Sotare

Fox Racing

Organdonator
Gick med
8 Jul 2007
Ort
Hemma
Hoj
2 X
Jag avboka min sotning igår för jag har skaffat två stycken luft/luft pumpar men fick världens j**vla utskällning av kärringen i andra ändan att jag inte bara kan sluta elda.. hon frågade hur jag värmer vattnet och om jag verkligen har två luftpumpar:huvet

Börjar sotarna få panik när folk skaffar bergvärme och pumpar både högt o lågt,där av inte eldar så mkt mer??
 

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Det är väl inget krav på sotning längre? Du kan ju göra det själv efter nån utbildning, om jag inte är ute och cyklar.
 

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Ort
Arboga
Hoj
Säsongsavslutning
Det är väl inget krav på sotning längre? Du kan ju göra det själv efter nån utbildning, om jag inte är ute och cyklar.

Så har jag också förstått det, enda man behöver dem till numer är när de ska besiktiga nyinstallation av eldstad. Snart är det nog ett bristyrke...
 

Blanco

Glad påsk!
Gick med
4 Oct 2004
Ort
Liljeholmstorget
Hoj
Bmw gs 1200 Adv.
Kallar dom sig sotare nu för tiden föresten? Har för mig att det finns ett flashigare namn på dom nu för tiden... Eller har jag fel?
 

R1 Uffe

Trafiklärare Till Yrket
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Piteå
Hoj
GSX750EF -84, GSXR 1100 -87 med Vance & Bröööl, GSXR 750 -96, R1 -99 Touring, Högruta & Handtagsvärmare, R1 -00 med Yoshi Tri-Oval
Det är väl inget krav på sotning längre? Du kan ju göra det själv efter nån utbildning, om jag inte är ute och cyklar.
Till 99% säkerhet så kan jag säga att man inte behöver någon utb. Vad som däremot krävs är: "att man klarar av det själv". Eller åtminstone säger så till sotaren när du ringer & avbokar. Sen är det upp till dig om du sotar eller inte.
 

Samme

Skrotsamlare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Öregrund
Hoj
Suzuki GSXR 1000 K2, Yamaha FZR 1000 -89, Suzuki GSX 1100 -82 och en Ktm Superduke Gt -17
Det krävs väl någon slags besiktning vart tredje år (ca) för att få fortsätta elda. Den kommer man inte undan trots utbildningen.
 
Nyheter
2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Top