Storlek Sidi stövlar

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Någon som har erfarenhet av Sidi stövlar? Jag drar normalt 46, ibland 47. Någon som vet hur deras stövlar ligger i storlek?
 

PeterDeleter

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Jun 2015
Ort
Tyresö
Hoj
Suzuki GSX-S1000F
Någon som har erfarenhet av Sidi stövlar? Jag drar normalt 46, ibland 47. Någon som vet hur deras stövlar ligger i storlek?
Prova är mitt råd. Har själv 43-44 i dojor och fått ta upp till 46 när jag köpt MC-stövlar gjorda i sydliga länder. Så dom är oftast små i storlekarna såsom ställ från dom trakterna.
 

WeHlee

Ny medlem
Gick med
7 Apr 2018
Ort
Åkersberga
Hoj
Cbr600fa -11fa. Wr250r-08
Har ett par , och skulle säga att de är lite små så en storlek över de man brukar ha krävs nog?
 

farmerlip

F.d Hybridpilot
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hedemora
Hoj
2 röda och en gul
Jag har många Sidi-stövlar/skor. Sidi´s crosstövlar sitter som en smäck. Grymt sköna. Har sidi landsvägsstövlar,de är också sköna.
Så jag trodde att jag kunde köpa ett par Mag-1 i samma storlek som jag brukar. De är sjukt obekväma. Trånga som fan. Lilltån lider efter varje pass.
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Jag har 46 i mina Sidi Mag-1. Drar alltsomoftast 45 i vanliga skor. Cirka 290mm långa fötter.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Jag har 46 i mina Sidi Mag-1. Drar alltsomoftast 45 i vanliga skor. Cirka 290mm långa fötter.
Ja klart att tänka på att har man smala fötter kanske man klarar sig med en storlek större, men jag behöver två, en går, men det är inte bekvämt.
 

Elmhult

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 May 2021
Hoj
2020 Kawasaki KLX230
Har normalt storlek 43 men i Sidi har jag 45,5 har jag för mig. Och då sitter de som gjutna.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
43 normalt. 44 i mina SIDI crossstövlar.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Enklast bör väl vara att kolla Sid's egna storlekskarta.

Så gör jag alltid, vet att min fot är 27.5 cm, sen matcha den med storlek på reskeptive tillverkares storlekstabell.

Sen kan man ju undra varför t.ex. en storlek 42 inte alltid är samma storlek hos alla tillverkare men det är ett separat i-lansproblem att diskutera.
 

Klubba

Gudomlig sporthojare
Gick med
8 Apr 2007
Ort
Borås
Hoj
1290GT, K1200S
Jag har för mig att Sidi var lite halvsmala, och inte ens några storlekar större gjorde saken bättre? :va

Nä. De är helt vanliga dojjor. Bara gå upp en storlek så sitter dom perfekt.

Köpte ett par Sidi i våras och de är defenitivt avsevärt smalare än mina tidigare MC-dojor, kanske beror på vad för modell eller nåt?

Fick ha på dem i badkaret i någon timma för de skulle passa bra, men sen blev det perfekt. Men även sulan är riktigt smal så tar en stund att vänja sig att gå med dem, på hojen märks det inte.
 

ething

Med lem
Gick med
22 Jul 2003
Ort
Stenungsund
Hoj
Husaberg FS650, KTM SXF 450
Generellt en storlek mindre. Jag har 45 normalt med 46 i Sidi, både på landsväg och cross.
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top