Sporthoj 35KW funkar det eller är det för lite? (A2)

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Köp en Er6, jag hade relativt kul på min när den var strypt till 25kw.
Sålänge vägen svänger så gör det ingen större skillnad, köp min -12a!
 

T.Wieckman

Medlem
Gick med
2 Mar 2013
Ort
Sthlm
Hoj
-
Ketlar det är jävligt svårt att vara ödmjuk när man får såna svar som atilla skriver. Blir rent ut sagt förbannad. Har inte jag varit ödmjuk.. Läs från början så ser du att jag varit. Men det är svårt att vara det när man inte får samma respond tillbaka. Är dyslektiker så jag är inte direkt en akademiker du får ha lite förståelse för min skrivning. Om jag undrar över något så står det ett frågetecken bakom, ska göra i alla fall.
ändrade mig från sporthoj till "cafér?" efter Hubbes inlägg.

atilla jag trodde du skulle ha den 1 år till? Tack för ditt extremt lockande erbjudande men jag tror jag måste avstå. "lite" för gammal för min smak:tungan si så där 25år. Men tack en då. Måste dra nu Vasaloppet börjar om 10 minuter det vill jag inte missa.
 

atilla

Ny medlem
Gick med
25 Apr 2012
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSX 550e
Ketlar det är jävligt svårt att vara ödmjuk när man får såna svar som atilla skriver. Blir rent ut sagt förbannad. Har inte jag varit ödmjuk.. Läs från början så ser du att jag varit. Men det är svårt att vara det när man inte får samma respond tillbaka. Är dyslektiker så jag är inte direkt en akademiker du får ha lite förståelse för min skrivning. Om jag undrar över något så står det ett frågetecken bakom, ska göra i alla fall.
ändrade mig från sporthoj till "cafér?" efter Hubbes inlägg.

atilla jag trodde du skulle ha den 1 år till? Tack för ditt extremt lockande erbjudande men jag tror jag måste avstå. "lite" för gammal för min smak:tungan si så där 25år. Men tack en då. Måste dra nu Vasaloppet börjar om 10 minuter det vill jag inte missa.

Nej, T.Wieckman, du har inte varit ödmjuk. Du kritiserar andras sätt att svara dig, utrycker mer eller mindre att andra är dumma i huvudet, kritiserar deras hojar med "Helvetes jävla fula" och en rad andra inlägg där du utrycker dig precis så kränkande som du anser att andra gör mot dig. Jag har försökt svara dig seröst, men får skit tillbaka.
Har du bestämt dig för att ta ditt kort och köra lagligt så glädjer det mig. För det är faktiskt så att jag inte vill se ditt namn i en tråd i minneslunden.

Jag försöker nog undvika fortsatt debatt med dig eftersom det inte känns meningsfullt. Jag önskar dig lycka till med ditt körkort och ditt hojval och hoppas du blir nöjd.
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Varför har ingen kallat TS för den välkända Sporthojs-frasen "Moppefucko" än? Beteendet de två första sidoran måste ni ju erkänna är skrämmande likt.

Hur som helst klart att TS ska ta 35kw, och när han har lärt sig att köra hoj och vad hela hojjandet handlar om, kommer han tänka tillbaka på denna tråden och inse varför alla var så barska mot honom. Han kommer vara en helt ny person med respekt för sin motorcykel, för sitt liv och plötsligt tycka att alla dumma svar i denna tråden skrevs av en väldigt god anledning.

