Stickers/dekaler - någon som kan tipsa om bra/hållbart material?

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Vill fräscha upp bellypan på Tuonon med nya dekaler - letar orginal men inte ett napp på nätet. Dekalerna är ganska simpla så jag kan i princip printa ut mallar att skära efter. Någon som har erfarenhet av hur slitstarka färgade vinyler är och kan tipsa om något ställe att handla bra material? Planen är att skära ut det röda fältet o sedan fästa texten på det (dvs två lager på sina ställen)
1698855389184.png
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Kolla på www.folier.se , ta folien som är avsedd för utereklam/bil-loggor etc. Lättast att applicera är med vinyl (limmet) som tål våtmontering. Då är det lätt att få dekalen på rätt plats.
Kom ihåg att köpa monteringsfilm om vill montera alla bokstäver på "en och samma gång".
En reklamfirma eller bildekorfirma kan säker skära ut det där till dig utan allt för lång väntetid.

Tyvärr har jag min skärplotter nerpackad pga flytt men den ska upp i mek-garaget om nån månad förhoppningsvis.

Edit:
Kom ihåg nu att bred målartejp som tejpas över utskuren vinyl funkar också som monteringsfilm, använde det i början när jag testade skärplottern om den funkade.

tips på vinyl
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Kolla på www.folier.se , ta folien som är avsedd för utereklam/bil-loggor etc. Lättast att applicera är med vinyl (limmet) som tål våtmontering. Då är det lätt att få dekalen på rätt plats.
Kom ihåg att köpa monteringsfilm om vill montera alla bokstäver på "en och samma gång".
En reklamfirma eller bildekorfirma kan säker skära ut det där till dig utan allt för lång väntetid.

Tyvärr har jag min skärplotter nerpackad pga flytt men den ska upp i mek-garaget om nån månad förhoppningsvis.

Edit:
Kom ihåg nu att bred målartejp som tejpas över utskuren vinyl funkar också som monteringsfilm, använde det i början när jag testade skärplottern om den funkade.

tips på vinyl
Blev lite nyfiken på skärplotter - har du en hobbyplotter eller något proffsigare? Funkar den bra och till vilka applikationer har du använt den?
Skall nog inte ha en själv, men vet att grannen är intresserad (kanske skulle man kunna vara med på ett hörn där)
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
En SummaCut D60, köptes beggad för 2k stått som reservmaskin och typ aldrig använd hos en reklamfirma, jag använder Inkscape som designprogram och sen Inkcut som styr cuttern.
Inkcut valdes pga freeware och linux.

Funkar utmärkt för vinyl, har inte testat nåt annat material förvisso.
SummaCutD60.jpg

Textiltryck är roligt med vinyl, behövs en värmepress oxå men det finns billiga kinesprylar. Gjort en del T-shirts och märkt hästtäcken.
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
dekaltrim.nu brukar lösa det mesta.
 

Raderad medlem 61114

Guest
Vill fräscha upp bellypan på Tuonon med nya dekaler - letar orginal men inte ett napp på nätet. Dekalerna är ganska simpla så jag kan i princip printa ut mallar att skära efter. Någon som har erfarenhet av hur slitstarka färgade vinyler är och kan tipsa om något ställe att handla bra material? Planen är att skära ut det röda fältet o sedan fästa texten på det (dvs två lager på sina ställen)
View attachment 491382
Har du kollat på bearacer.se?
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Lånar tråden lite då det verkar finnas viss kunskap om vinyl här!
Tänker "Wrapa" tanken på min 660, några tips på en bra kvalité?
Tanken är ganska kurvig så behövs nog "rätt" grejer om det ska lyckas.
 

Tränk

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2012
Ort
Lenhovda
Hoj
Honda CBR1100XX Superblackbird - 99
Vill fräscha upp bellypan på Tuonon med nya dekaler - letar orginal men inte ett napp på nätet. Dekalerna är ganska simpla så jag kan i princip printa ut mallar att skära efter. Någon som har erfarenhet av hur slitstarka färgade vinyler är och kan tipsa om något ställe att handla bra material? Planen är att skära ut det röda fältet o sedan fästa texten på det (dvs två lager på sina ställen)
View attachment 491382
Den där kan jag lösa till dig om du vill. Ge mig lite mått om du har möjlighet. Bredd/höjd på "aprilia" för sig å så. Färgkod till det röda vore ju toppen också. Annars får jag googla lite.
 

Surtees

GGG grinig gammal gubbe
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Kungälv
Hoj
BMW R1200GS 2017 BMW R1200S
Den där kan jag lösa till dig om du vill. Ge mig lite mått om du har möjlighet. Bredd/höjd på "aprilia" för sig å så. Färgkod till det röda vore ju toppen också. Annars får jag googla lite.
Awesome - pm:ar mått
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Har du kollat på bearacer.se?
Bea-racer:

Baugy_048_Béarn_Pyrénées.jpg
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top