Sporthoj Luleå

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Jag har ett bakdäck som har lite mönster kvar, kör du inte allt för fort klarar det nog en dag :D Vet inte vad du ska ha för size på däcket men det är 190/50-17 iaf.. Pilot Power 2ct.

:huvet
Beställde ett metzeler M1 från mcdackonline igår 08 00.
Idag, nu, har det ännu inte skickat, så jag rinde ner o kolla lager status: däcket finns. Men damen, med otroligt dålig svenska, sa att hon hoppades på att det kommer iväg idag eller imorgon.

Alltså, chansen är ganska stor att det inte kommer innan nästa fredag,
så har nån ett beggat däck med mönster kvar som klarar en dag på banan?? Pma mig

Mitt nuvarande däck har 1-2mm som jag kanske klarar mig med om jag inte kör för mkt innan dess...

2959933 Hur långt är det från Luleå till Kemorabanan?
Någon bandag på gång där som någon härifrån skall åka på?
Jag är på om du ska till kemora, vet dock ingenting om vilka som har arrangerat något där.


Vem är det som har blivit jagad från skellefteå till luleå av skellefteå, piteå och luleå polisen? Samt helikoptern skulle följt med. Var tydligen en gsxr 1000.

Polisjakt efter motorcyklist
2007-05-24 12:24 PITEÅ (PT) En omfattande polisjakt efter en flyende motorcyklist pågår. Jakten har pågått från Skellefteå och norrut. Vid 12-tiden var de i trakterna av Luleå. Polisen har satta in ett antal radiobilar, helikopter och motorcyklar i jakten. Efterföljandet har varit dramatiskt. Den flyende motorcyklisten har stundtals hållit farter över 200 kilometer i timmen.
 
Last edited:

snurre75

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Ort
Älvsbyn
Hoj
ZZR1400 Turbo -06 338hk/305nm
:huvet
Beställde ett metzeler M1 från mcdackonline igår 08 00.
Idag, nu, har det ännu inte skickat, så jag rinde ner o kolla lager status: däcket finns. Men damen, med otroligt dålig svenska, sa att hon hoppades på att det kommer iväg idag eller imorgon.

Alltså, chansen är ganska stor att det inte kommer innan nästa fredag,
så har nån ett beggat däck med mönster kvar som klarar en dag på banan?? Pma mig

Mitt nuvarande däck har 1-2mm som jag kanske klarar mig med om jag inte kör för mkt innan dess...

På BikeCity finns det bandäck sen förra sensommaren. En i verkstan där som inte lär behöva dom. Testa det. dom är dock nya men gissar att det är bra kurs på dom.
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
På BikeCity finns det bandäck sen förra sensommaren. En i verkstan där som inte lär behöva dom. Testa det. dom är dock nya men gissar att det är bra kurs på dom.

Det är nog Lastu här på forumet som äger dom, PM:a honom...
 

bemari

Ny medlem
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Luleå
Hoj
Kuuskolmekuutonen...
Hur långt är det från Luleå till Kemorabanan?
Någon bandag på gång där som någon härifrån skall åka på?

52 mil.
Du kan kika själv på kemoras hemsida www.kemora.fi under Moottorirata - Varaukset/Hinnasto.
Om du inte kan finska så betyder "Rata Avoinna kaikille" att banan är öppen för alla, det inkluderar alltså lastbilar, mc, bilar av alla deslag, det innebär inte att alla dessa fordon finns där men man skall vara medveten om att dom kan finnas där.
Vad gäller bilar så drar dom ofta upp en hel del damm och grus på banan då dom ibland hamnar utanför kurvsen, bra att tänka på så att man slipper syna daggmaskarna ute i grusfållan helt i onödan.
Vad gäller bokade bandagar så ser inte då jag något bekant namn i kalendern.
Det är nog att kolla med finnarna som bokat om ni kan få köra tillsammans med dom.

/Lasse
 
Last edited:

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Blev visst en bättre lördg än väntat, ovädret försvann över natten...
Hojta till om nån ska ut o köra, jag funderar på att dra en runda kl13 el 14...
 

