Sporthoj Skellefteå

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Hej, Jag är en som nyss har börjat med att köra hoj tog kortet ifjol sommar och hittade mig en cbr 600 närmare hösten. Men när jag skulle besikta in den under maj fick den slut ström mitt under besiktning trots ny laddat batteri (pinsamt värre) :) men men nytt batteri köptes in. Men fast batteriet är nytt så tycker jag den låter trött när jag ska starta den känns som det är på nåder att den ska starta men detta händer bara om jag stänger av den och startar den igen ganska kort därpå men låter jag den vila en kvart eller längre så smäller den igång utan problem. Nån som känner igen detta fenomen eller vet vad det kan bero på.
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Hej, Jag är en som nyss har börjat med att köra hoj tog kortet ifjol sommar och hittade mig en cbr 600 närmare hösten


Du som hängde på oss ut mot Kåge för någon vecka sedan?
Skulle följt med resten av svängen också juh :)
 

Matterunken

Billackerare
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gammelfazer....
Hej, Jag är en som nyss har börjat med att köra hoj tog kortet ifjol sommar och hittade mig en cbr 600 närmare hösten. Men när jag skulle besikta in den under maj fick den slut ström mitt under besiktning trots ny laddat batteri (pinsamt värre) :) men men nytt batteri köptes in. Men fast batteriet är nytt så tycker jag den låter trött när jag ska starta den känns som det är på nåder att den ska starta men detta händer bara om jag stänger av den och startar den igen ganska kort därpå men låter jag den vila en kvart eller längre så smäller den igång utan problem. Nån som känner igen detta fenomen eller vet vad det kan bero på.

Mest troligt ngt som blir för varmt.
Vars sitter batteriet i förhållande till avgassystemet?
Bytt avgas?
Prova skärma av med folie eller annat. ????
 

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Du som hängde på oss ut mot Kåge för någon vecka sedan?
Skulle följt med resten av svängen också juh :)

Jepp det var jag:) men jag har tänkt komma imorgon om vädret tillåter:)

Mest troligt ngt som blir för varmt.
Vars sitter batteriet i förhållande till avgassystemet?
Bytt avgas?
Prova skärma av med folie eller annat. ????

Jo det är bytt avgas på den och batteriet sitter under förar sadeln så nog tror jag på att det kan komma lite värme dit specielt när avgas röret kommer upp typ där. Tack ska prova med att skärma få se.:)
 
Last edited:

Piben

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Honda cbr 600 rr -04
Var ju som sagt första gången för mig igår, tycker det var hur skoj som helst:) detta blir att göra fler gånger. Men nu blir det att göra vapenvård samlade på mig många småkryp igår:)
 
Last edited:

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -03
Var ju som sagt första gången för mig igår, tycker det var hur skoj som helst:) detta blir att göra fler gånger. Men nu blir det att göra vapenvård samlade på mig många småkryp igår:)


Du kan bara säga jag va just hos farsan o tvätta efter 2 avfettningar o 1 shampo tvätt så va det fortfarande kryp kvar:huvet jag gav upp måste köpa Globex 80 e det bästa o tvätta hojjar med , framtaget för o få bort insekter o sånt från husvagnar men rockar fett på hojjar :tummenupp .
 

Cantona

Ny medlem
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
GSX 1400 K2
Mailfuckureringar!

HO! Behöver mail-adresserna till er som har mekbås på klubben!! Kristin på Sms ska skicka fakturerna via mail istället för med snigelposten.. :tummenupp Matte, John, Dieter, Robban och Johan!!!

Tempo med detta så vi kan få igång det nu! :tuttar
 

Thruxten

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Moped (Slut på tramset)
Tjenare tjenare, ny här på sporthoj och precis införskaffat mig ett eget "lik" (renoveringsobjekt i form av en 1987 års Honda CBR 600 F)

skoj att se att det finns lite organiserad aktivitet med sporthojsåkare här i stan, brukar väl mestadels vara glidarna som lökar på runt vad jag sett annars.

Den här klubben som det skrivs så pass mycket om vars finner man denna? och är det okej som en spinkribba att dyka förbi på sitt rätt risiga renoveringsobjekt vid något tillfälle?

^^
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Tjenare tjenare, ny här på sporthoj och precis införskaffat mig ett eget "lik" (renoveringsobjekt i form av en 1987 års Honda CBR 600 F)

skoj att se att det finns lite organiserad aktivitet med sporthojsåkare här i stan, brukar väl mestadels vara glidarna som lökar på runt vad jag sett annars.

Den här klubben som det skrivs så pass mycket om vars finner man denna? och är det okej som en spinkribba att dyka förbi på sitt rätt risiga renoveringsobjekt vid något tillfälle?

