Stockholmsåkning sön 23 mars 12.00

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Tycks bli sol och mer än +10 på söndag 23 mars, så en liten runda ska man väl klara av med lite varma kläder, så...

Samling/avfärd kl. 12.00 från Shellmacken som ligger vid Täby/Norrtäljevägen, sedan i lite lagom vårrostigt tempo upp mot Rimbo, kanske, och så sedan tillbaka mot storstaden igen, skulle gissa att det blir en 20 mil, eller så.... men det hela beror på hur varmt/kallt det är....

/B
 
Last edited:

J-Bone

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Söder om söder
Hoj
3 x Zook. Oljekokarn, Traktorn och bambustaketet.
Buhuuuhuu!! Jag får inte hem min från servicen förrän på måndag :(:(:(:(

Hoppas det blir fler rundor.
 

Bågebabe

Desperado.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Norrort
Hoj
Suzuki SV 1000 *SÅLD*
Mycket kläder blir det! Hade inga fingrar kvar efter 6km idag.........

/ Bågebabe
 

Atlas

Guest
Jonne_boy skrev:
VA??

har du ingen hud på händerna??

har åkt en sådär 20-25 mil idag och fryste knappt nått =)

HM...HAHA..
JAJA min vän..dom kör "RIKTIGA" hojjar som gör över hundra vettu !!! :D :D :D :D
Sorry... kände mig tvungen att retas lite bara... :crash
 

Atlas

Guest
Jonne_boy skrev:
Nu ska vi inte vara sådär..

den hojjen jag hade idag toppade 145 och va riktigt trevlig att köra..

:tummenupp :tummenupp hihi...
Hoppas att du kan vara med nästa helg ??
Det kan nog bli ett STORT gäng, om vädret är snällt mot oss...
Vi ses.. :cool:
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
Va fan! det är ju redan några som tänker mötas vid donken? kan inte alla samlas på samma ställe eller?
Jag brände 20 mil idag, och det var kallt som satan om fingrarna (iofs har jag kroniskt kalla fingrar) men men. Det är bara bita ihop och värma dem utefter vägen då och då. Antar att ni tar lite pauser och inte kör 20 mil i sträck eller?

Ge mig en schyst vägbeskrivning då man kommer ifrån upplands-bro? delvis norra sthlm.

(förövrigt är min bandit strypt och toppar 140km/h :().


//Fredda
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Bågebabe skrev:
Mycket kläder blir det! Hade inga fingrar kvar efter 6km idag.........

/ Bågebabe

Jaha, då börjas det igen... SV650-ligan... :p Finns väl sådana där touringtillbehör, typ elektriska handtag, eller lite lovikavantar.. :D Men, är det för svalt får det bli en kortare runda!

/B
 

Bifogat

  • babemössa.jpg
    babemössa.jpg
    53.8 KB · Visningar: 366

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Fredda66 skrev:
Va fan! det är ju redan några som tänker mötas vid donken? kan inte alla samlas på samma ställe eller?
Jag brände 20 mil idag, och det var kallt som satan om fingrarna (iofs har jag kroniskt kalla fingrar) men men. Det är bara bita ihop och värma dem utefter vägen då och då. Antar att ni tar lite pauser och inte kör 20 mil i sträck eller?

Ge mig en schyst vägbeskrivning då man kommer ifrån upplands-bro? delvis norra sthlm.

(förövrigt är min bandit strypt och toppar 140km/h :().


//Fredda

Lät lite oklart kring samlingen på McDonalds, turledaren hade ju fått förhinder.. och med lite tur får vi vänja oss med att det finns lite olika turer/gäng att välja mellan, kan bli en smula kaotiskt med 40 hojar i samma gäng, slutar bara med kaos... och bara att ta sig ut från Sveavägen/stan via alla rödljus med tex 20 hojar är en utmaning i sig.... :p så åtminstone jag föredrar samling på platser en bit ut från stan...

Givetvis blir det inte 20 mil i ett sträck, jag är frusen som fa...n, och inga problem med strypt hoj, blir nog rätt lugnt med tanke på hur jä...la ringrostig åtminstone jag är... ;)

Slänger upp en karta, Shellmacken ligger på höger sida när man kommer från Tokholm, är lite osäker på var Upplands Bro ligger?

