Sporthoj Luleå

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
asdasdf
Hoj
690 smc
Har ni sett vad fint dom har gjort på kallaxvägen mellan infarten till flygstation/ nordkalotten och ut mot F21?

Det ligger alltså drygt 1 cm rullgrus på asfalten så ta det jävligt försiktigt om ni kör förbi där.

Alla i luleå kommun som kör hoj borde åka in på vägverket och göra så här...:arsele

mm såg de fan så farligt om man kommer där och blåser på, varför gör dom sådär för e dom helt uvs :mad:
 

gthyni

Está demasiado frío!
Gick med
24 Jul 2003
Ort
Vasastan
Hoj
Hojlös f n. fd KTM, Moto Guzzi, Yamaha, GasGas, BSA
ring vägverket och tala om det, kan vara en entreprenör som slarvat.
använd en hövlig ton så är chansen bättre att få det åtgärdat.
 

JHE

Ny medlem
Gick med
3 Apr 2008
Ort
Luleå
Hoj
Yamaha
ring vägverket och tala om det, kan vara en entreprenör som slarvat.
använd en hövlig ton så är chansen bättre att få det åtgärdat.

Det beror på det där nato skit grejjset dom håller på med...för att det går mkt tunga transporter där osv.
Men dom borde ju skylta om det...illa illa!!
 

Alle_gbg

Ny medlem
Gick med
2 May 2009
Ort
Götet
Hoj
Thundercat -98
Någon från luleå som skall beställa typ miniblinkers eller annan styling? Det är nämnligen så att jag endast behöver täckbrickor fram till min thundercat och att köpa ett par i luleå är omöjligt ingen har eller kan ta hem, så på nätet kostar dem ~100-150kr + 150-200kr i frakt. börjar kännas löjligt att köpa ett par sketna plastbitar för 300kr, så om ni skall beställa kan jag tänka mig att dela frakt.

Alternativ om ni vet vad man kan ta för plast och själv göra ett par egna täckbrickor?
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Jag tycker det är kul att det blir fler motarder i luleå! Vore kul om man såg några när man är ute o kör bara, lyckas sällan se nån :huvet
 

LuleåBullen

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2009
Ort
Luleå
Hoj
2005, Buell XB12s
Om man nånsin fick göra annat än att jobba:trött så kanske ni skulle få se en Buell.
men det kanske inte heller är så kul?
 

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
asdasdf
Hoj
690 smc
någon fler som tycker det är poliser i varje hörn och kant i sommar eller har jag bara haft otur när jag är ute?
 

davide

Ny medlem
Gick med
15 Jun 2007
Ort
Umeå
Hoj
929RR
Finns det några stående körningar i luleområdet?

Typ varje onsdag samma tid. träffas vid nått ställe och fara ut och köra..

?
 

Linkan_

Jag kör bakhjul, det är ganska kul
Gick med
4 Aug 2006
Ort
Luleå
Hoj
Husqvarna WR 125 Motard, DT 125R
Men det är ju BARA motarder som syns ute nu...det är inte lika kul =/

nä, jag tycker att det är rätt många sporthojar också.. elr det är ganska mycket touringhojar också för den delen :rolleyes:
 

Craven

Ett nej är också service
Gick med
22 Sep 2005
Ort
Luleå
Hoj
Supeduke -07
Om man nånsin fick göra annat än att jobba:trött så kanske ni skulle få se en Buell.
men det kanske inte heller är så kul?

Du har månne inte en gul en? Granne med en Superduke, en Adventure och en glidare? :tungan

någon fler som tycker det är poliser i varje hörn och kant i sommar eller har jag bara haft otur när jag är ute?

Skolavslutningar, storj*vla NATO-övning borde ha en tendens att dra till sig blått i större omfattning än normalt. :gnissla
 
Last edited:

mk

...
Gick med
11 May 2009
Ort
Luleå
Hoj
z750
Fasen va tråkigt väder dom senaste dagarna, vill ju övningsköra som en tok i sommar så man hinner ta den dära förbaskade plastlappen :p
 

EbolaSmurf

n00b
Gick med
15 Aug 2008
Ort
i Garaget
Hoj
KåTeäM 950 SM, 530 EXC Six Days
Fasen va tråkigt väder dom senaste dagarna, vill ju övningsköra som en tok i sommar så man hinner ta den dära förbaskade plastlappen :p

Åkte ner hit i lördags.. då var det uppehåll hela vägen iaf.. ska tillbaka i eftermiddag... 35 mil av regn... kul kul :((
Bara hoppas servicen 100 mila servicen går bra så de inte hittar nått fel :/
 
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VTR1000 SP-1 2001
Nån som vet vilket fraktbolag som tar på sig mc transporter och vad det isåfall kostar till Luleå från Sthlm?

Jag kollade tidigare i år från Göteborg till Luleå:
Bussgods: 3400kr + moms
Kalles bud: 3120kr inkl. moms

Det var så dyrt så jag bokade flyg och tåg ner (ändrade mig dock och köpte hojen i Motala, och inte i Göteborg) och körde hojen hem. Då får man ju testa den ordentligt direkt efter köpet.
Synd bara att sadeln är gjord för max 30 minuters körning innan man blir galen av värk i röven.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Jag kollade tidigare i år från Göteborg till Luleå:
Bussgods: 3400kr + moms
Kalles bud: 3120kr inkl. moms

Ring Sandtsröms Åkeri, Ulf Sandström 070-624 15 24. Han tar 2500 spänn för att frakta eller hämta en hoj från södra sverige och hit upp. Han kör mycket hojar åt bland annat MC-Kompaniet i Väringe.
 

Bruuumm

Ny medlem
Gick med
14 May 2009
Ort
asdasdf
Hoj
690 smc
Någon som vet var man kan köpa en liten regplåt här i stan och vilka mått som kan va vettigt?
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top