Sporthoj i Thailand

Thunderr

Ny medlem
Gick med
9 Mar 2008
Ort
Bangkok
Hoj
ZX-10R, 2009
Jag ville bara dela med mig av glädjen i att bo i Bangkok för er som längtar till våren i Sverige. Jag antar att jag inte klaga, men trots 12-månaders-säsong är det få saker jag saknar mer än de svenska vägarna.

Enjoy!

[YOUTUBE-ID]5zWQ-XQwPoo[/YOUTUBE-ID]
 
Last edited:

JakobTheOne

Ny medlem
Gick med
24 Nov 2008
Ort
Solna
Hoj
Moto Guzzi Griso 850
Efter mina trafikupplevelser i Bangkok och övriga thailand också för den delen så måste jag fråga om du spelar på lotto?
Jag menar: SNOR hal assfalt, Thailändare och trafik är ju som bekant en spännande upplevelse ..jo jag vet om man på något sätt skulle få för sig att höger eller förlåt vänster regler och dylikt gäller där ..då har man problem ,,men i den farten så ökar du ju inte direkt chanserna att komma hem hel, hoppas du får njuta många år till av din hobby iaf!
 

xibalba

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 May 2007
Ort
Norrköping
Hoj
GSX-R 1000 -02, GSX-R 750 -98(såld), Duke II -02(såld), GSX 400 E -82
Blev förvånad över att det var så lite trafik som det nu var, förutom i slutet då :D
 

Christopher

Bombrepa.se
Gick med
11 Dec 2007
Ort
-
Hoj
BRrrraaaaaaap
hehe. coolt att vara "den enda" (för det är väll några fler som kör SH än dig) sporthojen på vägarna :D
 

Startgas

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Aug 2005
Ort
Finspång
Hoj
Gasgas 450 quad
Finns det inte poliser där? Och är inte de rätt aggresiva (preja och ha sig)?
 

t_seger

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2009
Ort
landet
Hoj
R1-05
Var i thailand(phuket) i våras o tyckte min vespa som toppa 90 var vansinne att köra i den där j*vla trafiken tillsamans med värme som gör att man inte klär på sej mer än ett par badshorts. Övervägde att hyra sporthoj men skinnställ o hjälm i den värmen ALDRIG! Fick se hur trafikolycks-offer såg ut när de väl smällde o de gjorde de ju rätt ofta i den trafiken. 2 liv i timmen går de åt där!
 
Last edited:

mkillen

Steven Segal MC
Gick med
20 Apr 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Yamaha FZ6-N S2 -07
de måste va mindre chans att bli våldtagen av en elefant än att dö om man kör så där :s

hoppas du klarar dig!
 

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
"roligt" att du tutar och pekar finger åt en bilist som svänger ut när du själv kommer i över 100 blås körandes slalom mellan bilarna, tror inte direkt killen hann se dig. undra hur många bilister som pekar finger åt dig när du åker förbi i den farten?
 

nill0w

p3n15 xt3nd3r
Gick med
26 Jan 2006
Ort
Stockholm!
Hoj
HRC RC213V
"roligt" att du tutar och pekar finger åt en bilist som svänger ut när du själv kommer i över 100 blås körandes slalom mellan bilarna, tror inte direkt killen hann se dig. undra hur många bilister som pekar finger åt dig när du åker förbi i den farten?

Hur ska man annars göra? Man måste ju visa vem som bestämmer!
 

Pledians

Älgklyvaren!
Gick med
9 Oct 2009
Ort
Hufvudstan
Hoj
YBR125
Skönt klipp. Hur varmt är det där borta såhär års?

Är det för övrigt bara jag som inte tycker att den där videon kvalar in som vansinneskörning?? Bred och rak väg med minimal trafik, refuger och inga hetsiga manövrer av föraren (även om fingerviftandet skulle kunna skippas).

[edit: tydligare formulering]
 
Last edited:
  • Gilla
Reaktioner: Pat

Pat

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
BMW F800GS -09,KTM 300 EXC Sixdays -09
Är det för övrigt bara jag som inte tycker att den där videon inte kvalar in som vansinneskörning?? Bred och rak väg med minimal trafik, inga hetsiga manövrer (även om fingerviftandet skulle kunna skippas).

nej det är inte bara du!
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top