Sporthoj Luleå

Chii

Med begynnande auktoritetsproblem
Gick med
14 Dec 2004
Hoj
Sååld
Hej Hopp,

Var någon som hälsade på mig igårkväll från en gixxer av nyare modell, Har varit utanför sporthojsträsket några år men blev nyfiken på vem det var. Jag har ju fortfarande kvar min användare här så man kan ju skriva en gästrad:tummenupp

Första inlägget på 2 år :yoparty

Pettsonstreck

Knallkork
Gick med
26 Aug 2007
Hoj
BMW G650 Xchallenge -07
Jahapp, igår fick jag lära mig den hårda vägen att man är osynlig när man kör hoj.

Mötte en bil som bestämde sig för att göra en vänstersväng just framför mig. :näsblod
Panikbromsade, låste framhjulet och gled omkull. Lyckades undvika att köra rakt in i sidan på bilen men hojen touchade bilens bakre kofångare.

Eftersom jag bara skulle 500 meter och hämta mat så hade jag ju skippat allt vad skydd heter förutom hjälm och handskar. Så här sitter jag med härliga skrapsår och tycker lite synd om sig själv även om det hade kunnat gå värre än vad det gjorde.

Banditmannen

SX-missbrukare
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Ovanlig
Jahapp, igår fick jag lära mig den hårda vägen att man är osynlig när man kör hoj.

Mötte en bil som bestämde sig för att göra en vänstersväng just framför mig. :näsblod
Panikbromsade, låste framhjulet och gled omkull. Lyckades undvika att köra rakt in i sidan på bilen men hojen touchade bilens bakre kofångare.

Eftersom jag bara skulle 500 meter och hämta mat så hade jag ju skippat allt vad skydd heter förutom hjälm och handskar. Så här sitter jag med härliga skrapsår och tycker lite synd om sig själv även om det hade kunnat gå värre än vad det gjorde.

F*n, va surt! På hoj har man inga medtrafikanter, bara mottrafikanter...:mad:

Hoppas du repar dig fort och att hojen klarade sig bra!

/Anders

Gick med
30 Jun 2006
Hoj
2001 R1 Fighter
Tack för alla svar om frakt. Blev dock att hämta en hoj i Umeå i Torsdag så det blev bil och släp. :) Grymt kul med hoj! :yoparty

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Hoj
Supeduke -07
Någon som e ute och kör nåt? Säg bara till...less på att åka ensam. Har ju semester nu.:yoparty

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag tänkte åka en sväng nu på en stund... Om ni ser mig så är det bara att preja mig så vi kan snacka lite skit:)

Hojen ser ut så här nuförtiden:

Bifogat

• 990 smr 3.jpg
    990 smr 3.jpg
    26.7 KB · Visningar: 84
Gick med
30 Jun 2006
Hoj
2001 R1 Fighter
Ni som ska till hedenbasen och köra, akta er för grus mitt på banan. Nån mindre smart bilförare har spunnit ut gruset från sidan av vägen.

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Jag tänkte åka en sväng nu på en stund... Om ni ser mig så är det bara att preja mig så vi kan snacka lite skit:)

Hojen ser ut så här nuförtiden:

WTF har hänt med "Världens bästa hoj" (RC8) ?

Någon som e ute och kör nåt? Säg bara till...less på att åka ensam. Har ju semester nu.:yoparty

Wheela upp till Kiruna :tummenupp sist kom ju jag ner å körde med dig :D

Jag ger upp.... har försökt få detta att bli 2 separata poster i forumet... men det vägrar låt mig :confused:

Last edited:

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
WTF har hänt med "Världens bästa hoj" (RC8) ?

Det krävs en stor man för att erkänna att man kan ändra sig:)

RC8:an är fortfarande världens bästa sporthoj, åtminstone den sporthoj som är roligast att köra, åtminstone på bana. SMR:en är den roligaste gathojen jag har kört, som också funkar bra för att åka relativt fort på bana:)

Det finns en körglädje i SMR:en som är svårslagen. Jag har ju kört motard i många år förut och saknar det lite, men det är svårt att leva med en motard av racekaraktär. SMR:en är lika busig som en motard, hjular för kung och fosterland, men man kan leva med den. Och den går som f-n på ren svenska, väldigt väldigt rolig att köra. Prova så får du se:D

Guinness

PAIN HURTS
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Aprilia RSV4R, Ducati 900 SS
Det krävs en stor man för att erkänna att man kan ändra sig:)

RC8:an är fortfarande världens bästa sporthoj, åtminstone den sporthoj som är roligast att köra, åtminstone på bana. SMR:en är den roligaste gathojen jag har kört, som också funkar bra för att åka relativt fort på bana:)

Det finns en körglädje i SMR:en som är svårslagen. Jag har ju kört motard i många år förut och saknar det lite, men det är svårt att leva med en motard av racekaraktär. SMR:en är lika busig som en motard, hjular för kung och fosterland, men man kan leva med den. Och den går som f-n på ren svenska, väldigt väldigt rolig att köra. Prova så får du se:D

Härligt, blev bara så förvånad, GRATTIS till nya hojen och erbjudandet om provkörning är antaget :D

Niklasinorr

Gick med
24 May 2003
Hoj
Klockan 14 idag söndag är det samling på OK Center för en liten hojsväng... bara så att ni vet:tummenupp

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...