SR 250 kalladenvaduvill

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Men det är snygga yamahaskallar ju :tungan Får se om det känns bra, får tanken på torsdag förhoppningsvis. Blir nog ingen klarlack över ifall jag ångrar mig :rolleyes:
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
:rofl Passa på att korta gafflarna innan jag hinner göra det vetja :) Jaha så du tror det kan bli bra då antar jag?:hej

Till skillnad mot Rash så tycker jag det är helt rätt med dödskallar på hojar av den här typen, så länge de inte är "för snygga" om du förstår. Det ska vara lite rått, skitigt och primitivt.

Jag hade en tanke om att jag bara skulle lyssna på Misfits när jag byggde hojen för att få rätt stämning, men det smög in lite Roky Erickson och Stooges också efterhand.

Älskar hojen men döskallar känns inte helt originellt på en hoj.. Om något så kan det kanske höra hemma på en chopper. Ska du på med klarlack över dekalerna?

Håller med att det hör hemma på en custom eller chopper om de är del av en motivlack, men ett par rediga klibbor tror jag blir helt rätt i det här fallet.

Själv har jag en tanke om att slipa igenom lacken i ett mönster av en dödskalle så att skallen framstår i grundlacken. Lite så att det ser ut som naturligt slitage, fast i form av en dödskalle. I huvudet ser det jäkligt bra ut men jag vet inte riktigt hur det blir i verkligheten.

Nåja, smaken är som röven.
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
DSC_0055.jpg
DSC_0060.jpg

Inte så dumt? Satan va svårt det var att få skalledekalen på plats utan väck, blev inte 100 men duger i alla fall.
 
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Nu behöver jag hjälp :va ÄR lite inne på att Rash har rätt och att skallen blev lite för mycket... Tänker att bara loggan i rött ca 5-8cm diameter skulle va snyggare.

DSC_0102.jpgDSC_0097.jpg

Är nog inga svårigheter att få bort dekalerna om jag gör det snart tänker jag?

Tänker en sån här istället på vardera sida...

YAMAHADECALRED40MM_zpsaf12bf0f.jpg
 
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Denne kan ju oxå funka... har flaggan på hjälmen oxå

$T2eC16JHJH8E9qSEUiH0BQ6t22(1w!~~60_57.JPG
 

Rash

Racing is life
Gick med
10 Feb 2006
Ort
Mölndal
Hoj
R1, YSR 50
Denne kan ju oxå funka... har flaggan på hjälmen oxå

View attachment 417954

Wow fan vad schyssta dekaler! Var har du köpt de?

Jag håller med om att det är svårt att välja ibland vilken väg man vill gå. En idé är ju kanske att köra en säsong och sedan byta ut något/bygga om till nästa säsong.
Min cafe racer kan jag tex villigt erkänna att den inte är särskilt snygg, men gillar som fan att köra den! Nästa bygge ska bli seriöst och byggas om från grunden.
Jag tycker att din hoj är lyckad och de där dekalerna här ovan skulle kanske vara lite mer stilrena.

Dödskallarna påminner mig om utomjordingarna i filmen Mars Attacks:)

image.jpg

Edit: Sorry om jag är lite okänslig när jag gnäller på dödskallarna men jag försöker ge konstruktiv kritik, även om det kanske blev klumpigt sagt:D i slutändan är det din hoj och du ska ha den så som du vill ha den själv!
 
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Som sagt smaken är som baken uppenbarligen :tungan Har beställt både Japanflaggadeklerna och Yammaloggorna nu så vi får se hur de ser ut. Här är länken Rash http://www.ebay.co.uk/itm/190781109458

Vill ju ha åsikter ( därför man gör en byggtråd ) men hade en sån klarbild i skallen att jag var tvungen att testa dock är jag den första att erkänna att jag hade fel :rolleyes: Tappade lite av klassiska Steve Mcqueen looken som jag var ute efter... Nä blir nog mycket snyggare med en diskretare look :fakta

Bonzos tanke med avslipat skallemönster lät rätt coolt men det vågar jag inte testa på en nylackad tank :hihi

Snygg jämförelse med Mars Attacks föresten... :rofl

Vem har sagt att den inte ska ställas ut....:arsele
 
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Ibland ändrar sig planerna lite på vägen :crash

DSC_0102.jpgIMG_5261_860.jpg

Lite oflyt idag när jag skulle montera tanken...packningen vid kranen hade torkat och ville inte hålla tätt men tänke ändå starta upp och kolla smörjning efter oljebyte och skruvade upp luftskuven vid oljefiltret lite för mycket... hojen fick en rejäl dusch olja på halva högersidan och kontrollskurven (för oljeflödet) ville inte lossna... känns lite motigt ibland och med tanke på vädret var det inte riktigt de här jag ville hålla på med :huvet Packningar beställt och slagskruvmejseln framtagen, nu ska jag bara få tid att åka tillbaka till garaget oxå...

