Sporthoj Skellefteå

snigen

Ny medlem
Gick med
5 May 2008
Ort
lidingö
Hoj
fjr 1300
vilsen 08

Tackar så hemskt mycket för en trevlig:krama runda blev lite kallt dom sista 8milen hem.Blir det någon runda nästa onsdag kommer om man får:banana
 

Dirty950

Grusbusare
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950 Adventure
Tack till alla som deltog till den absolut bästa körningen i år.
21 hojar stark trupp.:tummenupp
Min hoj kommer att vara utlånad nästa onsdag så då kommer det vara 30+ och strålande sol, tacka mig då.:)

Var det inte på G med nån lånehoj? Kanske får besök senare i sommar och skulle haft tag på nån lånehoj ...men det skulle helst vara nån XR eller DRZ 400 i bruksskick så den tål att användas.

/Johan
 

Thrazher

Speedfreak
Gick med
18 Jun 2004
Ort
Falköping
Hoj
ingen för tillfället
Tack till alla som deltog till den absolut bästa körningen i år.
21 hojar stark trupp.:tummenupp
Min hoj kommer att vara utlånad nästa onsdag så då kommer det vara 30+ och strålande sol, tacka mig då.:)

Happ, klart man missar när det e bra uppslutning å bra väder.... :huvet
Men det kommer väl fler antar jag....:)
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Midsommarkörning?

Hallåj..

Någon som kommer att var i tillstånd att köra imorrn på dagen?
Kanske sent ute med att fråga/dra ihop nåt nu.. men försöker iaf..

Funderar på att köra upp till Piteå/Byske havsbad och kanske köpa en glass eller nå fika..

Skriv här om intresse finns..
kl 12 borde väl vara en bra tid att träffas på klubben..?

/Peter
070 2052253
 

LiLl_JoN

Ny medlem
Gick med
28 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha XJ6 -10
Hallåj..

Någon som kommer att var i tillstånd att köra imorrn på dagen?
Kanske sent ute med att fråga/dra ihop nåt nu.. men försöker iaf..

Funderar på att köra upp till Piteå/Byske havsbad och kanske köpa en glass eller nå fika..

Skriv här om intresse finns..
kl 12 borde väl vara en bra tid att träffas på klubben..?

/Peter
070 2052253
Jag är nog med på åka iväg bara ja tar mig upp före 11 så ja hinner äta å så :) men ska nog gå bra!
 

Horn1 900

Tunnplåtslagare
Gick med
9 Apr 2006
Ort
Skellefteå
Hoj
Hornet 900 -02
Jamen vi verkar bli 3-4 st.. en sväng till Byske blir väl bra..?

Om ni andra läser detta och vill med.. kom till Klubben senast 12.20 för avfärd..

/Peter
070 2052253
 

fiat600

Lite å rapp
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Drängsmark
Hoj
XJR 1300.CBR1000rr
Hmm

Beror på min dotter.
Lät som en dålig bortförklaring det där,är herre i mitt eget hus så länge inte tanten vet det:yoparty
 

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Jahapp... då blev det ingen mer körning på ett tag..
Var just till Byske då svärmor sa: "Duee... satan va lite gummi du har på bakdäcket.."
Varav jag tittar ner på bakdäcket och ser att.. ja det är inte gummi jag kör på längre utan på corden.. så då puttrade jag hem i 80km/h och ska till att beställa ett nytt bakdäck.

Vad rekommenderar ni för nåt?
Samt, finns det nån vänlig själ som kan tänka sig hjälpa mig att skruva dit det? Har inte skruvat något alls i motorcyklar så..
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Jahapp... då blev det ingen mer körning på ett tag..
Var just till Byske då svärmor sa: "Duee... satan va lite gummi du har på bakdäcket.."
Varav jag tittar ner på bakdäcket och ser att.. ja det är inte gummi jag kör på längre utan på corden.. så då puttrade jag hem i 80km/h och ska till att beställa ett nytt bakdäck.

Vad rekommenderar ni för nåt?
Samt, finns det nån vänlig själ som kan tänka sig hjälpa mig att skruva dit det? Har inte skruvat något alls i motorcyklar så..

Dunlop D220 180 55 17 på www.hojdäck.se om du vill ha ett sporttouringdäck billigt.
745kr tog dom, men dom hade bara 7st kvar på lager så skynda o beställ.
Skruvhjälp går som sagt att ordna kvällstid o helger på klubben som eldstorm sa.
 

Olof Eriksson

1 0lof 3riksson
Gick med
12 Oct 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Alice Racing Aprilia SXV450 07, KTM 200 SX (SM) 04
Det är liv i aprilian igen, vi åker och tränar i Piteå imorrn, kommer dit typ nio och stannar till nån gång efter lunch. Ifall det är någon som tänkt sig en tur upp dit, så äre bara komma förbi och prova raketen en sväng :D
 

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Ska kika på hemsidan matte.. Men jag tror fan jag handlar i stan om jag får bra rabatt via jobbet (skellefteå kraft) vi har ju nån special-deal med skellefte gummi på hedensbyn.
Är hyffsat körkåt fortfarande och jag vill inte bli ståendes med bågen alltför länge :)
Alltså, E-son skulle ha 300 spänn för att byta däcket på hojen.. alltså demontering, byte av gummi, balansering och montering tillbaks på hojen igen.
Visst fan låter det billigt? jag menar, bara montering av däck kostar väl 200 spänn..
 

Iceman1985

Ny medlem
Gick med
28 May 2009
Ort
Skellefteå
Hoj
Suzuki Bandit 1250SA -09 (Svart)
Jag har kikat på många däck på hemsidan men hur vet man vilka som är bra eller mindre bra? :) Det är väl bara hörsägen som vet.. nån som kör med det där Dunlop D220?
 

fiat600

Lite å rapp
Gick med
20 Aug 2005
Ort
Drängsmark
Hoj
XJR 1300.CBR1000rr
[Alltså, E-son skulle ha 300 spänn för att byta däcket på hojen.. alltså demontering, byte av gummi, balansering och montering tillbaks på hojen igen.
Visst fan låter det billigt? jag menar, bara montering av däck kostar väl 200 spänn..[/QUOTE]

Det lät billigt, men chefen är i Spanien:Bugar:banana
 

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Jag har kikat på många däck på hemsidan men hur vet man vilka som är bra eller mindre bra? :) Det är väl bara hörsägen som vet.. nån som kör med det där Dunlop D220?

Själv köpte jag dunlop sportmax qualitier både fram och bak, såg att dom hade fått bra betyg i tester som är gjorda på sporthojjar såg också att honda har börjat med dom däcken som standard på cbr 600 rr. Har bara satt på framdäcket än och själv tycker jag det värka fungera riktigt bra. Måste byta bakdäck väldigt snart har nämligen nött bort mönstret mitt på däcket. Tänk bara på att ta det väldigt piano dom första milen du kör för däcken är väldigt hala när dom är ny.
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top