Startproblem

Scarecrow

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha Fzr 1000 -89
Jag behöver lite tips och hjälp med att få igång min hoj.
Det är en Yamaha Fzr 1000 -89.
Den fungerade perfekt i höstas men nu efter vintern så får jag inte igång den. När jag försöker starta så "brumar" motorn till lite grann men är inte nära att gå igång. Försöker man igen så hörs bara ljudet från när startmotorn går runt.
Jag har laddat batteriet men det hjälpte inte. Har blandat i med färsk bensin men det gjorde inte heller någon skillnad.

Någon som vet vad det kan vara för fel?
Tacksam för svar
 

freddie85

Yamaha ska de va ;)
Gick med
17 Mar 2009
Ort
Perstorp
Hoj
05, Yamaha R6
Hade samma problem efter förra vintern. Är troligtvis batteriet som är relativt slut fastän du laddar det har de inte tillräckligt med kraft. Min bara "burrade" också. Så ett nytt färskt batteri sen ska den nog gå som en klocka igen. :)
 

Scarecrow

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha Fzr 1000 -89
Hade samma problem efter förra vintern. Är troligtvis batteriet som är relativt slut fastän du laddar det har de inte tillräckligt med kraft. Min bara "burrade" också. Så ett nytt färskt batteri sen ska den nog gå som en klocka igen. :)

Tack. Kan testa det. Hoppas bara det funkar så det inte är nåt annat som är fel ochså.
 

Scarecrow

Ny medlem
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Sundsvall
Hoj
Yamaha Fzr 1000 -89
Jag försökte starta den med hjälp av bilbatteriet. Motorn gick i gång och var igång i ca 2 sekunder sen dog den och gick inte att få igång igen.
Vid vidare försök hörs bara startmotorn dra runt sopm vanligt. Men iom det här så kan man väl utgå från att tändningen är ok och att bensinen kommer fram som den ska eller kan det vara fel på dessa grejer ändå?
 

Marlorn

Ny medlem
Gick med
20 Jun 2009
Ort
Katrineholm
Hoj
Yamaha XVS 1100 Dragstar
Jag försökte starta den med hjälp av bilbatteriet. Motorn gick i gång och var igång i ca 2 sekunder sen dog den och gick inte att få igång igen.
Vid vidare försök hörs bara startmotorn dra runt sopm vanligt. Men iom det här så kan man väl utgå från att tändningen är ok och att bensinen kommer fram som den ska eller kan det vara fel på dessa grejer ändå?

Ladda upp batteriet igen och sedan pröva med startgas. Gjorde susen för mig.
 

Who Care

Yeh , Who Care
Gick med
21 Apr 2010
Ort
Cittyland
Hoj
Räjser
Insprut eller förgasare ? , förgasare kan behövas plockas isär och rengöras då munstyckan kan sättas igen efter vinterhalvåret ! , kan vara så simpelt att den inte får bränsle ...
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top