Speed Triple stulen 28/3 på Klarabergsviadukten i Stockholm

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Allvar, faan vad glad jag blir för din skull.
Så jäkla skönt att någon åker dit i alla fall, men straff för hans del är det väl inte tal om i snälla sverige...
Är hojen hel då?

Pratade med mc polisen, han hade kört den till deras stöldgodsavd i Strängnäs. Han tyckte den gick skitbra :) sen så är det ju det sedvanliga...tändningslås, styrlås regplåt som är kvaddat. Har inte sett hojen än...får se om jag hittar något mer.

Så jävla lättad!!
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Någon som har erfarenhet av sån't här dvs när man får tillbaka hojen? Ramnumret är ju bortslipat. Får jag en ny ram? Om inte så lär man ju garanterat få problem längre fram vid eventuell försäljning t ex.
 

NenneR6

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2009
Ort
Tungelsta
Hoj
Yamaha R6 01
Någon som har erfarenhet av sån't här dvs när man får tillbaka hojen? Ramnumret är ju bortslipat. Får jag en ny ram? Om inte så lär man ju garanterat få problem längre fram vid eventuell försäljning t ex.

Om ramnummret är bort slippat så måste detta bara registeras. Och du måste montera en ny skyllt med ramnr på.
Var själv på väg att köpa en hoj där ramnr var bortslippat och ny plåt monterad i ramen med ramnr på. Pratade med tidigare ägare som garanterade att hojen var skysst. Ringde upp bilprovningen som var det största problemet som jag tyckte i det fallet. Där sa den jag pratade med att detta måste vara registrerat i deras papper men den hojen jag skulle köpa var inte det. Så det blev ingen affär.

Grattis att din hojn är tillbaka. Hoppas att inte allt för mycket är förstört.
 

Micke™

La costen krokodil
Gick med
13 May 2010
Ort
Bra
Hoj
bilringar och hängröv
varför göra sig besväret att slipa bort ram/chassinr osv? det torde ju se mer misstänksamt ut än om du bara säger att du lånat hojen av en polare? är ju knappast någon dold plats det sitter på precis.
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
varför göra sig besväret att slipa bort ram/chassinr osv? det torde ju se mer misstänksamt ut än om du bara säger att du lånat hojen av en polare? är ju knappast någon dold plats det sitter på precis.

Precis. Jag hade fan hellre lånat ut hojen till puckot en vecka än behöva leva med den skiten! Jag vill ha en ny ram nu! Fan!!!
 

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Jahopp...hojen är i beslag hos polisen i Strängnäs i väntan på utredning av polisen i Nyköping där hojen och gärningsman togs av Eskilstuna polisen...känns som att hela Södermanlands polisen är inblandad.
Efter samtal med Nyköpings polisen idag så känns det inte som att de har prio 1 de här fallen. Han tyckte jag kunde höra av mig igen om 1 till 2 månader om jag inte hört något från dem innan dess. WTF??!!
:huvet:huvet:huvet:huvet
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Ring ofta och fråga så kommer det gå fortare. Kolla av med ditt FB ibland med så kan dom "ligga" på lite med. Jag gjorde det när jag fick en maskin stulen. Fick samma svar, vänta på utredningen. Ringde ofta och dom tröttnade och helt plötsligt som en trisslott kunde jag hämta den.
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
sjukt att dom gör så! kan inte du begära ut ersättning för hojen? så kan dom driva sin utredning, då du kan köpa en ny hoj och fortsätta din mcvår?
 

Rylander

Varvfyra!
Gick med
2 Jun 2010
Ort
Nyköping
Hoj
Suzuki GSX-R750 SRAD -98, Suzuki RMZ 250 -11
Tanken har slagit mig!

sen har vi den delen att det inte känns detsamma eftersom du inte vet vilka drägg som har suttit på den och gasat järnet och allt annat dom kan ha pillat på, det är väl från person till person men jag skulle inte gilla det
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Jahopp...hojen är i beslag hos polisen i Strängnäs i väntan på utredning av polisen i Nyköping där hojen och gärningsman togs av Eskilstuna polisen...känns som att hela Södermanlands polisen är inblandad.
Efter samtal med Nyköpings polisen idag så känns det inte som att de har prio 1 de här fallen. Han tyckte jag kunde höra av mig igen om 1 till 2 månader om jag inte hört något från dem innan dess. WTF??!!
:huvet:huvet:huvet:huvet

stressa dom inte, viktiga arbetsuppgifter som pennvässning, blåsprov och bälteskontroller måste ju också hinnas med:7peta
 
Last edited:

MaScoot

kast me' liten bomullstuss
Gick med
24 May 2005
Ort
Stockholm, Bagarmossen
Hoj
Triumph Speed Triple 2013, Honda Fireblade 954rr 2003
Efter många om och men så har jag nu äntligen fått bärga hojen från Polisen i Strängnäs. Förutom tändningslås, styrlås, skrapat ramnr och pajjad regplåtshållare så var även tanklocket, sadellåset, höger bromsskiva och kuts trasigt. Framgaffeln läckte olja som ett soll...antagligen var tjuvfanskapet skitkass på att sätta ner hojen efter bakhjulsåka...:huvet:huvet:huvet:huvet

Känns ändå skönt att ha tillbaka den så att verksta'n och försäkringsbolaget kan kliva in och göra sitt jobb.
Vad som händer med helvetet som snodde den vet jag inte. Måste ställa ihop nått slags skadeståndskrav...självrisk, värdeminskning, försäkringspremier etc etc antar jag....
 
Last edited:
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top