#Sporthoj på Instagram

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag har inte instagram, men om jag fattat det rätt, så är det en bildDAGBOK

och dagböcker e väl nått flickor under 10 skriver ?
 

Nollvision

Jag är min egen nemesis.
Gick med
4 Jul 2005
Ort
Hälsingland
Hoj
S3D Nu med mer fighter.
Eller är alla här för gamla för det där med social media?

De flesta här är för osociala för sociala media. I alla fall sådana media som inkluderar bilder på ens bleka lekamen (och som eventuellt kan användas i rättssammanhang).

Det är väl allmänt känt att motorcyklister helst vill hålla sig för sig själva. Kommer det fram någon och vill prata när jag gjort ett tankstopp på en mack så fäller jag ner visiret och drömmer mig bort till kurviga vägar tills de lessnar och går därifrån igen. Ofta gör jag lite motorljud under hjälmen när jag står där också. *vroom* *vrooom*
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
De flesta här är för osociala för sociala media.
Måste vara något sådant.
Är väl även lite grann av fel generation här på Sporthoj. (jag tillhör även själv helt fel generation)
Vilket iofs är lite synd då det hämmar återväxten för fenomenet Sporthoj.
Sporthoj skulle ju kunna vara så mycket mera än bara forumet. Visst är de det nu också till viss del, men ännu mera än så.

Sporthojaren hängde/hänger ju inte tillsammans på Facebook. Visst finns det Sporthojsgruppen, men dessa verkar ju mest ha länkar till sina säljesannonser. Samt att det finns en manisk panik angående företeelsen Facebook. Jag kan förvisso förstå den då Facebook går ut på att sälja användaren till olika företag och att på Facebook så måste man stå under sitt rätta namn.

Instagram är ju ett enkelt sätt att dela med sig av sina bilder till sina vänner eller folk som söker på hashtaggen. Detta borde ju kunna fungera väl hos Sporthojfolket tycker jag. Men ändå gör det inte det..:va
Sen visst man får inte vara blind om det hela heller. Facebook köpte ju upp Instagram så tjänsten kommer ju att bli skit med tiden och du kommer att paketeras om som en vara som kan säljas i slutändan. Men vi är ju inte där ännu.
 

j0cke

Retired
Gick med
16 Sep 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Tuono V4 1100 Factory: RIP BMW HP4, GSXR1000 K5+K6, Triumph S3
En liten observation från mig på senaste tiden är att de flesta jag ser som kör sporthoj på gata nu skulle kunna vara mina föräldrar +55. Den yngre generationen (läs -40) verkar helt enkelt inte ha råd med försäkringen, åtminstone inte i "storstad", och kör därmed nakenhoj eller liknande.

Sen är det väl så om man ska generalisera och läser ovan så har väl inte de flesta över 50 Instagram? Och det är de som kör sporthoj... Eller åtminstone står på försäkringen :D :tungan
 
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Jag tror faktiskt du har en poäng här, j0cke, även om jag skulle sätta gränsen lägre än vid 40 år. Tror det snarare är en brytgräns någonstans kring 30. 30-40 tjänar man ju tillräckligt för att ha råd med en sporthojsförsäkring (iofs inget annat, men ändå)

Folk tycker inte längre det är konstigt när man kliver av hojen vid McD och plockar av hjälmen och har ett stort helskägg som snarare skulle passa på en glidare. Förut hade ju folk tokstirrat på en. :3freak
 
Last edited:

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Ort
Kristinehamn
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Är 44år och har både fejjan och instagram så nu är några bilder taggade med #sporthoj
:D
 

Shimonu

Sporthojsnörd
Gick med
26 Aug 2013
Ort
Linköping
Hoj
Z1000SX -18
Det går ju att hashtagga på facebook också som sen kan sökas på. Fanns dock bara en bild när jag sökte så det verkar inte vara kopplat till instagram
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top