Sporthoj Skellefteå

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Vila i frid!

Huvva vad allt kan vända från nånting riktigt underbart till nåt så overkligt...

Onsdags-körningen.. Skulle det gå att vi samlas och kör till platsen och stannar nån minut? Dom som känner för det såklart..
Jag ska iaf svänga förbi där.. folk får gärna hänga på..

Vila i frid! :angel
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Är inplanerat att vi åker till platsen på onsdag, jag kommer att följa med dit men avviker sedan.

Marshaller/ljus är välkommet och kommer också att finnas på klubben för dom som inte läser här etc.
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
Någon som känner till någon här i stan som kan svetsa och rikta en bula i en mc-fälg? Har fått en bula på ca 4 mm + att fälgen bak spruckit.
 

racerskalman

And those who sneer will fade and die...
Gick med
15 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda RS250R -01, CBR600
Någon som känner till någon här i stan som kan svetsa och rikta en bula i en mc-fälg? Har fått en bula på ca 4 mm + att fälgen bak spruckit.

Ingen i stan, men Erik Marklund på McXpress i Piteå kan göra underverk med de flesta fälgar. 0911-202005
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Har hört rykten om att den 4km lång bana kommer / byggs i fällfors. Stämmer ryktena? Sålde min gathoj förra året med avsikt att inte köra landsväg igen. Men nu om det blir en bana i fällfors kan man ju motivera ett köp av en hoj igen!
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Har hört rykten om att den 4km lång bana kommer / byggs i fällfors. Stämmer ryktena? Sålde min gathoj förra året med avsikt att inte köra landsväg igen. Men nu om det blir en bana i fällfors kan man ju motivera ett köp av en hoj igen!

Någonting sådant blir det.
Som jag förstått det, blir det först en bana på ca2.1km sedan en till på 4.3km.
Kommer snart att ha mera fakta runt ämnet.
Håll koll så skriver jag.

Man kan läsa lite på www.drivecenter.se
 
Last edited:

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -03
Har hört rykten om att den 4km lång bana kommer / byggs i fällfors. Stämmer ryktena? Sålde min gathoj förra året med avsikt att inte köra landsväg igen. Men nu om det blir en bana i fällfors kan man ju motivera ett köp av en hoj igen!


Vad jag hört som jag sa till dig i dag är att dom håller på bygga kolla info på
http://forum.svmc.se/showthread.php?t=3127&page=3

Eller

http://www.drivecenter.se/galleri.aspx

Enklast e ju o ringa dit o fråga hur långt bort banan på 4.1 km är :tummenupp
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
Ingen i stan, men Erik Marklund på McXpress i Piteå kan göra underverk med de flesta fälgar. 0911-202005

Hörde efter där men han säger att dom numera inte åtar sig sådana jobb. De har för mycket annat att pyssla med tyvärr. Men tack för tipset ändå.

Någon annan som vet om någon som kan svetsa och fixa fälg? Behöver inte nödvändigtvis vara i Skellefteå men ju närmre desto enklare.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Jag ska lägga ut lite krokar i morgon, hör av mig om det blir napp någonstans.

...Någon annan som vet om någon som kan svetsa och fixa fälg? Behöver inte nödvändigtvis vara i Skellefteå men ju närmre desto enklare.

Den långa banan ligger tydligen prioriterad i Fällfors just nu, mer information om planering finns förhoppningsvis innan denna månads utgång.
 

Dirty950

Grusbusare
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950 Adventure
Jag ska lägga ut lite krokar i morgon, hör av mig om det blir napp någonstans.


Har fått tag på motard fälgbanor som nog ska ordnas så att det blir mer gathoj av min stora oranga klump under vintern. Men det är en liten buckla på framfälgen, går nog använda men finns det någon som rätar ut sånt för en rimlig slant hade det ju varit värt ordna till.

/Johan
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Har fått tag på motard fälgbanor som nog ska ordnas så att det blir mer gathoj av min stora oranga klump under vintern. Men det är en liten buckla på framfälgen, går nog använda men finns det någon som rätar ut sånt för en rimlig slant hade det ju varit värt ordna till.

/Johan

Räta ut en buckla gör du rätt enkelt själv med lite gasol och en näve hammare av olika slag. Ser inte några större problem i det. En spricka däremot kan vara bra att se över med svets.
 

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Piben, http://stores.shop.ebay.com/auctmarts härifrån köpte jag mina kåpor, tror jag betalade $349 för dom och det blev totalt 4700:- med frakt å tull å allt framme i skell.

Tackar vart ju nästan sugen på att göra om den till gathoj igen fanns ju några riktigt snygga kåper där:) hur lång tid tog det för dig att få hem dom kåper du beställde?
 

sogoth

Medlem
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsx-r 1000 k1, Gsx-r 750 -88 streetfighter, Husqvarna WR-360 -96
Tackar vart ju nästan sugen på att göra om den till gathoj igen fanns ju några riktigt snygga kåper där:) hur lång tid tog det för dig att få hem dom kåper du beställde?

Tror det tog ungefär 2 veckor, det tog nästan en vecka efter att jag betalat innan dom skickade det men jag har läst på andra forum att dom brukar kunna vara lite sega på att få iväg ordrarna.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top