Sporthoj Skellefteå

Dennis_I

Norrland är vackert =)
Gick med
20 Mar 2004
Ort
Gällivare och i ryggsäcken
Hoj
CBR1000RR -08
Ni som bor i skellefteå, kan man på en lördag få tag i ett oljefilter till min kawa där??? skall ner på Fredagen till skeå och hem på söndag, å skulle behöva ha med mig ett oljefilter hem, banan körning på Måndagen!
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Ni som bor i skellefteå, kan man på en lördag få tag i ett oljefilter till min kawa där??? skall ner på Fredagen till skeå och hem på söndag, å skulle behöva ha med mig ett oljefilter hem, banan körning på Måndagen!

Prova ringa EL & Diesel och hör om dom kan få hem ett, isåfall kan jag nog offra mig att sticka och hämta ut det om dom har stängt lördag.
 

Cleanstream

Living on a razorblade
Gick med
20 Oct 2003
Ort
China Mainland
Hoj
2x gixxer turbo
Nån här som har ett verktyg för att nita kedjor som kan nita den på min hoj eller vill låna ut verktyget?? Har nitat kedjan med hammare och spett men det känns inte helt bra i själen att köra runt så:gnissla
 

sogoth

Medlem
Gick med
1 Jun 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Gsx-r 1000 k1, Gsx-r 750 -88 streetfighter, Husqvarna WR-360 -96
Ny hoj

Jahapp, då har man rullat hem en till gixxer, fast den här är tillverkad för mindre än ett decennium sen och inte för två sedan som den andra. En gsx-r 1000 k1 med akra helsystem, powercommander och en del orginalrepor.

Nu måste det ju bara till att lära sig att köra. Visst var det kurs i Fällfors snart?

Och visst ja, är det uppehåll på lördag så funderar jag och ghandi på att köra upp till nolia, fritt för alla att hänga på.
 

SlirDavid

Xena the warrior princess
Gick med
18 Aug 2003
Ort
Guldstaden
Hoj
Hånet 900, Yosemite Cruiser
Brukar ni nita kedjan eller använda clipslås ? Nån som varit med om eller hört om ett clipslås som lossnat?
 

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Brukar ni nita kedjan eller använda clipslås ? Nån som varit med om eller hört om ett clipslås som lossnat?

Mitt låsclips sprättade loss förra veckan på SMC-kursen på Kemora. Som tur var så satt låset ändå ihop tills jag upptäckte det.

Jag kommer nog att förespråka nitlås i framtiden.
 

Rasta "Rocket"

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2003
Ort
Ske-å
Hoj
Gixxer
lås

Mitt låsclips sprättade loss förra veckan på SMC-kursen på Kemora. Som tur var så satt låset ändå ihop tills jag upptäckte det.

Jag kommer nog att förespråka nitlås i framtiden.


kedjelås funkar alla tiders, om man vill vara säker på att det sitter så gör man som roadracing grabbarna att man siliconar kedjelåset. sen är det bara att åka!! låsklippset kan inte gida av om man gör det. men det viktigaste är att se till att man tryckt ihop länken ordentligt innan man sätter dit låsclipset :tummenupp
 

frelar

Medlem
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Partille
Hoj
-
Historier om clipslås som går upp har man ju hör talas om. Har dock bara sett det själv en gång när låset gick upp för gibbles på Kemora (ja + ett antal cykelclips).

Jag är definitivt ingen expert på området, men en detalj som måste brytas sönder (nitlås) för att dela kedjan låter i mina öron betydligt säkrare än en detalj som går att ta isär hel (clipslås, även om du "låser" clipset med silicon).

Nita kedjan om du byter drivpaket sällan, clipslås om du mixtrar med olika drivpaket (som roadracinggrabbarna).
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Ingen som är sugen på Nolia idag? Jag och Sogoth åker vid 1 alla fall, lite bakis än men ska nog ordna sig :) ring mig om du/ni är sugna 070 5684718
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hinner du köra något med dina hojar? När ska du haja vad som är det RÄTTA?

Jag hörde rykten att du satt personbästa på Mittsverige... för att sedan bli frånkörd av en gammal Retta, kan det verkligen stämma Ingemar?:tungan :)
 

ghandi

Beaten like a redheaded stepchild
Gick med
21 Aug 2005
Ort
Skellefteå
Hoj
Kawasaki z1000 -03, H-D Sportster Sport -98, Suzuki gp 125 x2
Jag hörde rykten att du satt personbästa på Mittsverige... för att sedan bli frånkörd av en gammal Retta, kan det verkligen stämma Ingemar?:tungan :)

Nog kan det stämma men ingon får stilpoäng för han är ju den enda som ser ut som en signalfackla när han kommer på bana med sitt nya fina kåpset :)
 

ingon

Medlem
Gick med
3 May 2004
Ort
Luleå
Hoj
GSXR 1000 K5, Yamaha YZF 450
Jo det är ju grymt fint det där kåpsetet tack vare din hjälp med lagningen Anders! Nu gäller det bara att hitta färgkoden för att lacka om dem,,,,

Nog kan det stämma men ingon får stilpoäng för han är ju den enda som ser ut som en signalfackla när han kommer på bana med sitt nya fina kåpset :)
 
Nyheter
Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

Top