/B
 

Bifogat

  • karta.jpg
    karta.jpg
    69.8 KB · Visningar: 365

eisbaer

Pucko
Gick med
6 Mar 2003
Ort
MAERSTA
Hoj
Honda CB450 '86
Men vägrar puttra dit bort =) Kan vi inte mötas på Donken på SV istället, centralt o bra
 

Fredda66

.::[Biatch]::.
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Sweden, Håbo, Bålsta
Hoj
Brumm brumm
benkar skrev:
Lät lite oklart kring samlingen på McDonalds, turledaren hade ju fått förhinder.. och med lite tur får vi vänja oss med att det finns lite olika turer/gäng att välja mellan, kan bli en smula kaotiskt med 40 hojar i samma gäng, slutar bara med kaos... och bara att ta sig ut från Sveavägen/stan via alla rödljus med tex 20 hojar är en utmaning i sig.... :p så åtminstone jag föredrar samling på platser en bit ut från stan...

Givetvis blir det inte 20 mil i ett sträck, jag är frusen som fa...n, och inga problem med strypt hoj, blir nog rätt lugnt med tanke på hur jä...la ringrostig åtminstone jag är... ;)

Slänger upp en karta, Shellmacken ligger på höger sida när man kommer från Tokholm, är lite osäker på var Upplands Bro ligger?

/B

Den förklaringen gjorde alla ? till !
Ses där i morrn! längtar fanemig redan!

//Fredda
 

Jonne_boy

Äntligen tillbaka
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gnesta [sörmland]
Hoj
Kawasaki ZXR 400 -92
Atlas skrev:
:tummenupp :tummenupp hihi...
Hoppas att du kan vara med nästa helg ??
Det kan nog bli ett STORT gäng, om vädret är snällt mot oss...
Vi ses.. :cool:

Kan nåt inte medvärka med hojj..
då den står och väntar på ett däck som alldrig vill komma..

kanske kan få åka med någon med touring mortad (dej)

:D
 

Roffe

Jaaaa, om det inte regnar
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Huddinge
Hoj
Yamaha XJ900 Diversion
Bågebabe skrev:
Mycket kläder blir det! Hade inga fingrar kvar efter 6km idag.........

/ Bågebabe

Lite andra tongångar än förra lördagen. Tänk hawaiiparty :cool: och 30 grader i skuggan så klarar du 19 mil till i morgon. :)
Daytåna får inte glömma "Nalle Puh" ifall vi stannar och badar. :)

Vi ses !
 

Wax

24 - 7
Gick med
7 Mar 2003
Ort
192 78 Sportholm
Hoj
TL1000S
benkar skrev:
Tycks bli sol och mer än +10 på söndag 23 mars, så en liten runda ska man väl klara av med lite varma kläder, så...

Samling/avfärd kl. 12.00 från Shellmacken som ligger vid Täby/Norrtäljevägen, sedan i lite lagom vårrostigt tempo upp mot Rimbo, kanske, och så sedan tillbaka mot storstaden igen, skulle gissa att det blir en 20 mil, eller så.... men det hela beror på hur varmt/kallt det är....

/B
Har ingen att åka med..... Kommer loss först vid 13-tiden.
Nån som ser en vilsen Röd SV650, svart ställ o hjälm med tonat visir så e de bara att vinka x-tra mycket.
:hej
 

Kidden

Ny medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Haninge
Hoj
Hojlös
Imorgon är jag på. Ska försöka vara på Shell till utsatt tid. Skulle jag inte kunna komma till 12:00 får ni åka utan mej.
 

Lucky9

En gång är ingen gång...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Gbg/Hålan
Hoj
VFR800Fi
2 motarder lär dyka upp. Jag och gpf.

Vi får väl åka bakom fartmaskinerna tills det börjar svänga... ;)

Ehm... Sen att jag kör så långsamt att jag får p-böter i skarpa kurvor är en annan sak... :)

/Lucky9
 
Last edited:

Daytåna

Åka hoj é skoj!
Gick med
22 Mar 2003
Ort
Sumpan
Hoj
GSX750R-00+SV650S-99
Klart vi tar en sväng imorrn, Nalle Puh får dock stanna hemma tills det blir lite varmare, han är lite frusen om tassarna se......Jag vågar inte riskera att han blir kinkig, då får jag ju bada ensam hela sommarn :(
 

benkar

Krokvägar svänger mer..
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm, Årsta
Hoj
Hojlös men hade en VTR1000F -99 Orange...
Lucky9 skrev:
2 motarder lär dyka upp. Jag och gpf.

Vi får väl åka bakom fartmaskinerna tills det börjar svänga... ;)

Ehm... Sen att jag kör så långsamt att jag får p-böter i skarpa kurvor är en annan sak... :)

/Lucky9

Blir nog ganska lugnt tempo med tanke på ringrostighet, jag tex har kört 3 mil efter vinterupphållet, och är nog första turen för flera av dom som ska med, samt att vägstatus, grus, tjälskador osv inte är 100% klart, dumt om någon skulle åka av pga för hög fart när det dyker upp en massa grus i en kurva.... Vi syns!

/B
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top