Sporthoj Boden

Skytt

Fattig student
Gick med
10 Sep 2006
Ort
Boden/Luleå
Hoj
Hojlös
Okay, nu börjar hojsuget blir tokigt jobbigt. Ingen som har nå gammal skrälle a la cb 400-650 eller dylikt som går att bygga cafe racer eller ratbike av till salu för en billig slant och en öl kanske?:näsblod
 

hank

H.Granbom racing #38 Speedster cup
Gick med
22 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
RC8 2015 racehoj, crf 450r
Hoppas det blir många! Jag ska då dit.
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Vi blir en hel del instruktörer i alla fall och Niklas är i full färd med att planera nya knepiga hyss att träna på:)

Vädret ser ju också lovande ut, så klaffar nu allt kan det bli en himmelens trevlig dag!
 

L@rsson

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Boden
Hoj
Honda cbr 929 -00
Dåligt med aktivitet i den här tråden, och jag tycker det verkar lite dåligt me hojjar ute kring boden oxå, eller så är det bara jag som är ute konstiga tider, 130 mil har det då hunnit bli hitills..
Hur går det för er andra får ni ihop nå mil eller?
Har ni några tips på roliga hojvägar som passar fint till dagsturer?
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Dåligt med aktivitet i den här tråden, och jag tycker det verkar lite dåligt me hojjar ute kring boden oxå, eller så är det bara jag som är ute konstiga tider, 130 mil har det då hunnit bli hitills..
Hur går det för er andra får ni ihop nå mil eller?
Har ni några tips på roliga hojvägar som passar fint till dagsturer?

Beror på vad man menar med "dagsturer" sniffa på blommorna eller döda insekter? Finns många roliga vägar som vi brukar köra :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Nu är det en vecka kvar till SMC:s kurs på Mittsverigebanan. Det finns några platser kvar så jag tycker ni skall få ändan ur och anmäla er. Det är två dagar fullständigt garanterat jätterolig körning på bana med erfarna instruktörer, massor av roliga övningar med betydligt bättre hojförare som resultat!

Gå in här och anmäl er: https://www2.svmc.se/school

Ni hittar Mittsverigebanan en bit ner i listan, skynda och fynda:)
 

Edvinsjolund

Ärkemongo
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Piteå
Hoj
Ktm 950 Adventure. Apollo 63z -52, Suzuki Dr 600 -87
Bara så att ni vet, Polisen i Luleå och snart i Piteå har en silverfärgad Mercedeskombi. Troligen E350 Cdi, tydligen mycket diskret

En bekant åkte på böter på E4.. :)
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Alternativa Septemberrundan, den sportiga varianten...

I morgon är det samling på Shell i Jävre kl 10.30 för den alternativa septenberrundan. Det blir många roliga, kurviga vägar med inhemsk guide, förmodligen ett besök på Fällforsbasen plus lite andra sevärdheter. Ni är alla välkomna!

Jag åker från Luleå vid 09.30 ca... tankar på Statoil inne i stan så är ni där vid den tiden så kan vi åka ner tillsammans...
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Jodå.. Det börjar vara dags att damma av landsvägshojarna nu, annars har man ju kört MC redan från början av året :)
 

L@rsson

Ny medlem
Gick med
26 May 2008
Ort
Boden
Hoj
Honda cbr 929 -00
Riktigt sugen på att rulla ut hojjen för en sväng, nybytt däck, olja/filter, glykol och luftfilter, maskinpolerat tanken så nu e det bara lite övrig putsning och byte av bromsvätska så är den klar för sommarn!!
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Avrostningskurs mm på Hedenbasen nu på söndag den 13/5. SMC tar 150kr för deltagare som inte är medlemmar i FMCK och det är ungefär samma upplägg som ifjol och det uppskattades och då kanske speciellt den lilla bana som vi körde runt som var rätt knixig så det gick att ha kul även i lägre farter.

Vidare så har jag nyss hämtat ut: Korv m tbh, bullar, kaffe och cola men detta är då primärt enbart för FMCK avtalspersonal i första hand och därefter FMCK-medlemmar. Planen är att vi gör upp en eld så det går att grilla och värma sig lite om det nu skulle behövas.
 

RacerRaffe

MR Wheeler( Långbens alter ego)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Boden
Hoj
GSXR 1000 & CR500
Börjar vara dags för lite planerade körningar eller vad tycker ni?

MC vädret verkar ju komma i veckan
 

roffe_s

nu med skägg men ännu utan väst & bumse
Gick med
11 Aug 2005
Ort
Piteå
Hoj
2 x 12 dl njurpaj -20 resp -22
Blir trevligt att ses:) Ptjaa, spekulerade ju lite kring hålltider i denna post: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?119429-Sporthoj-Piteå&p=5607150&viewfull=1#post5607150

11.45 - 12.00 kanske? Det kan alltid vara något strul med någon hoj som bökar till det. Vi håller kontakten via SMS så man inte behöver trumma med fingrarna allt för mycket - PM:ar mobilnumret utifall Du inte har kvar det.

Hakar gärna på från Mockträsk då så frågan är när ni beräknar vara där på lördag?

Får nog med mig Jojje med Busan och ev ngn fler.
 
Nyheter
Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Top