:tummenupp
 
Last edited:

Ado

Galen - helt jävla väck i bollen
Gick med
23 Sep 2005
Ort
Ge fan i mig så ger jag fan i dig
Hoj
2021 Triumph Tiger 1200 - kan man köra sportigt?
27 år gammal
hoj sedan 7 år
Kawasaki ZX7R från -98, org. effekt 92 (ev.98) kW - throttlestop för att få ner till 25. Har suttit i sedan 2005.
Viss är det så att en hoj på 230kg med en förare på 100kg märker av den sänkta effekten. Detta har dock resulterat i att vid inspirerade gruppkörningar har jag endast haft problem med att hänga med på rakorna - kurvtagning och körteknik måste man finslipa så mycket mer när man har en klen, tung maskin.
Accelerationen är absolut inte vad den kunde varit men däremot tycker jag än idag att hojen är rolig att köra och kan fortfarande tycka att det bästa jag gjort för att vara kvar vid liv är att strypa hojen. Som 20-åring var jag absolut inte mogen för att hantera den hojen med full effekt - och frågan är om jag är det idag?! Hornen växer lätt innanför hjälmen - även om man kör med bara 25kW.

Ett tipps är att tänka efter först vad det gäller ens egen körning.

Dessutom är jag av åsikten att det inte krävs en toppförare för att bränna 250-300 på motorväg men väl för att ligga 120 i en kurva på 70 väg och det räcker 25kW gott och väl till.
Gör omdömmet det?
 

T.Wieckman

Medlem
Gick med
2 Mar 2013
Ort
Sthlm
Hoj
-
27 år gammal
hoj sedan 7 år
Kawasaki ZX7R från -98, org. effekt 92 (ev.98) kW - throttlestop för att få ner till 25. Har suttit i sedan 2005.
Viss är det så att en hoj på 230kg med en förare på 100kg märker av den sänkta effekten. Detta har dock resulterat i att vid inspirerade gruppkörningar har jag endast haft problem med att hänga med på rakorna - kurvtagning och körteknik måste man finslipa så mycket mer när man har en klen, tung maskin.
Accelerationen är absolut inte vad den kunde varit men däremot tycker jag än idag att hojen är rolig att köra och kan fortfarande tycka att det bästa jag gjort för att vara kvar vid liv är att strypa hojen. Som 20-åring var jag absolut inte mogen för att hantera den hojen med full effekt - och frågan är om jag är det idag?! Hornen växer lätt innanför hjälmen - även om man kör med bara 25kW.

Ett tipps är att tänka efter först vad det gäller ens egen körning.

Dessutom är jag av åsikten att det inte krävs en toppförare för att bränna 250-300 på motorväg men väl för att ligga 120 i en kurva på 70 väg och det räcker 25kW gott och väl till.
Gör omdömmet det?


Okej Ado tack för inlägget.:tummenupp
 

T.Wieckman

Medlem
Gick med
2 Mar 2013
Ort
Sthlm
Hoj
-
Varför har ingen kallat TS för den välkända Sporthojs-frasen "Moppefucko" än? Beteendet de två första sidoran måste ni ju erkänna är skrämmande likt.

Hur som helst klart att TS ska ta 35kw, och när han har lärt sig att köra hoj och vad hela hojjandet handlar om, kommer han tänka tillbaka på denna tråden och inse varför alla var så barska mot honom. Han kommer vara en helt ny person med respekt för sin motorcykel, för sitt liv och plötsligt tycka att alla dumma svar i denna tråden skrevs av en väldigt god anledning.

:tummenupp

Haha vad är det för fel på dig? Jag har skirivt att jag tagit till mig det ni sagt! men blir irriterad av eran ton i inläggen att jag byter ton själv! Går det in i ditt lilla huvud? Jag började svara arrogant ((efter))!! era arroganta inlägg. Ta in det i ditt huvud! Just den ton du använder i detta inlägg gör ju inte direkt att jag lägger ned stirds yxan och är ödmjuk tillbaka.

Nu skriver vi inget mer här. Har fått svar på mina frågor Tack för seriösa svar uppskattas!
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Kul så länge det varade eller tack för underhållningen!

Haha vad är det för fel på dig? Jag har skirivt att jag tagit till mig det ni sagt! men blir irriterad av eran ton i inläggen att jag byter ton själv! Går det in i ditt lilla huvud? Jag började svara arrogant ((efter))!! era arroganta inlägg. Ta in det i ditt huvud! Just den ton du använder i detta inlägg gör ju inte direkt att jag lägger ned stirds yxan och är ödmjuk tillbaka.

