Sporthoj Kalix

forsberg86

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Kalix
Hoj
Fz8
Dax att ta kortet så man slipper ha ögon i nacken då man stannar för att käka glass i sommar.Till frågan, är det någon vänlig själ som är sugen på att ta på sig handledarskap åt mig? har kört några år nu så har en del rutin.
 

Jaakoobssoon

Member!
Gick med
27 Mar 2008
Ort
.
Hoj
.
Dax att ta kortet så man slipper ha ögon i nacken då man stannar för att käka glass i sommar.Till frågan, är det någon vänlig själ som är sugen på att ta på sig handledarskap åt mig? har kört några år nu så har en del rutin.

Gör bort teoriprovet, ring sen Jannes trafikskola. Jag hade ingen tidigare erfarenhet av motorcykelkörning och behövde bara 2 körlektioner. En i trafiken, samt en ute på Vånafjärden där han visade hur låg & högfartsdelen skulle genomföras. Jag tänkte övningsköra med min far, men hade nästan kortet i handen innan transportstyrelsen hade godkänt handledarskapen. Så mitt tips är att köra någon lektion med trafikskola. Boka sen uppkörning, den fixar du.
 

forsberg86

Ny medlem
Gick med
18 Apr 2010
Ort
Kalix
Hoj
Fz8
problem just nu är ju att dom lagt till riskettan 1000:- och risktvåan 3500:- som man måste göra innan teori och uppkörning. Har riskettan om 2 veckor och bokar risktvåan då.
Tror nog det får bli som du säger med 2 körningar hos janne bara jag får flyt med teori och uppkörnings tider så sesången är nog lång.. Hur länge brukar dom ha uppkörningar? Oktober?
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu är det en vecka kvar till SMC:s kurs på Mittsverigebanan. Det finns några platser kvar så jag tycker ni skall få ändan ur och anmäla er. Det är två dagar fullständigt garanterat jätterolig körning på bana med erfarna instruktörer, massor av roliga övningar med betydligt bättre hojförare som resultat!

Gå in här och anmäl er: https://www2.svmc.se/school

Ni hittar Mittsverigebanan en bit ner i listan, skynda och fynda:)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
FYI,

Den gamla men återuppväckta hojklubben Vikingarna åker en runda varje söndag (start vid Busstationen 17.00). Inget rejstempo, men väl en fin blandning sporthojar, cruisers, glidare och touringhojar som åker en två-tre timmar lång runda till något lämpligt fikaställe.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Nu, kära lokala räcerhjältar, har Ni chansen att fightas om världens första klubbmästerskapsbuckla på Kemora! :) I juli kör ju SMC kurs och det blir steg 5 (licens) med början 17.00 på söndagskvällen den 14:e juli, därefter 4 dagar steg 6 (rejsträning) med miniendurance och klubbmästerskap!

Det vore väl för fränt om en norrbottning kunde bärga en buckla eller i vart fall en framskjuten placering?! Jag bedömer att Ni som kör tider neråt 1.15-1.16 definitivt kan vara med och fightas i den absoluta toppen. Och det är Ni ju några som klarar mer än väl:)

Så revidera Era semesterplaner och ägna hojen lite extra omsorg, mer info hittar Ni här: http://www.sporthoj.com/forum/showt...som-i-Kemora&p=5831800&viewfull=1#post5831800
 
Nyheter
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Top