Stålplåt och rörgrossist rekommendationer?

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Hej!

Håller på med ett litet projekt som kommer att kräva plåt och rör i både rostfritt och icke-behandlat kolstål/stål. Att hitta lämplig grossist som hobby-pysslar tycker jag är lite av en djungel, speciellt eftersom jag inte vet något om den branschen.

Är det någon på forumet som rekommenderar en grossist/handlare för hobbypulare? Gärna med fysisk butik så man kan fråga någon kunnig vid köp och bara kunna bära ut smådelarna till bilen.

Tacksam för svar.

Mvh Daniel.
 

Kawa_Mannen

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Sep 2006
Ort
???
Hoj
KTM 1190 Adventure R -13
Nu vet ju inte jag hur mycket du ska ha, men jag antar att det bara är småsaker?... Jag brukar köpa mindre plåtbitar m.m på http://www.maskindelen.se/ Har handlat där 5-6 gånger utan problem, dom har även hjälpt mig med saker som inte funnits i webbhoppen :tummenupp

Finns bara (så vitt jag vet) maskindelen.se samt ironbill.se som säljer mindre plåtdetaljer över nätet till privatpersoner.

Fysisk butik blir nog svårt att hitta? såvida du inte bor i en större stad? Eventuellt så kan du kanske få hjälp på närmaste mekaniska verkstad :)
 

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Sök upp någon verktad som bearbetar metall (smidesverkstad) där kan folk metaller och vet var man kan hitta material.
Grossister säljer väl inte till privat personer??
 

Tobin

Ny medlem
Gick med
30 Dec 2010
Ort
Hajom
Hoj
1981 Honda cb 650 Café racer
Jag svänger alltid in till en utav alla mekaniska verkstäder (smidesverkstad) som finns här ute på landet :) och så säger man vad man behöver och sedan ger man dem lite kaffepengar :tummenupp
 

sjukihuve

lite snett är också rakt
Gick med
21 Oct 2008
Ort
Stockholm
Hoj
yamaha xj6
rörgrossist vvs centrum/dahl , dock endast för företag men lyssna med en sjysst rörfirma antingen ringa eller vänta utanför shoppen, ser inget problem med det. har själv köpt ut grejer åt privatpersoner på företagets namn som varit i desperat behov av någon enstaka pryl.
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Nu vet ju inte jag hur mycket du ska ha, men jag antar att det bara är småsaker?... Jag brukar köpa mindre plåtbitar m.m på http://www.maskindelen.se/ Har handlat där 5-6 gånger utan problem, dom har även hjälpt mig med saker som inte funnits i webbhoppen :tummenupp

Finns bara (så vitt jag vet) maskindelen.se samt ironbill.se som säljer mindre plåtdetaljer över nätet till privatpersoner.

Fysisk butik blir nog svårt att hitta? såvida du inte bor i en större stad? Eventuellt så kan du kanske få hjälp på närmaste mekaniska verkstad :)

Bor i Stockholm, så att bara plinga på hos en företagare är uteslutet, kommer med största sannolikhet bara få en skopa med ovett och misstänksamhet. Men ja, om jag ringer runt lite, skulle man kanske få tag i någon.

Ska väl ha kanske 3-4 m rostfria rör, 3-4 m enkla kolstålrör, kanske 1-2 kvm rostfri plåt och 1-2 enkel plåt. Dimensioner och så har jag inte börjat klura på än för ens jag hittar ett ställe att handla på.

Tack alla ni andra som svarat. Men det är ingen som känner till ett ställe i Stockholm (helst söderort) där man kan få tag i schysst material :)?

Mvh Daniel
 

Tunis

MNK är min gud.
Gick med
24 Apr 2007
Ort
Stockholm
Hoj
2002 års Buell
Jag har handlat på Stena Stål. Ring och beställ så är det bara att åka och hämta sen. Om man vill kan man också åka in och snacka med dem, men då är det ju inte säkert de har det hemma som du är ute efter. Priser och sortiment hittar du här: http://stenastal.se/Global/Stena Stål/Stål/Lagerprislista nr 81_2013-01-09.pdf

Tack för tipset, kollade av listan, och ja, Stenastål verkar ju vara rätt stora. Men jag ska pröva att ringa: http://stenastal.se/Kontakta-oss/STOCKHOLM-Forsaljning/ och se om de säljer till amatörer. :p
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top