Startmotor + Cykel!

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
Ok! Fick se en kille som hade byggt på en startmotor från bil på en cykel! Jag vill göra! Ni ska fan bara vet hur jäffla jobbigt det är att inte ha ett fordon! Moppe fan blev ju stulen! Aja!

Till frågan: Vilken startmotor tror ni kan lämpa er för detta? Elelr ska man ens ha en startmotor? Brinner dom sönder om man kör med dom länge? Vad ska man köpa för motor! Sen hur man ska placera den är också lite knepigt, tror att om jag är lite händig att man skulle kunna fästa den vid främre drevet på cykeln för då kan man ju använda växlarna. Säg vad ni tycker om detta! om det är lagligt på väg skiter jag i! Ska bara köra till kompisar och inga längre sträckor. Kan det funka?

Stavfel bjuder jag på!
 
Last edited:

Bärgren

Förtidspensionerad bonnläpp
Gick med
30 Jul 2005
Ort
Eskilstuna/Åre
Hoj
Sykkeljävel, RS250, RD500 och CBR600RR
2928838 Ok! Fick se en kille som hade byggt på en startmotor från bil på en cykel! Jag vill göra! Ni ska fan bara vet hur jäffla jobbigt det är att inte ha ett fordon! Moppe fan blev ju stulen! Aja!

Till frågan: Vilken startmotor tror ni kan lämpa er för detta? Elelr ska man ens ha en startmotor? Brinner dom sönder om man kör med dom länge? Vad ska man köpa för motor! Sen hur man ska placera den är också lite knepigt, tror att om jag är lite händig att man skulle kunna fästa den vid främre drevet på cykeln för då kan man ju använda växlarna. Säg vad ni tycker om detta! om det är lagligt på väg skiter jag i! Ska bara köra till kompisar och inga längre sträckor. Kan det funka?

Stavfel bjuder jag på!
Men va fan. Det är bara att trampa så åker du iväg.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Startmotor är för miljöpartister och schlager-anhängare. Motorsåg ska det vara. Se till att få dit ett drev som cykelkedjan passar på, spänn fast sågen på pakethållaren och montera en kedja i rätt längd. Börja rulla och dra igång sågen, vips så har du snabbaste cykeln i stan.
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Startmotor är för miljöpartister och schlager-anhängare. Motorsåg ska det vara. Se till att få dit ett drev som cykelkedjan passar på, spänn fast sågen på pakethållaren och montera en kedja i rätt längd. Börja rulla och dra igång sågen, vips så har du snabbaste cykeln i stan.

...fast inte så länge, slirkopplingen på motorsågarna brukar brinna upp ganska snart. dom är bara gjorda för att accelerera en kedja som går fritt i luften.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Hmm... Startmotor... Ska det verkligen vara något? Då måste du väl ha med dig en liten vagn med extra bilbatterier om du vill ta dig längre än en enkel resa ner till kiosken? Du skulle få ägna mer tid åt att ladda batterier än att åka omkring på ditt fordon. :hihi
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
...fast inte så länge, slirkopplingen på motorsågarna brukar brinna upp ganska snart. dom är bara gjorda för att accelerera en kedja som går fritt i luften.

Allt beror ju på vad du använder dig av för utväxling. Och kopplingen klarar av några nm ändå då de brukar bita sig fast rätt bra i stammarna, men innan de gör det så är det lite motstånd. Jag vet för övrigt själv att det fungerar, och att bygga om kopplingen är ju ingen omöjlighet heller. Men vill man fula sig så spänner man bara fast skiten.

Hmm... Startmotor... Ska det verkligen vara något? Då måste du väl ha med dig en liten vagn med extra bilbatterier om du vill ta dig längre än en enkel resa ner till kiosken? Du skulle få ägna mer tid åt att ladda batterier än att åka omkring på ditt fordon. :hihi

Det är lättare att dra runt en cykel än en bilmotor, fast så jävla länge lär det inte räcka ändå :D Men nån/några kilometer kanske han tar sig på ett bra batteri.
 
Last edited:

ZaraxZ

Medlem
Gick med
22 Jun 2006
Ort
Norrköping
Hoj
SXV 550 -06
Någon som äger en gammalmotorsåg eller startmotor dom vill skänka till mig? lovar att köra skiten ur den^^
 

marsva83

I bury those cock-a-roaches!
Gick med
8 Oct 2005
Ort
Skövde
Hoj
långsammast i ledet
jag har en gammal startmotor till en saab 900 liggandes nånstans...kan kolla om den funkar så kan du få den!

fast kanske blir lite dyr frakt då den väger som ett halvt kassaskåp....
 

Tommy_86

Dead eyes see no future
Gick med
30 Dec 2003
Ort
Nyköping (enstaberga
Hoj
Ktm Exc 300 sixdays -10
Gör som polaren o jag o bygg en egen minimoto :D :yoparty
attachment.php

attachment.php

attachment.php
 
Nyheter
Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Top