startar inte!!!!!!!!!!!!!!!

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Min rs vill inte starta!!!!!:mad:

batteriet är bra och allt men den vägrar starta:huvet
nån som kan hjälpa mig?
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
varför spårar denna tråd ur? jag bara undrar vad det är som gör att en tråd får idiotstämpel...

Ja det undrar jag också, helt onödigt av äldre att såga en ung hojägare som frågar efter idéer till att en hoj inte startar.
 

Gös i agenthatt

Live hard, Paul Young
Gick med
29 Jul 2007
Ort
Götefisk
Hoj
Årsmodell, Märke och modell
Ja det undrar jag också, helt onödigt av äldre att såga en ung hojägare som frågar efter idéer till att en hoj inte startar.


Den där brallan (ts) är säkerligen mycket mer kunnig på hojar än vad jag är. Har bara kört hoj i två månader. Men han borde kanske lära sig utvecka och formulera sina frågor.
 

t4pp3r

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Mar 2006
Ort
Göteborg
Hoj
KTM 450 SMR
Ja det undrar jag också, helt onödigt av äldre att såga en ung hojägare som frågar efter idéer till att en hoj inte startar.



jag brukar vara ganska bra på de men i just detta fall förstår jag itne riktigt varför... men när hangman dök upp är de inte så konstigt att de spårar ur.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Som Winblad säger så är det bara ett börja felsöka i de tre omständigheter som får en bensinmotor att gå: Gnista, bränsleblandning och kompression.

Kolla gnista är ju lätta att göra genom att ta ur stiftet och fixera detta mot godset och dra runt motorn och se om man har en bra gnista.

Har man kick så känner man ju om kompet försvunnit vilket tex kan bero på en fastbränd kolvring vilket ofta indikerar att det är dag för kolvbyte på en tvåtaktare.

Kommer det bränsle, eller för mycket bränsle, är stiftet blött? Isf kan tex chokekretsen ha hängt sig eller flottören alt flottörventilen pajat.

Kolla allt det där så är du nog felet på spåret.
 

MrMalm1

yeea
Gick med
12 Jun 2007
Ort
Kristianstad
Hoj
Aprilia rs 125 *inlöst/SÅLD*
Som Winblad säger så är det bara ett börja felsöka i de tre omständigheter som får en bensinmotor att gå: Gnista, bränsleblandning och kompression.

Kolla gnista är ju lätta att göra genom att ta ur stiftet och fixera detta mot godset och dra runt motorn och se om man har en bra gnista.

Har man kick så känner man ju om kompet försvunnit vilket tex kan bero på en fastbränd kolvring vilket ofta indikerar att det är dag för kolvbyte på en tvåtaktare.

Kommer det bränsle, eller för mycket bränsle, är stiftet blött? Isf kan tex chokekretsen ha hängt sig eller flottören alt flottörventilen pajat.

Kolla allt det där så är du nog felet på spåret.


ja denna tråden spårade ut ja!!! ja jag ska kolla upp detta lite snabbt och lätt .. de e lite konstigt för jag körde föra helgen utan problem.. har inte startat den efter de men i går ville den inte:mad:
 

Tewdie

Medlem
Gick med
19 Nov 2006
Ort
Mitt i Skåne
Hoj
Kawa 636 -03
ja denna tråden spårade ut ja!!! ja jag ska kolla upp detta lite snabbt och lätt .. de e lite konstigt för jag körde föra helgen utan problem.. har inte startat den efter de men i går ville den inte:mad:
Tuggar den runt som vanligt eller händer det ingenting?
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top