Sporthoj Skellefteå

Dirty950

Grusbusare
Gick med
25 Jun 2007
Ort
Skellefteå
Hoj
KTM 950 Adventure
Magnus du får väl åka med mig nån onsdag så du inte tappar all hojkänsla i sommar. Dock blev den farligt lätt på framändan när man tagga ner en pinne fram och upp 3 bak. Plastlådan jag brukar ha baktill går det säkert lägga lite kylklampar i och några öl så du behöver inte tappa promille för att du följer med.

/Johan
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Grymt fint väder och många hojar ute idag. Själv "slösade" man bort en så här fin dag med thaiboxning, grillning och vin. Det va nästan det samma som en runda me hojen i 20+ grader
 

Mell

På bättringsvägen, den bästa vägen!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
ZX12R -02 i delar
ha ha ha... vars fan togs den där bilden då???vart som en ganska bra bild:) ...inte behöver ni köpa en moppe,ja ha ju min minimoto,den gö ju 30 minst ;)..!

Glömde säga! Om ni vill stödja mig så kan ni ju sluta köra hoj,då kommer d ju könnas mucke bättre:tummenupp

Jag ska inte köra min på ett tag. :rolleyes:
 

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
nån här i skeleet som är bra på hojj el?

är kass som fan själv och skulle behöva nån som kan mäta upp och se vad som är fel på mitt förbannade eldblad:mad:

mvh ola
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
ingen ström till soppa pumpen och ingen gnista..

Kollat stödkontakten? ska väl bryta båda dom.



Fällfors Lördag 31/5
Skulle vilja vet om ngn kan jobba på Fällfors på lördag.
Ring mig om ni har möjlighet att ställa upp, ni som har bås ringer med orsak om ni inte kan komma, dödsfall och barnafödsel gäller allt annat går bort :)

Vi ska grilla burgare och behöver få ihop folk som kan tänka sig att jobba hela dagen.
Vi kommer inte att köra några shift utan vi får ta små pauser då och då.
 

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
Kollat stödkontakten? ska väl bryta båda dom.



Fällfors Lördag 31/5
Skulle vilja vet om ngn kan jobba på Fällfors på lördag.
Ring mig om ni har möjlighet att ställa upp, ni som har bås ringer med orsak om ni inte kan komma, dödsfall och barnafödsel gäller allt annat går bort :)

Vi ska grilla burgare och behöver få ihop folk som kan tänka sig att jobba hela dagen.
Vi kommer inte att köra några shift utan vi får ta små pauser då och då.

ja jag har kollat, men som sagt är sämst på el norr om sthlm..

men de ska väll gå starta hojjen men inte lägga i en växel med stödet nere?

ja jag har kollat, men som sagt är sämst på el norr om sthlm..

men de ska väll gå starta hojjen men inte lägga i en växel med stödet nere?


eller nått relä som lagt ner.. så om du känner att du är sugen kan du ju få steka förbi urs så skulle man ju kunna kast prova lite relän å grejor å se om de är nått sånt som felar
 
Last edited:

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
ja jag har kollat, men som sagt är sämst på el norr om sthlm..

men de ska väll gå starta hojjen men inte lägga i en växel med stödet nere?




eller nått relä som lagt ner.. så om du känner att du är sugen kan du ju få steka förbi urs så skulle man ju kunna kast prova lite relän å grejor å se om de är nått sånt som felar

Kommer inte åt mina relän, dom e stuvade under tanken som det är nu och med mina kopplingar vill jag inte hålla på och gräva runt i skiten :)

Borde ju dock gå att eliminera de flesta om man får lite översikt över saker o ting. Kan titta förbi när jag har tid men finns inte så mkt av den varan nu före helgen, har lite att stå i privat sen kommer nog fällfors ta lite tid.
 

_bagarn

www.teamrackel.se
Gick med
20 Jul 2007
Ort
skellefteå
Hoj
ktm 450 exc -11 gixxer 1000 tyyrbo
Kommer inte åt mina relän, dom e stuvade under tanken som det är nu och med mina kopplingar vill jag inte hålla på och gräva runt i skiten :)

Borde ju dock gå att eliminera de flesta om man får lite översikt över saker o ting. Kan titta förbi när jag har tid men finns inte så mkt av den varan nu före helgen, har lite att stå i privat sen kommer nog fällfors ta lite tid.

de är lungt har efter många timmar med multimetern fixat den nu
 

Marzz

[--O---O-->
Gick med
24 Dec 2006
Ort
Ske-å
Hoj
Fz6n
Tjena, det har börjat (eller ja de har gjort de ett tag) läcka växellådsolja från växellådan på min 125:a. Oljan rinner i princip ut på "toppen/längst upp" av/på växellådan när man kör (när man gasar och har olja i växellådan). Jag var till Yamaha Center igår och beställde en ny packning men här till problemet.

Jag har inget garage och är inge vidare bra på att meka, det känns lite överkurs att börja skruva isär växellådan och byta packning när man inte är så bra på att meka + att jag inte har något garage gör inte saken lättare. Jag är rädd att de ska falla ut en massa kuggar eller nått sånt om jag skruvar bort alla skruvar runt växellådskåpan . :huvet

Så min fråga är finns det nån vänlig själ här i Ske-å som skulle tänkas byta packning på min växellåda för kanske 300kr? :)

Det är som att meka i en moppe skulle jag tro.
 

Rondellen

Beach 08?? beer 08 ;)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Skellefteå
Hoj
R6 -01,
Skit =/

Hade tänkt hänga på idag, dock stannade polisen mig då jag körde bil, hann inte dra på mig bältet så jag fick 1500 i böter så jag blev kinkig och stannade hemma. Men var tvungen å käka på ainas ändå :p
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Köra idag? Guldväder, förhoppningsvis så tror jag inte lokalen är Skellefteå Motorsällskaps längre..... Där är ju aldrig nån å väntar på mig :\
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Köra idag? Guldväder, förhoppningsvis så tror jag inte lokalen är Skellefteå Motorsällskaps längre..... Där är ju aldrig nån å väntar på mig :\

Hade tänkt ut en sväng efter jobbet idag alla fall.
Jag slår en signal när jag börjar röra mig mot hojen.


Alla andra är ju välkommna att följa med också men kom ihåg att killarna bara ska ha bananhammocks under stället och tjejerna får endast ha korttrosor :tummenupp
 

BENEDICT

Max 80 på 90
Gick med
8 Feb 2006
Ort
Skogn
Hoj
Crescent kompakt
Hade tänkt ut en sväng efter jobbet idag alla fall.
Jag slår en signal när jag börjar röra mig mot hojen.


Alla andra är ju välkommna att följa med också men kom ihåg att killarna bara ska ha bananhammocks under stället och tjejerna får endast ha korttrosor :tummenupp

Låte pär-fekt
 
Nyheter
BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Top