Statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus

NoBrakes

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2014
Ort
Trollhättan
Hoj
Kawasaki zx10r 2005
UPDATE! 2015 21/11

Nu är det snart dags för det jag med många andra varnat för.
När staten går in i kristillstånd då ligger många fritidshus illa till!!!!

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21801590.ab


Text från
http://snaphanen.dk/2012/09/17/sondagskronika-egen-hard-ar-inte-din/

Den statliga Hot- och riskutredningen drog redan för tjugo år sedan upp riktlinjerna för hur landet ska hantera massflykt av asyl- och hjälpsökande till Sverige. Så kallad ”rekvisition”, det vill säga statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus, blir i ett sådant scenario nödvändig, enligt utredningens delbetänkande från 1993, (SOU 1993:89). Förslaget lades den gången på is utan åtgärder. Men planerna finns kvar i de statliga arkiven, och verkligheten kryper allt närmare det värsta scenariot.
statlig konfiskation av svenska folkets fritidshus nej det är inget skämt!

Verkligheten kryper allt närmare ”det otänkbara” scenariot. Alla gränser är passerade, nu är det vansinnet som styr Sverige rakt mot katastrof. Svensk invandringspolitik har nått sådana nivåer att den uppvisar alla tecken på en galopperande psykos med bisarrt beteende, utbredda vanföreställningar och hallucinationer, grandiost tänkande och bristande kontakt med verkligheten.



Var är vi idag kära sporthojsläsare! Just det idrotts anläggningar och skolor! Den nivån när man läser olika källor
Alla myndigheter ska agera enligt planer som gjorts upp i förväg. Dåvarande invandrarverket ordnar tillsammans med kommunerna inkvartering av flyktingarna, till att börja med i kommunala sport- och idrottsanläggningar. Landstingen överväger att tömma vårdavdelningar på länssjukhus för att kunna ta hand om hjälpsökande och smittade. Att hjälpa både svenskar och hjälpsökande klarar man inte av.

Länsstyrelserna får så småningom allt svårare att ordna förläggningar med sanitära utrymmen och möjligheter till utspisning. Nästa steg är så kallad ”rekvisition”, det vill säga att med stöd av lagstiftning beslagta bostäder som behövs för att inkvartera immigranterna. I första hand tas outhyrda lägenheter i flerfamiljshus i anspråk. Men de räcker inte långt för en halv miljon människor. Staten har då rätt att ”rekvirera”, det vill säga konfiskera svenskarnas fritidshus. Husen och deras utrustning beslagtas och används på obestämd tid utan ägarens medgivande
 
Last edited:

_Johansson_

Storfräsare
Gick med
9 Aug 2006
Ort
Östersund
Hoj
Gasturbindriven landspeedhoj
Förslagsvis kan ju de 87% som röstat på något av de partier som drivit fram den här utvecklingen lämna in stugnycklarna på närmaste kommunkontor, med ett glatt leende så klart då det är för en jättegod sak.:tummenupp
 

Skäggot

Sporthojsnörd
Gick med
3 May 2011
Ort
Hemma
Hoj
monark
Sicket ickeproblem, finns nog ingen lag att luta sig mot och om så vore är det bara att hyra ut det på pappret.
 

Zinik

Kaizen
Gick med
29 Apr 2009
Ort
Trollhättan
Hoj
GSX-R med tankväska K6 & ZX12-R 2002
Ja det är bara att inse, man skulle satsat på förläggningar alt bygga baracker, lönsam verksamhet.

Men de där med att låna ut sommarstugan finns det nog kryphål. Tror ingen få politiker skulle våga det, de kommer bli pris på huvuden, betydligt fler bränder och lasermannen #500 är ett faktum.

