Stöldförsök GBG...

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
ja nu var det min tur... Gick ner till garaget för att förbereda hojen för att ta en tur ner till Karlshamn där jag ska jobba i sommar.. en behaglig tur på 30 mil. Men när jag kommer ner till det låsta garaget så kör en ny moped in. Föraren säger att deras gamla som stod brevid min hoj blev stulen. jaha säger jag vilken tur att min står kvar.. Sen ser jag att tändningslåset är brutet på min hoj och på en polares Gixxer.:huvet . Ingen ett tändningslås liggade till en CBR600RR-03? behöver man byta tändningsboxen nu också?


Livet e ju lite surt nu.. hade tänkt att sälja hojen nu i slutet av juni iaf, hade varit skönt och lämna över nyckeln till nästa ägare och säga att man inte har haft några som helst problem med den och allt funkar perfekt.. men men..
 

BabyBlade

-Oxygenium-
Gick med
3 Jul 2005
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR 2003 (köper man rätt fr början behöver man inte byta !)
Fyfan vad förbannad man blir! Jag vet, var som bekant drabbad av samma öde själv för ett tag sen.
Ny låssats, kontakt med auktoriserad Honda verkstad o sen får du en extra nyckel att bära runt på (gamla nyckeln går till tanklocket o sadelkutsen..den nya nyckeln till nya tändningslåset.) Om du har kvar minst en gammal nyckel så behöver du inte byta CDI-box.
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Nån var på och försökte bryta upp låset på min hoj också inatt. Klåpare!
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Nån var på och försökte bryta upp låset på min hoj också inatt. Klåpare!

Brosan hade ett gäng studenter (fulla fjortisar) som var inne och pillade på hans Vespa som stod i trädgården natten till i lördags. Han kuta ut och skrek på dem. Då gick de iväg och spelade coola och anslöt till sitt gäng. Han hade tur att han upptäckte dem i tid, ingen skada skedd. Tror killarna som försökte sno den oxå hade tur att jag inte var på besök för då hade vi nog delat ut en och annan snyting. :näsblod. :va
//T
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Brosan hade ett gäng studenter (fulla fjortisar) som var inne och pillade på hans Vespa som stod i trädgården natten till i lördags. Han kuta ut och skrek på dem. Då gick de iväg och spelade coola och anslöt till sitt gäng. Han hade tur att han upptäckte dem i tid, ingen skada skedd. Tror killarna som försökte sno den oxå hade tur att jag inte var på besök för då hade vi nog delat ut en och annan snyting. :näsblod. :va
//T

Ja detta verkade vara tjuvar som visste vad dom gjorde ändå.. Visste precis var H.I.S.S. satt och lyckades tända den verkade det som... Man blir så trött bara..
 

WippaN^

Rossi, here I come!
Gick med
28 Jul 2007
Ort
@ home.
Hoj
CBR650R -21
Fyfan vad tråkigt, denna "kamp" mot tjuvar kommer ju aldrig ta slut...det är nått som alltid kan ske tyvärr.
 

MrTombola

Ny medlem
Gick med
19 Jan 2006
Ort
Göteborg
Hoj
CBR 600RR
Ja detta verkade vara tjuvar som visste vad dom gjorde ändå.. Visste precis var H.I.S.S. satt och lyckades tända den verkade det som... Man blir så trött bara..

Japp trött blir man. Jag hittade ett stulet monster vid våra soptunnor för ngn månad sedan (Guldheden).
Ringde polis men de svarade typ inte så jag fick ringa larmtjänst hoppades på hittelön men icke... Fick inte en spänn vilket suger när de går ut med att hittelön kan utlovas. "020-325 325
Ditt tips kan vara ovärderligt, bra tips kan ge belöning":va
Fan jag gillar att göra sammällsgärningar det är det bästa jag vet. Sitta i telefonköer till polis som inte ens orkar lyfta luren osv... :rolleyes:
Ta det hela med en nypa salt och hoppas att killen som fick sin hoj snodd blir glad att du hittade den ist. :rolleyes:
Ähh nu spårade jag...:tungan
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Vadå lyckades tända menar du?

vred lite på tändningen och allt gick igång... motorn försökte starta men förmodligen så var gick väl immobilizern in.. Men ska den tända överhuvudtaget då undrar jag.. :va
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
vred lite på tändningen och allt gick igång... motorn försökte starta men förmodligen så var gick väl immobilizern in.. Men ska den tända överhuvudtaget då undrar jag.. :va
Beror på vilka delar immon påverkar, du kan i många fall få startmotorn at snurra, men det händer inget mera, ingen soppa, ingen tändning.
 

Brinke

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2006
Ort
göteborg
Hoj
Yamaha yzf R1 1999
vred lite på tändningen och allt gick igång... motorn försökte starta men förmodligen så var gick väl immobilizern in.. Men ska den tända överhuvudtaget då undrar jag.. :va[/QUOT

motorn går runt men tänder inte och soppa pumpen slår inte till.. hade en cbr900 på jobbet som det va några som hade fixat å donat med men dom fick aldrig igång den.. det går helt enkelt inte att starat den utan nyckel.. :tummenupp
 

Graffe

Drive It Like You Own It
Gick med
10 Jul 2004
Ort
Täby
Hoj
BMW F800GS //CBR1000RR Såld // CBR600RR såld//
vred lite på tändningen och allt gick igång... motorn försökte starta men förmodligen så var gick väl immobilizern in.. Men ska den tända överhuvudtaget då undrar jag.. :va[/QUOT

motorn går runt men tänder inte och soppa pumpen slår inte till.. hade en cbr900 på jobbet som det va några som hade fixat å donat med men dom fick aldrig igång den.. det går helt enkelt inte att starat den utan nyckel.. :tummenupp


de startar men slår av efter någon sekund... samma som bil.
 

frankof

medlem
Gick med
20 Aug 2003
Ort
Mölnlycke
Hoj
xjr1300
Var kan man få tag på en immobilizer o vad ligger dom i pris?
Eftermarknads immo är värdelöst, kan du montera det, kan tjuven demontera ;)
(om det finns överhuvudtaget)

BTW: har inte dom flesta larm någon innebygd "immo" funktion?
Även om det inte är svårt at koppla bort så är det lite stressigt med allt oljud ;)
 
Last edited:

Limez

Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Gick med
10 Jun 2005
Ort
Kungsbacka
Hoj
Kronans gröna, inga växlar, fotbroms
Ett larm för en femhundring är en bra "försvårande" åtgärd. Jag har ett på min 125a. Om larmet utlösts så måste man larma av innan det går att starta hojen, den är kopplad på kabeln mellan CDI och tändningslås, där strömmen går runt.
Perfekt med högljud siren också:tummenupp Blir nog ett till 750n också, om jag inte flyttar över larmet.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top