Sporthoj Piteå

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Jag körde några svängar i Pite ikväll, men det var lite hojar ute tycker jag.

Jag och farsgubben var ute och tuffade på igår lite. Var ju svårt att inte ta en tur med den här värmen i luften. Blev en tur genom stan, Öjebyn, vidare till Norrfjärden och Altersbruk sedan vidare till Kopparnäs efter lite skogsvägar.
Kom hem strax före midnatt och då var fortfarande varmt att köra i bara jeans och jacka, förespråkar dock inte på något sätt att man inte använder sig utav skyddsutrustning.

Men ja, jag måste hålla med, ovanligt lite motorcyklister i stan nuförtiden. Vet inte om alla blivit ljusskygga eller bara sitter hemma och polerar krom på sina japscustoms och HD:s. :va

Mötte en herre på en Superduke efter Sundsgatan nu ikväll (ursäktar att jag inte vinkade, lyktstolpen skymde dig) och några andra hojar men det var allt. Är alla så upptagna med att dricka öl att dom inte kommer sig ut på en kvällsturn i sommarvärmen? Det är få dagar på året vi har såhär fint väder - ta vara på det. :)

Imorn bär det av till Umeå för att titta på lite bilar (och kanske en och annan MC) på Wheels Nationals. Ses efter vägen och kör förståndigt. :)
 

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag stal polarens superduke och var ut och snurrade lite på stan ikväll. Var väldigt lite bågar och bilar ute, är det nå fällfors eller liknande imorgon så alla laddar inför det?

Nåja nu blir det att lasta och avfärd till gelleråsen i karlskoga för körning måndag & tisdag :yoparty
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...är det nå fällfors eller liknande imorgon så alla laddar inför det?

Nåja nu blir det att lasta och avfärd till gelleråsen i karlskoga för körning måndag & tisdag :yoparty

Ah, hade ju varit trevligt att råka på Dig på allmän väg någon gång:). Jag har precis kommit hem från Fällfors där SMC haft utbildning för grundkursinstruktörer. Vi fick ihop en riktigt trevlig slinga på ca 1.8 km och det blir väl något liknande vi kör nästa helg. Det blir en lite enklare form (typ gocartbanekurs) av BKK, lördag kör svenska HD-klubben och söndag är det för alla typer av hojar. Hoppas vädret håller i sig så blir det nog riktigt skoj:)

Lycka till på åsen nu:tummenupp
 

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Umeå
Hoj
929RR
Vi fick ihop en riktigt trevlig slinga på ca 1.8 km och det blir väl något liknande vi kör nästa helg. Det blir en lite enklare form (typ gocartbanekurs) av BKK, lördag kör svenska HD-klubben och söndag är det för alla typer av hojar.

Vet inte om jag förstod det riktigt. Blir det bara "gokartbanekurs" för vanliga hojar, eller var det bara för HD-åkarna?

Känns ju lite surt att betala 1300 kr för en dag om man bara kör gokartbana...
 

Viklund73

Ny medlem
Gick med
11 Mar 2005
Ort
Piteå
Hoj
Bandit 1200 Speedtriple 1050 07
Tjenare.!

Är det någon som har koll hur det går med banbyggandet i Fällfors?
 

Lund

Övar
Gick med
27 Jul 2006
Ort
Luleå
Hoj
CBR600F3 -95, XR650R -03
Vet inte om jag förstod det riktigt. Blir det bara "gokartbanekurs" för vanliga hojar, eller var det bara för HD-åkarna?

Känns ju lite surt att betala 1300 kr för en dag om man bara kör gokartbana...


Lördag för HD-killar och HD-kvinnor. Söndag för vanligt löst folk. Pris: 900kr inkl mat och fika.

Som Roffe sa så blev det en 1,8km förra helgen. Dom skulle ändra lite till denna helg men jag tror inte den skulle bli kortare.
 

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Umeå
Hoj
929RR
Lördag för HD-killar och HD-kvinnor. Söndag för vanligt löst folk. Pris: 900kr inkl mat och fika.

Som Roffe sa så blev det en 1,8km förra helgen. Dom skulle ändra lite till denna helg men jag tror inte den skulle bli kortare.

OK. Men ingen gokartbana då? Dvs.. kommer man kunna gasa likt mittsverige? eller nästan i alla fall?
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
...Blir det bara "gokartbanekurs" för vanliga hojar, eller var det bara för HD-åkarna?

Vi har fått till(gång) till området närmast restaurang-/konferensbyggnaderna och lagt en slinga där vi slapp de värsta bekymren med "hal" asfalt. Vi avser att anpassa något parti för större hojar, den var oerhört trevlig med motard senast:tummenupp

Det går inte 200+ som på Mittsverige, men tillräckligt fort för att kunna arbeta sig svettig och nöta kurvteknik... Trean på rakan, tvåan i resten av partierna på min hoj kanske duger som beskrivning (en lurig hårnål måste vi leva med)?

