Startproblem El

sisus

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
småland
Hoj
kawasaki er6f
Batteriet var tomt på min hoj när jag försökte starta den i dag pga att den har stått länge. Eftersom det är ett 12v batteri så tog jag starthjälp från en bil. När jag sen tog bort kablarna så stannade den bara. Misstänker att det beror på att generatorn inte laddar eftersom den tror att batteriet är fullt när jag har kopplat batteriet till ett bilbatteri. Och när jag drar bort kablarna så hinner den inte börja att ladda innan motorn dör. Kan det vara så? Vidare så gjorde jag ett nytt försök. Denna gången lät jag kablarna vara kvar 5 min för att ladda upp batteriet men när jag sen tog bort kablarna så dog den igen. Borde inte batteriet har laddats upp tillräckligt under den tiden för att hålla motorn igång? Ska nu prova med att ladda upp batteriet helt med en vanlig laddare. Men även om jag får igång den så vill man ju veta innan om det är nåt fel på generatorn el nått annat så att man inte blir stående. Så frågan är om detta ovan nämt är normalt eller om jag har nåt fel på hojen? Hojen är en er6 kawasaki.

Tacksam för svar sisus
 
Last edited:

Hesketh

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Gsx 750 E 1982
Låter konstigt att ditt batteri inte tar laddning från bilbatteriet, förmodligen är det helt slut. Tycker inte du ska oroa dig för generatorn än, vintern sliter mer på batteriet än generatorn...
 

sisus

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2006
Ort
småland
Hoj
kawasaki er6f
Ok. Det som oroade mig var att jag kanske hade förstört något när jag jag kopplade till el från bilen.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top