Sporthojsförare i Stockholm - ett klent släkte

Gabor

Guest
Det kan åxå vara så att SH FÖRARE antingen :

1. Inget körkort kvar.:gnissla
2. Ingen hoj kvar, rasad eller krashad.:huvet :mad:
3. Får inte köra för :tuttar
4. Bytt till glidare.:D
 

sportis

Lev ungt, kör lugnt :)
Gick med
19 Apr 2004
Ort
Buying
Hoj
Honda cb 650 c 1981:a
VFR och SV, med rätt väg och rätt chafför så är de bra lekkamrater:mattias
 

Sebastian_K

Nybörjare
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Gävle
Hoj
1996, Honda XRV750, KTM 990 Adventure 2012
Det där stämmer nog. Och vad gäller glidare: Det brukar aldrig slå fel, den första hojen man ser tidigt på våren är nästan alltid en glidare, och den sista hojen på hösten brukar också vara en glidare. Det verkar vara ett segt släkte, glidarfolket.

Och vad jag kunnat utläsa på dom forum jag mest hänger på, så verkar dom inbitna mc-förarna som kör offroadcyklar aldrig ställa undan sina hojar, men dom ser man sällan då dom håller till ute på vägnätet som inte används så frekvent av oss andra.
Själv slutar jag köra när tempen börjar sjunka under 10 grader på dagarna.
 

Radare

Bannad
Gick med
22 May 2007
Ort
Kilsmo
Hoj
Dnepr
Och vad jag kunnat utläsa på dom forum jag mest hänger på, så verkar dom inbitna mc-förarna som kör offroadcyklar aldrig ställa undan sina hojar, men dom ser man sällan då dom håller till ute på vägnätet som inte används så frekvent av oss andra.
Själv slutar jag köra när tempen börjar sjunka under 10 grader på dagarna.
Det stämmer. Jag körde uteslutande grusväg/stigar i grupp under 5-6 år och maken till hängivna entusiaster har jag aldrig stött på varken förr eller senare.
 

Skrotnisse

What would Shervin do?
Gick med
4 Oct 2006
Ort
Månbas Alpha
Hoj
120 år gammalt, 2559cc
Skulle inte klara psyket utan grus/offroad/endurohoj.
Kör man så nära gränsen på väg som man gör i terrängen, så är man snart en siffra i statistiken.
 

Isi

Ny medlem
Gick med
16 May 2008
Ort
Stockholm
Hoj
2008 Kawasaki Z1000
Vilka hojar räknas till SH?
Bara R-hojar eller?

//Hojåkare igen, efter några års bil åkning....
 

Schnellfahren

Medlem
Gick med
15 Jan 2007
Ort
Borensberg
Hoj
Sunbeam -63,Honda Dominator -91, Honda SP1.......Meanstreak..*host*
Du får ta dig ur Fjollträsk och hälsa på oss rätttrogna i Norrköping på helgerna istället! ;)

Vi kan både häva en bira på kvällen och vara i trim till lunchen. ;)

Ps....jag har hört att säkraste stället att hitta sporthojsåkare i Stockholm är på Sveavägen där man i buskar och vrår byter nya knäpuckar mot skavda. ;)
 

Nicotin

Guest
bulten och bogan passar bäst att snurra på efter 8-9 på kvällarna så man får ha den ifred..:gnissla
 

Solid snake

Guest
Konungarna av Bogan var ju inte på hemmaplan (d1ce och skägget) annars hade du blivit ifrånåkt direkCt.
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Men altså, kl _11_? för att komma ut så tidigt måste man ju vara PENSIONÄR och gå upp kl 6:00 ;D
Skämt o sido så hade säkert alla varit ute o festat kvällen innan, och har man gjort det ska man ju inte köra dan efter, det vet vi ju alla. =)
edit:
Personligen tycker inte jag det är så skoj när det är +27 och gassande sol, man smälter ju i skinställ då. *ler gnällig svensk*

Jag håller med, jag och den storbystade Fröken Davidson svängde in på Rosenhill i den svala nattluften 10 timmar före TS. Men då var det heeelt tomt kan jag intyga! :mad: TS väkomnades ju iaf av fransjänget :gråta
 

