Speed Triple-tråden Sthlm

speed monster

Ny medlem
Gick med
21 May 2008
Ort
Ingarö
Hoj
Honda CBR 1000RR race
Tänkte jag skulle besikta hojen först vet inte hur vänligt inställda dom e på bilprovningen om man bytt styre o sånt, sen puttar jag gladeligen ner till dig på en gång för styrbyte o kanske en slurk kaffe.

du är välkommen :)
men tror du att dom slår ner på nått sådant :va
känns ju lite jobbigt isf
 

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
du är välkommen :)
men tror du att dom slår ner på nått sådant :va
känns ju lite jobbigt isf

Jag tror det, är den helfordons typgodkännd eller vad det heter får man väl i princip inte byta färg på ena backspegeln om man vill :va

riktigt coolt förresten Speed Monster med dina clip-ons :yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Re: Speed Triple Tråden STHLM

LucaBrasi skrev:
japp, gör härmed en officiell beställning av fram/bak hjuls puckar från dej Paps, diameter vettefan, bara det inte blir för bulikgt, höjd vettefan heller, kanske ska luta ned bågen och kolla.

Jag har gängad stav på meter som är M8, borde ju räcka. med några brickor och låsmutter borde ju saken vara biff på fem minuter :tummenupp

Vad vill du ha för mått paps? diameter/längd?

Det vill jag åsså ha, pucks fram å bak vid hjulen. Du får phett med pengar, inte alla som har äkta paPa racingpuckar! :please
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
japp, gör härmed en officiell beställning av fram/bak hjuls puckar från dej Paps, diameter vettefan, bara det inte blir för bulikgt, höjd vettefan heller, kanske ska luta ned bågen och kolla.

Jag har gängad stav på meter som är M8, borde ju räcka. med några brickor och låsmutter borde ju saken vara biff på fem minuter :tummenupp

Vad vill du ha för mått paps? diameter/längd?

Invändig diameter i axlarna Fram H-V och Bak h-v. Om det är sexkant så är det nyckelvidden jag behöver. Och utstick (längd) är ju bra om man vill att det skall vara mer än ett par posers. Du kan Kludda ner en skiss i paint (eller bättre :)) ungefär hur du vill att dom skall se ut. Eller så kommer du ut till firman med hojen en kväll när snön är borta så fixar vi det på plats. Tar väl en timme eller två beroende på hur mycke fikande det blir.:D

Eller får du bjuda på en semla i stan så kan vi mäta på hojen.

Det vill jag åsså ha, pucks fram å bak vid hjulen. Du får phett med pengar, inte alla som har äkta paPa racingpuckar! :please

Likadana som BrassaSatans ? Inte nödvändigt men det är alltid enklare att göra flera likadana.Du får väl splitta notan för semlan :D
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
du är välkommen :)
men tror du att dom slår ner på nått sådant :va
känns ju lite jobbigt isf

Skit samma,det är bara att besiktiga som den är. Om dom slår ned på något sådant så handlar det nog mest om en förtorkad själ som inte fick ha moppe när dom var 15.

Åk hem fulmecka dit orginalet och besiktiga, sen finmeckar du dit cliponen och kör glatt i 2 år.:tummenupp
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Det vill jag åsså ha, pucks fram å bak vid hjulen. Du får phett med pengar, inte alla som har äkta paPa racingpuckar! :please

fett mannen, vi får dra ner med en korg sju sorters till paps jobb nånn eftermiddag, trodde faktiskt inte det behövdes innan jag vurpat tredje gången då jag repade bort lite lite på gaffelbenet längst ned (det är nog bara jag som lägger märke till det) hur som helst kan det nog vara en bra idé att skydda, billigare att byta en kåpsida än ett gaffelben :tummenupp)

Fan paPs, du får ju se till att du skaffar en fräck logga att märka dina produktioner med :yoparty
 

saeco12

www.bombrepa.se
Gick med
21 Sep 2007
Ort
Norr om Sthlm
Hoj
Trajja GubbPendlarHoj
Re: Speed Triple Tråden STHLM

Brassa, det är du som är däsajnern, hjälp paPs å göra en cool logga nu :)

PaPs: när lappmöglet är borta kommer vi på kraschpuckarsvarvarkväll!
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Autodesk Maya är ju likvärdigt paint :D

Snyggt jobbat. Är dom tänkta för fram och bakaxel eller även motor ?

Skall väl vara lite mindre diameter för axlarna än för motorn.

Man har typ två val för dom till motorn.

1. Hela i Delrin®

2. En "stolpe" i Al och sen en designad bit i Delrin® längst ut.
 
Last edited:

LucaBrasi

Bombrepa
Gick med
17 Mar 2007
Ort
Storstan
Hoj
Triumph SpeedTriple 1050 -05
Snyggt jobbat. Är dom tänkta för fram och bakaxel eller även motor ?

