Nu är jag trött, vevaxel menar jag ju, inte vevhus...Det är väl bara att cadda, ta fram stora fräsen och djupa plånboken. Tänkte du dig ett komplett vevhus med låda och alles eller mer typ HD style med separat låda?
Får man fråga vad målet med bygget är? För med så mycket volym ur en cylinder kommer du att ha passerat sweet spot för både borr och slag sedan länge. Efter 100mm avtar poängen med större borr snabbt och 105-108mm är någon form av praktiskt max. Samma sak med slaglängden 78-85 mm är rimligt slag om du inte skall konstruera en traktor. Så visst fasen är det häftigt med mycket volym men min åsikt är att det är häftigare att bygga en varv-villig 750cc motor än en traktor som storknar när det börjar varva.
Men sen kan man ju ha många andra skäl än de jag har när jag bygger en motor. Så klart du skall bygga en 900cc stånka
Rollox AB kanske?Finns det inget svenskt eller europeiskt företag som gör sånt då?
Du missförstår mig, jag behöver en helt ny axel inte en moddad originalaxel. Finns en amerikan som har beställt precis samma sak och han fick pröjsa 3000 dollar inom USA, vill inte ens tänka på vad det blir med tull och moms...Ahaaaa, då var det nog lättare
http://crankworks.com/index.php/motorcycle/mc-services
Strokning och balansering av vev till stånka för 4000:- om jag förstår rätt. Vet dock inte om tull och moms tillkommer för arbete på dina grejor om du skickar din vev och får tillbaka din vev som folk pillat på.
Som precis nämndes handlar det inte om omslipning utan nytillverkning. Skrev väl även det i topic?Den här killen kan kanske hjälpa dig komma vidare..han är ju "in the business" så att säga..jag har haft lite kontakt med honom ang. omslipning kamaxlar..duktig, men kan vara svår att få tag på tidvis.
http://www.agap.se/index.html
Som precis nämndes handlar det inte om omslipning utan nytillverkning. Skrev väl även det i topic?
Du missförstår mig, jag behöver en helt ny axel inte en moddad originalaxel. Finns en amerikan som har beställt precis samma sak och han fick pröjsa 3000 dollar inom USA, vill inte ens tänka på vad det blir med tull och moms...
Då ber jag om ursäkt. ?Jo, jag uppfattade det, MEN jag skrev också "kan kanske hjälpa dig vidare"!!!
Nu vet jag inte vad alla delar heter på en vevaxel men originalet har för små motvikter och hålen för axeln för staken måste förskjutas med 5mm på radien. Plus att staken måste vara 5mm kortare givetvis.Ahaaaa, på så sätt. Ja, då blir det lite andra pengar. Får man fråga varför vill du ha en helt ny vevaxel och inte en moddad originalaxel som ger samma slag som den helt nya? På den gamla slipper man ju då karva fram lagerlägen, vevskivor mm. Men det finns säkert en anledning
Plus att staken måste vara 5mm kortare givetvis.
Kan du inte höja cylindern? Kortare vevstake är ju inget man direkt önskar, särskilt inte på en strokermotor.
Boka provkörning under Start2Ride nu
Under helgen arrangerar mot... |
|
Dags för 2024 års Start2Ride
Kommande helg arrangerar mo... |
|
Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!
Den traditionsenliga mc-kor... |
|
Eldrivna Oruga Unitrack
Oruga Unitrack, en motorcyk... |
|
Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar
Gran Premi de Catalunya Mot... |
|
Lunchhälsning från Merzouga!
Bästa ökenguiden, Jordi Arc... |
|
Rapport från Marocko: Dag 1
Vi bekantar oss med lokalin... |
|
Godmorgon från Erfoud! | |
Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP
Sandy kör XSR 900 GP All... |
|
Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!
Yamahas fabriksteam i Rally... |