Med "Gocartkurs" avses att vi inte kör försäkringsinfo eller stegindelning som en fullstor BKK. Du kan se det som en "prova på"-kurs där vi kör ett axplock ur teorin från steg 1 och 2, i kombination med något nytt "hyss". Det finns många fina, raka bandelar kvar...:)

...Är det någon som har koll hur det går med banbyggandet i Fällfors?

Ingen bana klar i nuläget. Det verkar bli den stora banan som blir klar först, men personligen tror jag det blir tufft att hinna med någon "grand opening" i aug/sept. Hoppas dock att jag har fel...:)

Lördag för HD-killar och HD-kvinnor. Söndag för vanligt löst folk. Pris: 900kr inkl mat och fika.
:tummenupp. Mer info finns bl.a. här.
 
Last edited:

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Tjeeeena i Tråden! :)

Bilade upp till Piiitstan i fredags, för att vara här ett par veckor ungefär. Insåg att det inte kommer funka utan hojen, så jag flög ner i måndags till sTokholm och hoppade på hojen och gaaasade upp!:yoparty Regn sista 35 milen och regn utav helvete de sista 22...:gnissla Oroligt!:rolleyes:

Länge sen man åkte runt i trakterna, så jag är tacksam för tips på lite sköna krokvägar runt stan...
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Ah, tjenare å välkömmen heim:) Det var ju mer än lite tufft gjort - heja:tummenupp

Då får vi väl ta en guidad tur någon dag när vädret är anständigare? Få se om vi till och med kan kan väcka upp Hoppe ur sin nypåkomna dvala med ett sådant anständigt förslag. Ett alternativ är ju Rosvik, Rosviksbodarna, Vallen, Ersnäs, Antnäs, Alvik och upp mot Boden. Sedan kan Du ju ta Älvsbyn , Sikfors, Arnemark, Böle, Älvvägen hem. Annars kan Älvvägen, Roknäs, Svensbyn, Blåsmark, Hemmingsmark, Jävre, Pitsund, Munksund och hem duga för en kvällstur.

Den sträckan kan med förkärlek utvidgas till västerbottens inland, men då snackar vi en dagstur!

Höres:)

/R

Tjeeeena i Tråden! :)...och hoppade på hojen och gaaasade upp!:yoparty Regn sista 35 milen och regn utav helvete de sista 22...:gnissla Oroligt!:rolleyes:

Länge sen man åkte runt i trakterna, så jag är tacksam för tips på lite sköna krokvägar runt stan...
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
Hej och välkommen hem!

Jag kör gärna en guidad tur i omgivningarna med dig! Jobbar dock ännu så det måste bli kvällsturer. PM:a ditt mobilnummer så kan vi fixa ihop något. Jag är inte långrustad så är det bara acceptabelt väder så kör vi. Vi kan väl kanske ta med oss den andra Triumph-nörden också (Roffe).


Tjeeeena i Tråden! :)

Bilade upp till Piiitstan i fredags, för att vara här ett par veckor ungefär. Insåg att det inte kommer funka utan hojen, så jag flög ner i måndags till sTokholm och hoppade på hojen och gaaasade upp!:yoparty Regn sista 35 milen och regn utav helvete de sista 22...:gnissla Oroligt!:rolleyes:

Länge sen man åkte runt i trakterna, så jag är tacksam för tips på lite sköna krokvägar runt stan...

Dvala??!! Vissa har ju någon form av ansvar och kan inte bara lalla omkring på tvåhjuliga njutningsmaskiner mest hela tiden! :arsele Skämt å sido så har jag saknat dig och din brölande njurpaj. Ska bli bättring nu. Vi får se till att styra upp ett par styrningar med hemvändaren.

Ah, tjenare å välkömmen heim:) Det var ju mer än lite tufft gjort - heja:tummenupp

Då får vi väl ta en guidad tur någon dag när vädret är anständigare? Få se om vi till och med kan kan väcka upp Hoppe ur sin nypåkomna dvala med ett sådant anständigt förslag. Ett alternativ är ju Rosvik, Rosviksbodarna, Vallen, Ersnäs, Antnäs, Alvik och upp mot Boden. Sedan kan Du ju ta Älvsbyn , Sikfors, Arnemark, Böle, Älvvägen hem. Annars kan Älvvägen, Roknäs, Svensbyn, Blåsmark, Hemmingsmark, Jävre, Pitsund, Munksund och hem duga för en kvällstur.

Den sträckan kan med förkärlek utvidgas till västerbottens inland, men då snackar vi en dagstur!

Höres:)

/R
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Hej och välkommen hem!

Jag kör gärna en guidad tur i omgivningarna med dig! Jobbar dock ännu så det måste bli kvällsturer. PM:a ditt mobilnummer så kan vi fixa ihop något. Jag är inte långrustad så är det bara acceptabelt väder så kör vi. Vi kan väl kanske ta med oss den andra Triumph-nörden också (Roffe).

