STORVUXEN pojk som vill i en läderkondom....

erikanton

Ny medlem
Gick med
18 Oct 2008
Ort
kristianstad
Hoj
Yamaha MT-03/ suzuki GSX600R
Mitt ställ jag hade på mig när jag vurpade kostade 5000 kronor och klarade sig galant.

Inte ett ända skrapmärke på kroppen och då var olyckan ändå allvarlig (fick dock en svår öppen underbensfraktur på köpet men det kan man väl knappats lasta stället för då en lowsider rätt in i ett vägräcke som inte rubbar sig en millimeter är optimalt:4skrika

Så idag kör jag med exakt samma modell A La "billigt skit" och kan inte känna mig säkrare:tummenupp

Edit: Hade inte räddningstjänsten klippt upp det gamla hade jag kunnat köra i det fortfarande
 

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Ort
På landet där försäkringen är billig.
Hoj
?
Måttsytt är ju som det är.. Spyke har dock alltid passat mig riktigt fint. Gjort för de lite mer bredaxlade. Hade strl 58 när jag låg på dina kilon, 188cm lång. fc-moto kan du ju alltid returnera, kommer ej ihåg vad det kostar dock.. Men ja..
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Med undantag för att man inte ska vara så naiv så att man tror att högre pris på produkten konsekvent är synonymt med högre kvalité/säkerhet. Sportshojskollektivet är troligtvis överlag såna (frivilligt) överbetalande suckers för race-look-a-like-produkter utan race-säkerhet. Se bara på många av de s.k "race" stövlarna med flashiga gångjärn, plastpaneler, titansköldar och fräsiga låsmekanismer, som definitivt är "mo-bling less safety for the bucks".
Visst är det så, det var där jag också skrev "för att få ett vettigt skydd" ;) Jag tror iofs att stövlar inte är dom som ligger sämst till där, kolla hjälmar istället, plastmög men med flashig lack säljer förvånansvärt bra till alldeles för höga priser.
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Tipsar om Spyke. Har en Strl 58 raceställ. 187 cm, 105-110 Kg. Mkt muskler och lite mage också...
 

Sigos

Ny medlem
Gick med
17 Jul 2013
Ort
Skövde
Hoj
KTM 990sm tidigare: yamaha warrior 1700, honda cb650 caferacer, kawa z800
Har varit hos min handlare och lyckades få prova ett alpinestars gp ställ i strl.60 som satt som en klistermärke på kroppen så det lutar nog åt ett sådant ställ kanske ev med 58 byxor :yoparty
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top