Stora körtråden! Läs gärna körtips i första inlägget!

EmilEmil

Ny medlem
Gick med
5 Apr 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Hornet 900 2006
Trist att vädret blev som det blev, jag är riktigt sugen att ge mig ut på lygnern runt.

Är det någon som vill visa mig den vägen någon dag?

Jag utgår från Vågmästareplatsen, vilken är den bästa rutten? Om någon har tid får du gärna rutta upp den via google map och posta den här. Motorvägar vill jag undvika, det är roligare att svänga :banana
 

2mhk

Vågar välja växel!
Gick med
11 May 2008
Ort
Kungsbacka
Hoj
CBR 929rr Fireblade, GSX-R 1000 k6 banhoj
Lygnern är fint det! Bästa vägarna neråt från Gbg är väl via Mölnlycke eller Landvetter. Väg 544 från Landvetter(Ryamotet) är en personlig favoritsträcka! Sen kan man ju fortsätta på Älsvåkersvägen till Anneberg, sen vidare ner mot Hjälm (Rossaredsvägen) > Fjärås > Lygnern, und so weiter! :tummenupp
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Tjena goa SHare!
Bodde på Orust och fram tills för 4år sedan och körde senast en ZX-10R -08.
Sålde hojen och flyttade till Göteborg men det är en historia för en annan dag. :huvet
Nu har jag äntligen fått tummen ur och köpt mig en plastraket igen! :tummenupp
Har sjukt mycket minnen från bland annat turerna som utgick från Göta Platsen på lördagsförmiddagar. Träffade grymt trevligt folk och hade jäkligt kul!
Minns att vi samlades uppåt 50 hojar ibland.
Kommer dessa körningar tas upp i år igen?

Blev en sån där Turtles-hoj med 0mil på mätaren så håller på med inkörning nu.
Hoppas bli klar inom ett par veckor.
Aldrig haft en helt ny hoj tidigare. Magisk känsla! :banana
2016-03-20 15.54.57.jpg
 
Last edited:

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Grattis till den nya hojen.

Det var länge sedan som det var stora skaror som åkte från Götaplatsen. Idag är det sporadiska körningar med max 10
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Tack! Den där känslan när jag parkerar, går en bit, vänder mig och tänker "fasen vilken brutal hoj! Just det, den är min!" är rätt speciell. :kär

Under mina tidigare år på Sporthoj var det en del folk som försvann till att köra enbart bana.
Är det där alla håller hus nu? :glömdet
Måste väl vara fler än 10 sporthojare som kör på gata? :yoparty
 

CB_tobbe

Gudomlig sporthojare
Gick med
18 Mar 2007
Ort
Göteborg
Hoj
-
Det började att gå för fort för många. Det var avåknińgar varannan vecka ett tag.

Det var folk med nya MC kk som försökte att hänga på folk med bankörning ,rr och sporthojskurser i bagaget. Det slutade ofta mindre lyckosamt.
 

tcg

Expensive bad habbits
Gick med
5 Feb 2008
Ort
Sverige
Hoj
ZX-10R -16, Tidigare hojar: ZX-10R -15, ZX-10R -08, ZX-10R -05, ZX-10R -04 x2, ZX-9R -98
Minns bara en avåkning under de åren jag var med men kan ju hänt en del de senaste 4åren.

Jag har bara kört ett fåtal gånger på bana men hoppas det blir fler gånger i år när hojen är inkörd.
Lärde mig faktiskt en del från andra trevliga SHare när vi var ute på körningar.
Ibland när man stannade kom de mer erfarna med tips om placering, flytta kroppen m.m.
Mycket trevligt folk på SH då jag träffade folk senast.
När det blir lite varmare om några veckor hoppas jag vi kan dra ihop några stycken och börja med helgkörningar från GP igen. :yoparty
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top