Skall väl vara lite mindre diameter för axlarna än för motorn.

Man har typ två val för dom till motorn.

1. Hela i Delrin®

2. En "stolpe" i Al och sen en designad bit i Delrin® längst ut.

äh det vettefan, jag bara gjorde lite :) får göra en riktig sen! jag tänkte bara puckar till hjulaxlar till att börja med. Trodde förresten det var vinyl! vad är Delrin?

med egen design, menar du att man kan få sitt namn utskuret i ALU liggande ovanpå? vill gärna att det ska glänsa som fan! kanske lite ädelstenar också? :banana

Vad är det för Diametrar på rören du hade? tror det är bättre du ritar som kan CAD på riktigt :)

Sen är ju frågan vilken den ultimata mängd anläggningsyta är mot gaffel ex är och hur mycket pucken skall så att säja svampa ut för att ta inte bara asfaltsglid utan även i någon mån också anslagsenergi :va?

Fan Säcken här kan man få ett helt egendesignat puck set för en räkmacka, klockren deal :tummenupp

Ske se om det finns någon fet bult nere vid motorkåpan man kan byta ut mot en längre med puck på, nästa gång jag är i garaget.
 
Last edited:

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
äh det vettefan, jag bara gjorde lite :) får göra en riktig sen! jag tänkte bara puckar till hjulaxlar till att börja med. Trodde förresten det var vinyl! vad är Delrin?

med egen design, menar du att man kan få sitt namn utskuret i ALU liggande ovanpå? vill gärna att det ska glänsa som fan! kanske lite ädelstenar också? :banana

Vad är det för Diametrar på rören du hade? tror det är bättre du ritar som kan CAD på riktigt :)

Sen är ju frågan vilken den ultimata mängd anläggningsyta är mot gaffel ex är och hur mycket pucken skall så att säja svampa ut för att ta inte bara asfaltsglid utan även i någon mån också anslagsenergi :va?

Fan Säcken här kan man få ett helt egendesignat puck set för en räkmacka, klockren deal :tummenupp

Ske se om det finns någon fet bult nere vid motorkåpan man kan byta ut mot en längre med puck på, nästa gång jag är i garaget.

Anliggningsytan mot hojen är nog ganska lika mellan hojar och dit svarvar man ett par aluminiumdistanser/brickor/styrningar så att Delrinen får ett slätt och stadigt plan att vila emot. Det är för att tillverka aluminiumbitarna jag behöver veta dimensionen på "hålet" i axlarna. Sen behöver man veta "ytterbredden" på axlarna för att kunna göra gängstängerna.
 

sTf_paPs

Slappar i garaget
Gick med
8 Jan 2006
Ort
Vindö
Hoj
Yamaha XJ6?0 WE -XXX, (Wide Edition)
Satt och meckade till en ny smiley :D

LLPopCorn.jpg

Ibland behövs det mycke popcorn.:)

WTF ! första gången jag befogat använde den blev mitt inlägg borttaget som OT spam. Otack är världens lön.
 
Last edited:

Jujje

Wrooom, wrooom!
Gick med
21 May 2005
Ort
Söder om Globen
Hoj
Kawa Z1000 -12
m3x i Tråden!:Bugar

Nu fattas ju bara att Skotten ska vakna ur sitt ide också!:D

:krama på Er! :)

Det har vart en lång vinter... :huvet

Jag som trodde jag var cool som beställt vita kylarskydd och seat cowl till speedyn men nu inser jag att det är kraschpuckar och clip-on som man ska ha. Jag ska ut och lossa styret lite o bara vrida ner det så blir det ju som clip-on.. :-D :yoparty
 

Tom@s

www.bombrepa.se
Gick med
14 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM 1290 Super adventure
Det har vart en lång vinter... :huvet

Jag som trodde jag var cool som beställt vita kylarskydd och seat cowl till speedyn men nu inser jag att det är kraschpuckar och clip-on som man ska ha. Jag ska ut och lossa styret lite o bara vrida ner det så blir det ju som clip-on.. :-D :yoparty

Bara att lotsa och vrida det ett halv varv så att höger kommer på vänster, -värsta hänget!

Kraschisar e mesigt, då får man ingen ny hoj :D
 

3 cl

Glöm dina bekymmer,i morgon kommer nya
Gick med
21 Jul 2007
Ort
Svenshögen
Hoj
Speedtriple-03. Laverda 1000-77 +1/2 -80. Husqvarna TE250-06. Monark flaka med diskbrakes. Plastmoppe.+ev gammal britt.
Sicket gott liv det är på er holmare:tummenupp Här nere på västern händer ju inte nått. Får nog sikta på en sväng uppåt g-åsen igen å träffa lite trumph kollegor till våren. Om den nu kommer.................
 
Nyheter
Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Top