- - - Updated - - -

Fade to Black dekalerna tror jag blir kanonbra.

Tror oxå mest på dom faktiskt :tummenupp
 
Last edited:

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
DSC_0139.jpg

Blev såhär i väntan på nya dekaler. Väntar på oring och tätbrickor till bränslekranen oxå så nått åkande blev det tyvärr inte :(
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Testade nya värmesockar på banhojen oxå sen blev det en liten testrunda efter vinterns service och diverse ingrepp.

DSC_0143.jpg
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
DSC_0168.jpgDSC_0163_20150416201245924.jpgDSC_0166.jpgDSC_0170.jpgDSC_0169.jpg

Äntligen klar :kär Tanken är tät och oljan är bytt och toppen får smörj som den ska. Körde en sväng ikväll vilket var ett tag sedan nu pga tanklackning och väntan på oring och brickor, kan bara säga att den går som en dröm och allt funkar som det ska :tummenupp Känner mig nöjd och glad att jag fått till en skön cityhoj med enligt mig rätt stuk :fyllisar
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Blev ca 25 mil häromdagen då jag var uppe i Linköping och deltog i skolavslutning för min dotter. Givetvis fick hon åka med en sväng oxå. Med den nya drevningen så funkade det helt ok, inga problem att puttra runt i 80 men inte heller några problem att ligga runt 100-110 (mätarfart). Passade på att väga den på vägen hem, tyvärr inte någon helt exakt våg men gissar på att jag rensat bort ca 10-15 kg :yoparty

DSC_0458.jpg

DSC_0448.jpg
 
Last edited:

JadusParts

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2015
Ort
Malmö
Hoj
1983 Yamaha SR250
Sjukt snygg hoj Buddah! Bra jobbat där. Av de 10-15kg du rensade bort, vart kom den störta delen från? Och har du gjort någonting med motorn för att få lite mer kraft?

Jag själv har en SR250 och håller på att designa lite delar för den. Jag faktisk har startat ett företag baserad på den. Den var ingen storsäljare i Sverige tyvärr, men har sålt så sjukt mycket i resten av världen. Din hoj ser klar ut men jag har lite delar som kanske fortfarande skulle kunna vara intressanta för dig? Kolla gärna in min hemsida om du har lust, eller min tråd på DTT:

http://www.jadusmotorcycleparts.com/

http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=66505.0
 

Buddah

Speedster #46
Gick med
17 Jul 2009
Ort
Västervik
Hoj
2006 KTM Superduke 1982 Yamaha XS400 1981 Yamaha SR 250
Sjukt snygg hoj Buddah! Bra jobbat där. Av de 10-15kg du rensade bort, vart kom den störta delen från? Och har du gjort någonting med motorn för att få lite mer kraft?

Jag själv har en SR250 och håller på att designa lite delar för den. Jag faktisk har startat ett företag baserad på den. Den var ingen storsäljare i Sverige tyvärr, men har sålt så sjukt mycket i resten av världen. Din hoj ser klar ut men jag har lite delar som kanske fortfarande skulle kunna vara intressanta för dig? Kolla gärna in min hemsida om du har lust, eller min tråd på DTT:

http://www.jadusmotorcycleparts.com/

http://www.dotheton.com/forum/index.php?topic=66505.0

Oj här jag jag inte varit på ett tag ser jag nu! Tack ska du ha:tummenupp Jag har ju rensat bort en hel del, men det som vägde mest var nog centralstödet, orginalbatteriet, bakskärmen, sadeln, ljuddämparen och luftfilterboxen. Har inte gjort något med motorn men har tagit ur de innre röret i avgassystemet (strypning? ), liten ljuddämpare och satt på litet öppet luftfilter. Gått upp en hel del i huvudmunstycke och drevat om, så nu gör den över 100 ganska ledigt och utan att varva sönder motorn :)

Spontant så är jag riktigt sugen på din tank leveling kit, smart :tummenupp

Roligt att du vågar satsa på delar till en så pass ovanlig hoj ( i sverige) bra där!

Kollar in sidan och köper ett kit :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top