Tror det är långt kvar tills dess, men jag är inte förvånad. Om 4år, om 4år..
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
http://www.riksdagen.se/ skrev:
Utredningen anser vidare att dessa myndigheter och andra organ ska kunna
åläggas att delta med personal och egendom enligt de principer som gäller vid
insatser enligt räddningstjänstlagen (1986:1102). Därutöver bör även finnas
möjligheter att förfoga över enskilds egendom och att ta ut personal med
tjänsteplikt
. Regeringen behandlar dessa förslag till allmänna styrprinciper i
kapitel 5.

Att sommarstugor specifikt skulle konfiskeras står ingenstans som jag har hittat.

Visst, om räddningstjänstlagen skall vara möjlig att åberopa vid situation av massinvandring finns möjligheten. Dock ser jag den möjligheten som lika stor som att någon av mina motorcyklar skulle bli konfiskerade för att migrationsverkets tjänstemän behöver tjänstefordon. Osannolikt men inte omöjligt...


Beredskapen mot svåra påfrestningar på samhället i fred
http://www.riksdagen.se/sv/Dokument...edskapen-mot-svara-pafrestn_GK0311/?text=true
10.4 behandlar massflykt av asyl - och hjälpsökande till Sverige


Har någon annan någon bättre källhänvisning som bekräftar att våra sommarstugor snart blir konfiskerade?
 

Wunder

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2004
Ort
Umeå
Hoj
GSX-R400 -87 & DR 800 -90
Jaha, så detta är alltså inget som för närvarande sker, eller ens ligger på bordet?
Spelar tydligen ingen roll för "jag är inte rasist, men..."-gänget utan har nu blivit vederagna fakta...

Sveriges invandringspolitik förtjänar kritik med all rätt, men vill man tas på allvar kanske man borde åtminstone försöka hålla sej till den verklighet vi lever i här och nu.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Eftersom det tar "ett tag" att bygga bostäder samt skolor så är läget följande för att hantera den "ohållbara situationen"(citat av migrationsminister Johansson idag)

1. Stoppa all invandring som inte innebär att den specifika individen har ett tillgängligt eget boende.

2. Expropriation.
Eftersom platserna är "slut" och tälten som successivt ska användas har en praktisk bortre gräns för hur länge de håller, vilket ligger i storleken mindre än ett kvartal så är fasta väggar att föredra för mer hållbart boende. Om nu det ordet går att applicera i denna situation är upp till var och en.

Vad finns det för fler alternativ?

Staten har vad det verkar inte fler egna fastigheter att ta utav som inte redan är i anspråkstagna.

Här kommer alltså privatägda fastigheter in på banan.

Men upplys gärna om vad det finns för alternativ till ett och två.

Det funkar liksom inte att resonera som socialdemokraten som kollade på antalet hus tillsalu på hemnet och tog det som potentiella platser.
Det som säljs, säljs sällan om inte säljaren har en annan av de tillgängliga objekten i åtanke...
 
Last edited:

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Om regeringen är orolig att ett avskaffat ränteavdrag stjälper fastighetsmarknaden tror jag inte de tänker förinta samma marknad med en sådan åtgärd. Å andra sidan så är det ännu sjukare att ens släppa in 190,000 "flyktingar" så jag skulle ju inte bli väldigt förvånad.
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Om regeringen är orolig att ett avskaffat ränteavdrag stjälper fastighetsmarknaden tror jag inte de tänker förinta samma marknad med en sådan åtgärd. Å andra sidan så är det ännu sjukare att ens släppa in 190,000 "flyktingar" så jag skulle ju inte bli väldigt förvånad.

Så är det rent praktiskt. Är det då alternativet stänga dörren som är kvar?
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Så är det rent praktiskt. Är det då alternativet stänga dörren som är kvar?

Jag kanske är naiv, men jag kan inte sluta tro att till sist kommer även M, S m.fl. nyktra till - om inte annat på kommunnivå.

Vet inte vad man skall tro, allt är som en mardröm.
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Jag ser mycket gnäll kring flyktingkrisen men ingen verkar komma med alternativ. Hur tycker man att EU ska hantera flyktingarna mer än bara "kom inte till oss"?
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top