Bifogat

  • IMG_0182.JPG
    IMG_0182.JPG
    80.9 KB · Visningar: 71

Henrik

Återfallsförbrytare
Gick med
30 Sep 2005
Ort
F18
Hoj
V4
Upplevde samma som TS idag.. Först några varv på Bulten, men tomt utöver en GSX-R och en R1 som höll lite mer tempo än jag var sugen på. Rosenhill var helt besudlat med kromslädar och folk över 50, och massa trampcyklister också :fattar inte grejjen

Drog till Bogan istället och hade sällskap med en MV Agusta F4 312 på båda färjorna. Tänkte man skulle få se vad en sån maskin gick för, men det var mer show än go tror jag! Men snygg var den iaf!
 

Markus

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Jan 2004
Ort
Area 08
Hoj
KTM
Igår var alla tuffa killar på Gotland.
Alla ännu tuffare killar var i Norrtälje och garvade åt raggarna.
De allra tuffaste, den grupp där jag ingår alltså, låg och sov under ett träd.

Men snart, då jädrar. Nu ska det matas mil med väskryckarhojen. :yoparty
 

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Konungarna av Bogan var ju inte på hemmaplan (d1ce och skägget) annars hade du blivit ifrånåkt direkCt.

Känns som om du skriver checkar åt mig som jag inte riktigt kan cääsha :D

Igår var alla tuffa killar på Gotland.
Alla ännu tuffare killar var i Norrtälje och garvade åt raggarna.
De allra tuffaste, den grupp där jag ingår alltså, låg och sov under ett träd.

Men snart, då jädrar. Nu ska det matas mil med väskryckarhojen. :yoparty

Det var knutteträff i helgen, raggarna är senare i sommar.

I år var det tydligen väldigt lugnt, inga västar med tuffa namn på. Förra året var det snäppet värre med knivhuggningar, misshandel osv mitt bland folket på blanka dagen. :)
 

Jörgen Karlsson

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Mar 2006
Ort
...på taket
Hoj
HD Flattrack Sportster -93. S&S/Karling 124" short stroke. 2040cc, Baker 6-speed.. mm mm
Igår var alla tuffa killar på Gotland.
Alla ännu tuffare killar var i Norrtälje och garvade åt raggarna.
De allra tuffaste, den grupp där jag ingår alltså, låg och sov under ett träd.Men snart, då jädrar. Nu ska det matas mil med väskryckarhojen. :yoparty

Söp du bort nycklarna och somnade under ett träd på innergården :gnissla

Det kliar i gashanden här också, nu när det börjar bli svalt och flarnen skyndar hem till TV och grillar. Men min hoj är inte helt klar :(

I år var det tydligen väldigt lugnt, inga västar med tuffa namn på. Förra året var det snäppet värre med knivhuggningar, misshandel osv mitt bland folket på blanka dagen. :)

Vad skönt att höra att det gick bra i år! Jag ville inte åka dit med obesiktigad hoj, det hade varit att sticka in foten i buren. :gnissla
 
Last edited:

d1ce

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Feb 2002
Ort
Norrtälje
Hoj
Ducati 1098 -00
Vad skönt att höra att det gick bra i år! Jag ville inte åka dit med obesiktigad hoj, det hade varit att sticka in foten i buren. :gnissla

Jag tror iof att prioriteringarna låg på annat än fordon i år med tanke på förra året. Och skulle lagen granska alla hojar som körs dit och hem hade de nog problem med att få botblocken att räcka till .. misstänker jag.

edit: men jag hade inte heller åkt ;)
 
Last edited:

frostah

Gatukändis!
Gick med
19 Mar 2008
Ort
Stockholm
Hoj
Ingen för tillfället, jävla bajs :(
som psxcare skrev alla sporthojjare hängde på tuvängen den tiden i lördags.
 

Ingel

Ny medlem
Gick med
22 Apr 2003
Ort
Norrtälje
Hoj
stuntster
Jag tror iof att prioriteringarna låg på annat än fordon i år med tanke på förra året. Och skulle lagen granska alla hojar som körs dit och hem hade de nog problem med att få botblocken att räcka till .. misstänker jag.

edit: men jag hade inte heller åkt ;)

nja, hälften av oss som åkte dit blev invinkade. jag klarade mig för att det va full-vinkat. Det va felplacerade regplåtar som va på modet i år.
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top