare
Gick med
5 Apr 2006
Ort
Göteborg
Hoj
Moto Guzzi V11 Sport
Off topic:
Var det dig och en polare på Ducce 748/916 jag hamnade bakom i Tingstadstunneln igår? :)

Hur som helst, schysst hoj :tummenupp

Stämmer korrekt, din Thruxton såg väldigt fin ut (det lilla jag såg)

7846831410.jpg

http://www.blocket.se/stockholm/Moto_Guzzi_Sport_1100_Streetfight_33233151.htm?ca=11&w=3

:kär:kär
 
Last edited:

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Tror du kommer såga KTM om du är nöjd med komforten på VTR'en. Ex 990 är förvisso bekvämare än enstånkarna o jäkligt skoj när man fått in snittsen med moppeåkat men det beror ju lite på vad man är ute efter. Motardmaffian är sällan ute på längre turer än 10-12 mil. Aprilian har jag bara sett på bild och hörde på mässan att reservdelshållningen för märket skulle ha fått sig ett lyft, sen om så är fallet har jag ingen aning om.

Har du ens suttit på en SuperDuke eftersom du blandar in motarderna i den här diskussionen?


Det enda jag upplever som "jobbigt" på långfärd är den enorma tristessen som blir mer påtaglig av att motorn vill ha meeeer.. Den trivs helt enkelt inte helt 100 på stödgas i touringtempo.

Aprilia är ju inte ett direkt säkert kort.. Men "Shiver" heter den väl den där halvnya. Ascool ju.


Ducce Streetfighter
KTM SuperDuke
Aprilia Shiver
Aprilia Touno

I den ordningen..

Vill du bara ha just caféräser-attitydshoj eller är alla coola bushojar intressanta?

Ducce Hymo & KTM 990SMR är ju grymt coola.

Kan du tänka dig nåt annat än V-twin så borde du provköra Speed/Street Triple också.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Har du ens suttit på en SuperDuke eftersom du blandar in motarderna i den här diskussionen?

Jovars det har blivit ett gäng, senast var en 990 SMR. Jämförelsen var med hans nuvarande och då är det ju viss skillnad när man kollar på budgethojarna :D

Skämt o sido, komforten skiljer sig markant och bara TS vet hur mycket han vill offra där = provkör ordentligt innan. 990 var inget för mig, nös jag så bytte man 3 filer.
 

pbas

Gammal men stel...
Gick med
17 May 2007
Ort
Tullinge
Hoj
RSV4 F, Tuono 08
Har du ens suttit på en SuperDuke eftersom du blandar in motarderna i den här diskussionen?


Det enda jag upplever som "jobbigt" på långfärd är den enorma tristessen som blir mer påtaglig av att motorn vill ha meeeer.. Den trivs helt enkelt inte helt 100 på stödgas i touringtempo.

Aprilia är ju inte ett direkt säkert kort.. Men "Shiver" heter den väl den där halvnya. Ascool ju.


Ducce Streetfighter
KTM SuperDuke
Aprilia Shiver
Aprilia Touno

I den ordningen..

Vill du bara ha just caféräser-attitydshoj eller är alla coola bushojar intressanta?

Ducce Hymo & KTM 990SMR är ju grymt coola.

Kan du tänka dig nåt annat än V-twin så borde du provköra Speed/Street Triple också.
Shiver ??:va
Hur fick du med den på listan? Jämfört med de 3 andra du har med
är det en riktigt trött moppe.
 

Fakkverk

Nu med mustasch!
Gick med
3 Nov 2003
Ort
Norrköping
Hoj
Cagiva Freccia c12R -90
Kan man överse med låg effekt så är en Bulldog ett alternativ. Jag köpte en Bulldog i vintras och är nöjd med den. Ger man fan i att bromsa och vägen svänger går det undan även fast det bara är 65 hk på bakhjulet. Dessutom ingen twin vinner över bullens ljud med GPR slip-on

+1 på ovanstående.
Övningskör med en snubbe som skaffat sig en Bulldog.
Sjysst hoj till en bra peng (om det spelar någon roll).

Annars så är väl de flesta alternativen som kommit upp i tråden väl värda att ta en titt på. Om Monster är ett alternativ, provkör ordentligt först. Är du som jag, relativt lång, kan körställningen vara lite egendomlig. Annars en kanonhoj som trivs bäst utanför banorna.
Värstingmodeller undantagna.

//Johan

PS. SuperDuke är en för jeffla hårig hoj, skulle kunna tänka mig att komplettera garaget med en sådan. Och en RC8R. DS.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Vafan, var det inte den här diskussionen nyss? Den bästa hojen är alltid den man själv har, så är det!

sååå

Speed triple ska du ha! :D
 

Mekzon

Snigel
Gick med
1 Aug 2005
Ort
Karlskoga
Hoj
Ducati Streetfighter 848
Vad är budgeten? Det är svårt att ge förslag när man inte vet vad det får kosta. Ducati Streetfighter S är cool som få, men den har ett pris där efter. Yamaha TRX 850 är en trevlig moppe till ett bra pris. Utvändigt är den förvisso ingen V-motor. Men med den går som en 90-graders twin. Å så har den fackverksram:yoparty
 
Gick med
12 Apr 2003
Ort
.
Hoj
Ducati 996 biposto -01
Vad är budgeten? Det är svårt att ge förslag när man inte vet vad det får kosta. Ducati Streetfighter S är cool som få, men den har ett pris där efter. Yamaha TRX 850 är en trevlig moppe till ett bra pris. Utvändigt är den förvisso ingen V-motor. Men med den går som en 90-graders twin. Å så har den fackverksram:yoparty
Fattigmans-ducce.
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Vill man ha det absolut värsta är Ducati Streetfightern det givna valet.
 

DesmoHellman

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jul 2009
Ort
Falköping
Hoj
Ducati MTS 1200 Enduro -16 och Ducati SportClassic 1000 -06
Vad är budgeten? Det är svårt att ge förslag när man inte vet vad det får kosta. Ducati Streetfighter S är cool som få, men den har ett pris där efter. Yamaha TRX 850 är en trevlig moppe till ett bra pris. Utvändigt är den förvisso ingen V-motor. Men med den går som en 90-graders twin. Å så har den fackverksram:yoparty

Stöldgods bör man hålla sig undan från att köpa. "God tro" existerar ju inte längre.

Fattigmans-ducce.

Japp.

Jag är inte helt 100 men jag har hört någonstans att det var en ombyggd TRX Angelina körde i Tomb Raider

Ytterligare en anledning att undvika skiten.



Så, nu har jag varit lite partisk också. :D
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top