Startspärr Ebay lås

finnen91

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2015
Ort
Vasa
Hoj
Kawasaki zx6r
hej,

min Kawasaki zx6r -02 blev stulen för några veckor sedan,:gnissla men polisen hittade den och jag fick den tillbaka, men startlåset saknas.. det enda som uppkom medan den var bort var några rispor och nedre plastskyddet är spruket, minns inte exakt vad mätarstället var på före men tror ej att det har ändrat, så misstänker tjuvarna inte fick igång den.

Så nu undrar jag kan man slippa förbi startspärren utan startlås, isåfall hur? och är det någon som har efarenhet av ebay lås (länk) eftersom orginal från kawasaki kostar 288€ (3000kr) och från ebay 23$ men två veckor leveranstid:(.. behöver man modda dessa?


http://www.ebay.com/itm/KAWASAKI-ZX...its=Make:Kawasaki&hash=item19e68003b8&vxp=mtr
 

timm

Medlem
Gick med
24 Oct 2005
Ort
Ja
Hoj
Skeppshult. En blå.
Hej o välkommen till SH. :tummenupp I all vänlighet så brukar det vara lite känsligt att fråga om hur man går förbi startspärr och liknande i sitt första inlägg.
Mitt tips är att höra med närmaste mc-verkstad. Det bästa vore ju att återställa låset så startspärren funkar - den har ju uppenbart fyllt sitt syfte. Enligt mig så kan det vara värt en slant.
 

finnen91

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2015
Ort
Vasa
Hoj
Kawasaki zx6r
Timm: joonä, kan förstå det! Jeps, varit och pratat med Kawasaki återförsäljaren och han sa att det bara var att köpa nytt lås och sätta dit, men skulle inte vilja köp orginal lås pga så dyrt :3freak så undrar om det fungerar med billigt eBay lås? Beställde ett idag och även ett broms-skivlås (Y)

Tyvärr så hade jag endast trafikförsäkring, så får inga pengar alls på försäkringen, gör inte om det misstaget.:huvet
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Timm: joonä, kan förstå det! Jeps, varit och pratat med Kawasaki återförsäljaren och han sa att det bara var att köpa nytt lås och sätta dit, men skulle inte vilja köp orginal lås pga så dyrt :3freak så undrar om det fungerar med billigt eBay lås? Beställde ett idag och även ett broms-skivlås (Y)

Tyvärr så hade jag endast trafikförsäkring, så får inga pengar alls på försäkringen, gör inte om det misstaget.:huvet

PRoblemet är väl att CDIn ofta sambarbetar med tändningslåset vid startspärr, får det ingen OK-signal där så startar inte hojen oavsett tändingslås.
 

RandomDude

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Jun 2004
Ort
Stockholm
Hoj
Triumph Street Triple R -13
Jag vet inte hur startspärren fungerar på Kawasaki, men på Hondan som jag har från 2000 så är det ett chip i nyckeln som ger någon typ av krypterad kod till instrumentpanelen, som sedan går till CDI boxen när man ska starta hojen. Om det är fel kod som kommer till CDI boxen så går hojen inte igång!

Alltså CDI boxen och nyckeln måste passa till varandra, men som jag förstår det går det bra att byta tändningslåset så länge man lämnar kvar sensorn som läser av chippet och man samtidigt har kvar den gamla nyckeln i närheten av sensorn så att den får rätt kod från den gamla nyckeln som är parad tillsammans med CDi boxen.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Det går att köpa kinesiska lås för små pengar som är immobilizer kompatibla.
 

finnen91

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2015
Ort
Vasa
Hoj
Kawasaki zx6r
okej, tack! borde få låset nästan vecka så kan uppdatera om jag får det att fungera då!
 

Larse

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2009
Ort
Hofors
Hoj
Gsxr 600 K7 stunt
Kawa zx6r 03-04 har ingen startspärr så kan inte tänka mig att din 02a har det med, lär bara vara att du byter tändningslåset och kör
 

finnen91

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2015
Ort
Vasa
Hoj
Kawasaki zx6r
fick låstet för några dagar sedan och med lite små modifikationer fick jag det att fungera :tummenupp
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top