Stöldförsök Vasastan-Sthlm

mugano

Ny medlem
Gick med
25 Feb 2008
Ort
Solna
Hoj
SP-1 -01
Om hojen står i ett flerbilsgarage så är det nästan ett måste att det finns burar - kostar extra men kan vara värt det.

Har också negativ erfarenhet av flerbilsgarage utan bur och känns som gatan nästan är säkrare. Får nån kriminell syn på hojen kan de nästintill verka ostört i ett garage utan att t.ex larm gör nån nytta.
 

daniz

Porslinsdocka
Gick med
2 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen
Jag bor i vasastan och har min i flerbilsgarage utan bur. Har inte hänt något ännu, peppar peppar! Kanske har för gammal hoj?
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Jag bor i vasastan och har min i flerbilsgarage utan bur. Har inte hänt något ännu, peppar peppar! Kanske har för gammal hoj?

:näsblod Tjuvar tar vad dom kommer över.
(men hoppas du får ha den ifred!)
 

Excalibur105

Ny medlem
Gick med
14 May 2007
Ort
Lindesberg
Hoj
GSX1300R -08
Jag tror det finns någon typ av teletjänst om du har en mobil till övers som du kan gömma i hojen. Skulle den bli stulen så kan du be om att få upplysning var den befinner sig någonstans. Se bara till att koppla i laddaren till batteriet.
Kommer tyvärr inte ihåg var jag såg detta, men en billig telefon med batteri tid på ca 20 dagar, ca 700spänn + abonemang då såklart. Någon som har mer kött på benen om detta?
 

Starstriker

Som man googlar får man svar
Gick med
27 Apr 2003
Ort
Stockholm
Hoj
BMW 1200GSA, 3x BMW C1 200
Man kan ju fråga sig hur de hittar hojarna som står i garage. Bryter de sig in i garage på måfå, eller VET de att det står en speciell hoj därnere.

Hade jag garage skulle jag sätta upp rörelsetriggad videoövervakning och larm (siren) där. Såna grejer kostar ju en spottstyver nuförtiden.
 

Mortis

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2003
Ort
Lite här och där
Hoj
Husqvarna 118cc-43, S1000R -15
Blir mer å mer glad att man inte bor i Tjockholm eller liknande, här nere på byggden kan man ställa hojen på gatan med styrlås å billigare premie:tummenupp
 

Pizzabagarn

Guest
Man kan ju fråga sig hur de hittar hojarna som står i garage. Bryter de sig in i garage på måfå, eller VET de att det står en speciell hoj därnere.


De vet för de har fått höra ifrån någon som bor i huset eller dylikt.
Många stölder är skrämmande nog tecken på "insiderbrott"
 

Maciej EVO VI

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Aug 2003
Ort
Stockholm, Vasastan
Hoj
R1 -07, KTM 625 SMC -06
Man får väl ta och montera en sån här i garaget
US_M18a1_claymore_mine.jpg
 

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
ett komplement kan vara att filma & spela in hojjen...dator + nätverkskamera + mjukvara för att spela in...man kan nog komma undan med 4000:-
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
ett komplement kan vara att filma & spela in hojjen...dator + nätverkskamera + mjukvara för att spela in...man kan nog komma undan med 4000:-

Fast kameraövervakning är nog bra (jag vet att dom har lättat på tillstånden ang det nu) men vad ska du sedan göra med filmen?

Polisen lär inte ens orka titta på filmen, och om dom gör det och det är samma skåpbil som har setts vid tio andra hojstölder så blir ju inte dina odds bättre än dom tio föregående?

Polisen skriver bara en rapport så att du har något att lämmna till försäkringsbolaget ändå.

Hittar dom så småningom hojen och den är pundarkörd i ett par veckor, vill du ens ha igen den då?

Antingen hindrar man hojen från att försvinna, eller så hoppas man att den hittas direkt innan pundarna har skruvat i den med brytjärn och hammare.
Har dom lyckats starta hojen hoppas man att den aldrig hittas....

Så funkar jag.
 

ozeo

Lcc= lögdö county choppers
Gick med
12 Sep 2004
Ort
bergeforsen
Hoj
xs400 the dragbike. typ1 66. typ2 early bay dh. xr600 "motard"
Blir mer å mer glad att man inte bor i Tjockholm eller liknande, här nere på byggden kan man ställa hojen på gatan med styrlås å billigare premie:tummenupp

jag bruka stoppa in en pinne i hjulet så dom måste rycka ut den först :rolleyes: :tungan inte en enda som gett sig på den än :yoparty
 

Infamous

GO Kånkelberrys!!!
Gick med
4 Jul 2005
Ort
sthlm
Hoj
2004 Kwakka kryss-tia
Dom gjorde alltså allt det där och fick INTE med sig hojen, märkligt...hoppas att min är kvar...
 

Arlukin

Master Po
Gick med
27 Jun 2007
Ort
HÄGERSTEN
Hoj
CBR 900 - 99

Jag har ett sånt. Har räddat mig ifrån att bli av med hojen, minst 1 gång. Fick bara en förstörd framskiva. (Hade köpt lås med röv, så jag fick sätta det inne i skivan, där det är lätt att klippa med den stora saxen).

Dock så falsklarmar det ganska mycket. Ibland helt utan anledning. Men mest är det nån timme efter att man varit ute och kört. Vet inte om det blir spänningar i hojen när den svalnar av, som drar igång vibrations delen i larmet. Ibland kan det också räcka med att någon går typ 2-3 meter ifrån hojen. Och andra sidan, ibland kan man stå och klappa på den utan att det går igång. Men varje gång man sätter sig på den, eller lyfter upp ifrån stödet så låter det.

Är också två stycken signalar. Först en liten varnings signal om man råkar pilla på hojen. Sedan om man pillar igen så låter det ännu mera. Och då är det dags slita upp fjäderbatongen och springa ut ;-)

De verkar också ha höjt priset en aning, jag handlade mitt för 1000 lappen. Kanske dom har höjt kvaliten också, eller bara sin vinst =)
 

([jocke])

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2008
Ort
Orsa
Hoj
En svart
ok, har du kopplat in fjärrstart också? Svårt?
Den kostar fortfarande runt 1000lappen, 895:-
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top