Stora väder och vind tråden

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Klimatet har snart dödat oss alla och allt annat levande, det är sedan gammalt, och tänker att här kan vi diskutera de få kvarvarande åren som jorden är beboelig.

Som idag i Stockholm, det både regnar och blåser. Mycket konstigt.

Journalisterna och meteorologerna gör i alla fall vad de kan för att upplysa oss.
 

Bifogat

  • 1000041914.jpg
    1000041914.jpg
    144.7 KB · Visningar: 47

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Det är nog många som får ägna dagen åt att flytta på vatten som de inte hade planerat för i sina källare, garage och bostäder. Utanför kontoret har jag en mindre insjö ovanpå is och för nån timme sen var det en lastbil som fick lite problem med att släpet sköt på så bakänden var på vippen att mosa både chefens och min bil.
 

Gamepad

No comments
Gick med
10 May 2005
Ort
beautiful Valley
Hoj
Vakum
Jag gick och handlade brukar ta 4 minuter till affären.
Idag uppskattar jag att det tog 8 min, marken täckt av is med vatten på.?
Här om dagen -16 grader.
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Finns det lättillgänglig väder och temperaturstatistik? Jag gissar man gömt undan det?
Den senaste vintern var i alla fall väldigt kall så i Sverige pågår för tillfället ingen uppvärmning.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tips:

Appen ”AeroWeather” som ger dig uppdaterat väder kring alla flygplatser. Och det är aktuellt läge, mycket praktiskt när man kör hoj!

089d1b62a23f328e9a9ea22fb27ee6e3.jpg
 
Last edited:

TomK

hela världen är min rejsingbana
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Kawa ZZR1400 och en moppe...
När snöade det såhär mycket på en påaskafton?
Flera gånger bara de senaste åren. Jag har fått upp minnesbilder på fejjan från tre år sedan och sju, elva osv (höftar till lite) och det har varit både kallt och snöoväder mm.

Bilden här, är från 2012 i Östhammar, bara några månader innan jag flyttade. Full sidvind och flera cm snö den dagen.img_1_1711879941758.jpg
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
* ljud från läktaren*
Vänta bara till vårfloden. Det kommer snyftgråtas om klimatförändringarna igen. (Inte ett ljud om att bygga nära vattendrag är fundamentalt riskabelt…).

Sannolikt är folk mer benägna att hitta mer fantasifulla orsaker till skeenden än att istället acceptera naturens fluktuerande inslag och dra lärdomar av dessa när man gör saker. Som en motorväg, vi kan kalla den ”E6”.
Var inte klimatet här heller, utan visst var det puckade människor? Mm
 

uncletom

Gudomlig sporthojare
Gick med
23 Mar 2020
Ort
Paradiset söder om stan
Hoj
Inte sommar än!
Är man av den nyfikna och undersökande karaktär som många av oss är så har man en stor näve salt redo i bakfickan. Klart är att det inte finns något som helst "klimathot" eller "kris", utan hela grejen är en mediaploj där stora pengar tjänas på människans omedelbara rädsla. Precis som religionen är "klimatkrisen" ett verktyg att styra folk med. Det är falskt, elakt, hänsynslöst, och dom som hakar på trenden behöver snarast lugna ner sig och be om ursäkt. Dessvärre, precis som med milleniumbuggen och koronan så sjunker dessa daggmaskar och kackerlackor ner i underjorden så fort det blåser över, och ses aldrig igen. Tur att vi har digital media med gamla klipp som vi kan plocka fram som bevis för dagens dumheter.
 

zoda

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Sep 2014
Ort
Ja
Hoj
Ok
Klockrent exempel på hur vänstern fullständigt kontrollerar det offentliga.
Vilka tjänar på att vi är skrämda?
Är ett folk som lever i rädsla lätta att styra? Se bara vilka som har lösningen på detta "klimatproblem", bara "ge" dem lite mer makt och lite mera pengar.

Jag oroar mig för islamisering, finns det ett avsnitt om det på 1177?
Du har fel värdegrund. Dessutom är det inget att oroa sig för.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top