Skriv en rad här så kommer vi säkert ett par stycken från Luleå också. Vi körde Rosvik-Ersnäs i söndags och det var en riktigt fin väg:tummenupp
 

Viktor L

Moderator
Gick med
23 Mar 2009
Ort
Piteå
Hoj
Kawasaki Z1000Mk.II Kawasaki W650 Suzuki GS1000E
Ah, tjenare å välkömmen heim:) Det var ju mer än lite tufft gjort - heja:tummenupp

Då får vi väl ta en guidad tur någon dag när vädret är anständigare? Få se om vi till och med kan kan väcka upp Hoppe ur sin nypåkomna dvala med ett sådant anständigt förslag. Ett alternativ är ju Rosvik, Rosviksbodarna, Vallen, Ersnäs, Antnäs, Alvik och upp mot Boden. Sedan kan Du ju ta Älvsbyn , Sikfors, Arnemark, Böle, Älvvägen hem. Annars kan Älvvägen, Roknäs, Svensbyn, Blåsmark, Hemmingsmark, Jävre, Pitsund, Munksund och hem duga för en kvällstur.

Den sträckan kan med förkärlek utvidgas till västerbottens inland, men då snackar vi en dagstur!

Höres:)

/R


Det är bara att instämma med vad Roffe sa.

Vägen mellan Rosvik (Trundavan) och Ersnäs är nog utan tvekan roligaste vägen häromkring. Mycket bra beläggning överlag (några dåliga ställen) så det går att bryta fint i kurvorna utan att riskera att hamna bland grönsakerna. Passa upp för älgarna bara!

Finns även lite trevlig väg mellan Ersnäs och Arnemark också, många långa, härliga svepande kurvor. :)
 

Shooter

www.bombrepa.se
Gick med
21 Apr 2008
Ort
Brommaplan
Hoj
Tiger 800 XC
Jag fick en schysst tur ikväll med Roffe och Hoppe. Tack boys! :tummenupp Det blev via Rosvik-Vallen-Ersnäs och sen över till Arnemark. Vallen-vägen var riktigt trevlig!:tummenupp Lite skumpig i början kanske, men de sköna kurvorna som kom sen, blir det bestående minnet!:)

Vi avvaktar väl vädret lite, men siktar på att komma ut på lördag morgon/f.m. för en lite längre tur. Jag måste vara åter till klockan 16 då, men kan ju vika av tidigare om Ni andra vill gasa vidare!

*Hållertummarnastenhårtochtillberallasolgudarsomkanfinnas* :Bugar
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Tack själv, det blev ju till och med gött väder i kväll! Och Hoppe är en fantastisk figur, han trycker på knappar för att justera fjädring, läsa däckstryck och brygga kaffe! Bara en sån sak:)

Så finns det lulhasafötter likväl som Pitebor som känner för en dagstripp, eventuellt till vårt grannlän i söder, så är det bara att haka på:tummenupp

Vädret blir nog bra, bara Hoppe läser instruktionsboken hittar han säkert rätt knapp på Bumsen för det också:)

...Vi avvaktar väl vädret lite, men siktar på att komma ut på lördag morgon/f.m. för en lite längre tur. Jag måste vara åter till klockan 16 då, men kan ju vika av tidigare om Ni andra vill gasa vidare!...
 

Hoppe

Nu +9 hk
Gick med
5 Jul 2008
Ort
Luleå
Hoj
BMW K1200S, Tricolor
En helkväll med de engelska patienterna var faktiskt riktigt trevligt även om avundsjukan gentemot det tyska precisionsintrumentet (med många knappar) var högst påtaglig. Måste dock tillstå att den illgröna farkosten var en riktigt trevlig bekantskap trots avsaknaden av nämnda knappar. Har ju även i stunder av total förvirring yppat något om att den nya Daytonan i rött är sjukt snygg.

Min hoj har ESA, RDC, ABS och en massa andra lattjo förkortningar men tyvärr inte BNWM, Bmw Nice Weather Maker, så vi får förlita oss på traditionell soldans som med fördel utföres iförd endast ett par röda Speedos.

Som sagt, vi hoppas på en fin lördag och de som känner sig manade är varmt välkomna att haka på. Håll utkik i en tråd nära dig för mer detaljer.

/Knapptryckar´n



Tack själv, det blev ju till och med gött väder i kväll! Och Hoppe är en fantastisk figur, han trycker på knappar för att justera fjädring, läsa däckstryck och brygga kaffe! Bara en sån sak:)

Så finns det lulhasafötter likväl som Pitebor som känner för en dagstripp, eventuellt till vårt grannlän i söder, så är det bara att haka på:tummenupp

Vädret blir nog bra, bara Hoppe läser instruktionsboken hittar han säkert rätt knapp på Bumsen för det också:)
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top