Spy i hjälmen?

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
När jag lumpade var det en kille som kom hem på nattet och spydde i korridoren, det vete fan vad han hade ätit men det luktade värre än vanligt.
På morgonen innan uppställning tvingade dom ut snubben för att svabba upp det, men det luktade så illa och han var bakis, så han kunde inte ens gå i närheten, tills han kom på den utomordentligt smarta idén att ta på sig gasmasken.

Det funkade inge vidare, killen spydde gasmaken full, man såg paniken i hans ögon innan spyan fyllde igen gluggarna...

Fy fan...
 

Sporthojarn

Oasexuell
Gick med
8 Dec 2006
Ort
Skåne
Hoj
600 Diversion -96 (jeTTetriMad)
När jag lumpade var det en kille som kom hem på nattet och spydde i korridoren, det vete fan vad han hade ätit men det luktade värre än vanligt.
På morgonen innan uppställning tvingade dom ut snubben för att svabba upp det, men det luktade så illa och han var bakis, så han kunde inte ens gå i närheten, tills han kom på den utomordentligt smarta idén att ta på sig gasmasken.

Det funkade inge vidare, killen spydde gasmaken full, man såg paniken i hans ögon innan spyan fyllde igen gluggarna...Fy fan...

:rofl :rofl :rofl :hihi
 

Kawwa

Sporthojsnörd
Gick med
13 Mar 2004
Ort
Flytt Sthlm
Hoj
Sukka gixxer 600 K6
Det här blir en kort tråd tänkte jag! men förvånansvärt många har alltså spytt i hjälmen!!???

Nu till den slutliga frågan!?

Låter ni det bara torka sen kör ni vidare? Eller tvättar nu så gott det går och kör med lite spylukt? Eller kasserar ni hjälmen och köper ny, alternativt byter i smyg med polaren som har en likadan!??
 

# Stoffe

Rocknroll
Gick med
28 Mar 2006
Ort
Storskogen, Sthlm
Hoj
R6, WR426
Jag kan ju inte svära på att han inte tog av sig hjälmen, men man kan ju gissa.

http://www.expressen.se/1.62854

"Anders Eriksson såg, liksom Lind, grymt trött ut inför de sista nattetapperna. Han spydde säkert 15-20 gånger, när kroppen förtvivlat kämpade mot kramp och trötthet."
 

Vrak2005

Z800
Gick med
22 Mar 2005
Ort
Kungälv
Hoj
Z800 -14
Det här blir en kort tråd tänkte jag! men förvånansvärt många har alltså spytt i hjälmen!!???

Nu till den slutliga frågan!?

Låter ni det bara torka sen kör ni vidare? Eller tvättar nu så gott det går och kör med lite spylukt? Eller kasserar ni hjälmen och köper ny, alternativt byter i smyg med polaren som har en likadan!??

För några år sedan tog jag trike-cert (luftmoped). Det var lite stökigt i luften vilket den andra eleven inte tyckte om. Han blev åksjuk och valde att spy. Instruktören som satt bakom ett huvud högre blev lite förvånad när maginnehållet kom flygande. Med något begränsad sikt fick instruktören landa triken. Sen var det min tur att flyga. Inte speciellt angenämt då han hade spytt på intercommicken som jag fick ha strax under näsan resterande 2 kursdagar:)
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Haha ingen som har skitit på sig i skinnstället? :D
 

hållundan

Emozione!
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Kranskommun
Hoj
Monster 1100S 2009 Extra allt
Den som tjör race vet att det tillhör rookiekutymen att spy i hjälmen, innan varje race, under varje race och verkligen efter varje race.

:zpy


Judit: Bild tagen dagen innan REC på Gåsen.
 
Last edited:

m.eriksson

Redneck prostitute
Gick med
25 May 2006
Ort
Örebro
Hoj
Ny 2009
Haha ingen som har skitit på sig i skinnstället? :D

Nej, men arbetskamratens farsa åker kromsläde, och har rätt stor mage, med tillhörande kroppsbyggnad. En dag var det sådär svinigt jävla varmt, och gubben svettades som en kamel, blev pissnödig, stod i bilkö, blev ännu nödigare, åker upp på en trottoar, för nu var det verkligen panik! och får inte av sig stället :D det blev rätt blött i dom brallorna :tummenupp
 

Maffan

WILD CHIPS
Gick med
22 Oct 2004
Ort
****
Hoj
****
Jepps, en man dagen efter SH festen 2005,, blåste noll med såg ut som 4,0.. kom ca 5 mil innan det började vingla,, sen stopp, handskar åkte all världens väg, sen en kaskad flödande från hakan (visiret stängt)

Nog det roligaste jag sett på hoj... :D


Snusade löst förr,, körde en fin vårdag.. NÖS till helt utan förvarning.. Jepps,, allt rakt på visiret.. men de va bara öppna det så blåste det mesta bort, luktade dock snus i den hjälmen ganska länge,, fy fan med spya... :gnissla
 
Last edited:

maho

Ny medlem
Gick med
21 Jun 2007
Ort
oslo
Hoj
otto
Jag var 17 år och körde 125:a. Var hemma hos en kompis då jag kände att ett migränanfall var på väg. Slänger mig på hojen för att köra hem. Kommer nästan hela vägen men får sen panikattack och behöver spy. Hinner stanna vid vägkanten, dock ej få av mig hjälmen. Upp med visiret och vinklade ner hjälmen så gott det gick :näsblod. Skulle tippa på att 80% kom utanför, 15% inuti samt 5% på insidan av visiret.

Det var ingen kul km hem sen :(. Kom hem och spydde konstant i 4 timmar med bultande huvudvärk.
Tack och lov så har migränen försvunnit med åren och jag måste säga att jag trivs rätt bra med det :).

Frugor brukar säga detta sägs det....
 

WilleZL

Aktionsgruppen för TT-lopp på Gotland
Gick med
13 Jan 2005
Ort
Stockholm
Hoj
R6 & RD350
...tills han kom på den utomordentligt smarta idén att ta på sig gasmasken.

Det funkade inge vidare, killen spydde gasmaken full, man såg paniken i hans ögon innan spyan fyllde igen gluggarna...

Fy fan...


A men de e ju bara för skönt!
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top