^^

Ta höger i Norra rondellen och fortsäätt till Beijer korsningen, där tar du höger sen vänster direkt efter en grusväg, klubben ligger "inbyggd" i berget längst bort.

Bara att titta förbi, är inte alltid folk där men tror att jag och Sogoth kommer att vara där imorgon söndag ett tag alla fall.
 

Thruxten

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Moped (Slut på tramset)
Ta höger i Norra rondellen och fortsäätt till Beijer korsningen, där tar du höger sen vänster direkt efter en grusväg, klubben ligger "inbyggd" i berget längst bort.

Bara att titta förbi, är inte alltid folk där men tror att jag och Sogoth kommer att vara där imorgon söndag ett tag alla fall.

Hallå.

Ah, jo men då vet jag var det är.

Jobbar imorgon men kan försöka ta mig förbi vid något tillfälle i alla fall.
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Bättre än avfettning när det gäller att lösa upp organiska ämnen:

http://www.turtlecenter.se/Turtle_Wax_Insect_Remover.html

Lika bra och mycket billigare är vanligt Yes diskmedel.
Löser fett och proteiner, typ gammal mat, väldigt bra.
Mosade insekter består av fett och proteiner de oxå.

Annars kan man hålla de insektinfekterade ytorna fuktiga en halvtimme, trekvart, sen lossnar geggan lätt med schampo och svamp.
En vaxning efter det, hojen - inte benen, sen lossnar insekterna ännu lättare!

/Putsbögen
 

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -03
Lika bra och mycket billigare är vanligt Yes diskmedel.
Löser fett och proteiner, typ gammal mat, väldigt bra.
Mosade insekter består av fett och proteiner de oxå.

Annars kan man hålla de insektinfekterade ytorna fuktiga en halvtimme, trekvart, sen lossnar geggan lätt med schampo och svamp.
En vaxning efter det, hojen - inte benen, sen lossnar insekterna ännu lättare!

/Putsbögen


Men Yes luktar ju jävligt äckligt jag diskade en gång -86 tror jag det va har just kommit över doften vågar inte prova igen :tungan men funkar säkert jävligt bra.

Nu till nått roligare än tvätta vart åker vi på Onsdag då om vädret är bra ?? :) Luleå, Piteå, Övik ? :tummenupp
 

drzpeppe

vfrpeppe sedan länge
Gick med
6 Sep 2004
Ort
Skellefteå
Hoj
VFR 800 -99
Men Yes luktar ju jävligt äckligt jag diskade en gång -86 tror jag det va har just kommit över doften vågar inte prova igen :tungan men funkar säkert jävligt bra.

Nu till nått roligare än tvätta vart åker vi på Onsdag då om vädret är bra ?? :) Luleå, Piteå, Övik ? :tummenupp

Nuförtiden finns det Yes med citrondoft:tummenupp

Annars kan du prova att ta ut öronpropparna och plugga in dem i näsan under tiden du tvättar...

/Pussokram,

/Peppe
 

BadGirl

Fast & Furious
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -09
körning

SOLSOLSOLSOL lite i sista minuten men vi kör ikväll om 30minuter :) samlas på klubben as usual.....kanske nån som e inloggad & ser detta! Hinner ni inte eller vill kolla var vi befinner oss under kvällen ring 0706402069 //Therese
 

Richtmann

Energizer Bunny
Gick med
30 May 2008
Ort
Skellefteå
Hoj
Yamaha R1 -03
SOLSOLSOLSOL lite i sista minuten men vi kör ikväll om 30minuter :) samlas på klubben as usual.....kanske nån som e inloggad & ser detta! Hinner ni inte eller vill kolla var vi befinner oss under kvällen ring 0706402069 //Therese


Va en kul repa tappade min regplåt på kuppen, men när ni drog hem o vila så drog jag en sväng gammla kåge o fynda den :tummenupp låg mitt på vägen i en kurva hur nu fan det går till :confused:

Nu hoppas jag det kommer många på Onsdag så vi kan åka en låååååång sväng o Therese skit i supandet du vet vad man säger first you marry then you statoil gäller samma för köra hoj o supa först åka sen supa :D
 

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
Va en kul repa tappade min regplåt på kuppen, men när ni drog hem o vila så drog jag en sväng gammla kåge o fynda den :tummenupp låg mitt på vägen i en kurva hur nu fan det går till :confused:

Nu hoppas jag det kommer många på Onsdag så vi kan åka en låååååång sväng o Therese skit i supandet du vet vad man säger first you marry then you statoil gäller samma för köra hoj o supa först åka sen supa :D

vars bär de av i morgon då??
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top