Nu skriver vi inget mer här. Har fått svar på mina frågor Tack för seriösa svar uppskattas!

Byter ton:va ...du skruvar väl snarare upp den du haft hela tiden!
Det är väl inte direkt så att nån förväntat sig att du skulle stå med mössan i hand i dörren, skrapandes med foten i hopp om uppmärksamhet!

Fast det är inte utan att du snabbare nått dit du ville -om du nu kommit dit- om du närmat dig de du ställt frågan till -d.v.s SH:are med/i div. olika tillstånd- med ett rätt mycket större mått av finess. Lägg till en hel del ödmjukhet och det hade kunnat gå riktigt bra.
Det känns inte riktigt som om din sociala begåvning är riktigt färdigtränad...eller som somliga säger; det finns utvecklingspotential här! :rolleyes:
Det finns exempel på frågetrådar utan e t t enda ironiskt eller sarkastiskt inlägg; tänka sig. :tungan

Tyvärr är det inget läge för popcorn i de sansade trådarna så vi får väl tacka för underhållningen så länge den varade.:yoparty
 

Johannes L

Ny medlem
Gick med
12 Apr 2010
Ort
OSBY
Hoj
Kawasaki Z800 -16, Aprilia SXV 5.5 - SÅLD, Aprilia RS125 Projekt, Yamaha YZ426F Projekt
Haha vad är det för fel på dig? Jag har skirivt att jag tagit till mig det ni sagt! men blir irriterad av eran ton i inläggen att jag byter ton själv! Går det in i ditt lilla huvud? Jag började svara arrogant ((efter))!! era arroganta inlägg. Ta in det i ditt huvud! Just den ton du använder i detta inlägg gör ju inte direkt att jag lägger ned stirds yxan och är ödmjuk tillbaka.

Nu skriver vi inget mer här. Har fått svar på mina frågor Tack för seriösa svar uppskattas!


Nej, nej nej.. Nu missuppfattade du mig. Jag har försått att man nog får börja fetstila om du ska ha en chans att förstå poängen i det man skriver.. Jag var noga med att skriva att dina argument i de första två sidorna var moppefucko-varning, alltså innan du "bytte ton". SH-moben var duktiga på att dela ut moppefuckoklassningar till allt och alla förr, även jag fick en sådan när jag trodde att man kunde få en TZR125 att gå i 180.

Senare i inlägget skriver att det är klart du ska ta körkortet och ger dig även en tumme upp!

Jag använde alltså ingen ton, jag bara konstaterade att det var konstigt att ingen annan gett dig titeln ännu. Själv sa jag inget nedvärderande om dig personligen utan bara att din attityd liknade den folk kallade för moppefucko förr.

Du kanske skulle reflektera över vad det är folk faktiskt skriver innan du indirekt börjar kalla folk för trögfattade för att de inte får in nått i huvudet. Håller med Rymdbörje om att du är rätt duktig på att lägga ribban själv.
 
Last edited:

j.jo

Smaken är som baken, delad!
Gick med
30 Jun 2010
Ort
Bekvämt
Hoj
yummyHA
Stäng tråden! Trött på att se filmens eftertexter gång på gång :crash
TS, jag är INTE den som brukar kasta skit fast jag undrar ärligt talat om du är dum på riktigt :va :3freak

:mattias Jag hoppas att du i alla fall har förstått "lite" av vad jag och alla andra på denna tråd har försökt förmedla till dig. När du vet vad orden bromspunkt, svängpunkt, apex, utgångspunkt, gashantering är & även kan anamma dom då KANSKE du kan börja fundera att köpa en nåt över 35kw & om x antal år kanske du är mogen att köra samma cc som dina polare gör, vad vet jag. Tack för mig! :hojsmilie :hojsmilie
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top