Norqen

Oslagbar
Gick med
5 Jun 2005
Ort
Umeå
Hoj
R1 -98
Härlig dag! Tänk om man inte var bakis och om Fc moto kunde skicka mitt skinnställ någon gång =/
 

V-Moto

Kul på hjul...
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
FZS 600
1000cc is Da shit! Problemet för mej är att när jag sitter på en modern 600 så ser den verkligen ut som en moppe, min Kawa är ju inte mycket större den heller...det får nog bli en Katana från -83 eller så:)

Var det nått sånt härna du hade tänkt i såfall? :yoparty
Notera "yamaha-partsen" som inte går att vara utan. muahahah :D
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Snutarna hänger (hängde?) efter bergnäsbron om man kommer ifrån stan. Tiden jag körde förbi var ca 14:00

Tack Porschen som blinkade på mig :D
 

Söderberg

Nu med porrpung...
Gick med
30 Apr 2007
Ort
Luleå
Hoj
2009 Yamaha FZ1
Blir det några som är ute och glider ikväll?Om ni ser nån på en blå Bandit 1200 med vit camojacka och svarta brallor kan ni väl alltid hälsa:yoparty
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
MOPPE-POLISEN HAFFAR ÄVEN STORA MOPPAR!!

Körde just förbi kulturenshus o där står den nya offroad-polisen som haffat en gixxer 750. Lite längre bort kommer en gåendes polis mot hojjarna.

Hoppas det inte blev så dyrt! eller att sommaren gick åt skogen. Troligen har han inte hunnit mäta o ger bara en utskällning :hihi
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Var det nått sånt härna du hade tänkt i såfall? :yoparty
Notera "yamaha-partsen" som inte går att vara utan. muahahah :D

Precis en sån Katana vill jag ha, med moderna framdelar, 17" hjul och schyssta bromsar...klockrent:tummenupp

Men det var en jefla elefantk** till ljuddämpare:eek:
 

snurre75

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Ort
Älvsbyn
Hoj
ZZR1400 Turbo -06 338hk/305nm
Blir det några som ska köra onsdags tur??

Har ju äntligen fått min turbo moppe klar och är bra sugen på köra:tummenupp

Vad var det för tid och plats ni brukar ha?
 

Moddis

Ny medlem
Gick med
29 Apr 2005
Ort
Luleå
Hoj
KTM 990 Adventure R, Gsxr 750 Turbo dragrace moppe 8,95/266
Blir det några som ska köra onsdags tur??

Har ju äntligen fått min turbo moppe klar och är bra sugen på köra:tummenupp

Vad var det för tid och plats ni brukar ha?


Avfärd runt 19:00 från MAX parkeringen (vid OK)
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX

gibbles

Ny medlem
Gick med
17 Aug 2004
Ort
Luleå
Hoj
många
Nån som vet om man kan köra vägen från e4an vid Börjeslandet, på väg mot Smedsbyn o Vibbyn ända till Boden utan att sladda grus?

Kom ut på denna fina väg fast jag körde ifrån Ängesbyn (med bil, på grusväg mellan Ängesbyn och smedsbyn) runt persöfjärden.

Vägen jag talar om verkar heta 383.

http://www.hitta.se/SearchCombi.asp...ails%3AMapControl%3ATrafficButtons%3A_ctl9=on

Ja, den vägen via Smedsbyn är asfalt hela vägen. Men se upp i den tvära kurvan vid vägen ut till Vibbyn, där dras det ut grus från Vibbynvägen.

Vägen på södra sidan Smedsbyfjärden, den via Ängesbyn, blir grusväg en bit efter Ängesbyn. Först en ganska bra grusväg (slät som asfaltvägen nästan), men vartefter så blir det mer och mer rullgrus. Körde precis den vägen med hojen i söndags och tänkte att det nog bara var en kort bit grusväg. Det var det inte, så jag fick köra säkert en halvmil på rullgrus. Det går ju, men man får inte lägga ner nåt i kurvorna. Hade inte mod att gasa upp nåt schysst bredställ heller. :tungan
 

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
Ja, den vägen via Smedsbyn är asfalt hela vägen. Men se upp i den tvära kurvan vid vägen ut till Vibbyn, där dras det ut grus från Vibbynvägen.

Jag såg det när jag körde där :huvet inte så lite heller!
Ok den var iaf väldigt fin vägen i övrigt, blir den nästa gång :tummenupp
Då kan man köra Persön via bensbyn och knappt köra e4an alls
 
Nyheter
Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Top