Sommarens små äventyr

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Ja, vad tusan....hur man kommer till ställena spelar ju ingen roll. Har åkt från Boden till Trollstigen nångång, men av nån märklig anledning via Polen.
Lika med Nordkap, kom på först i Malmö vart jag ville åka(bara att vända)

Båt är ju faktiskt annars ett bra sätt om man ändå ska sova. Trelleborg-Travemunde med övernattning kostar ju inte mycket mer än färjor o övernattning i Sverige. Framme tidigt på morgonen och på kvällen sitter man redan o dricker bärs nånstans i alperna.

Jag har också åkt ett par gånger med moped och färjor. Billigt! En gång när jag skulle till Italien, då kostade färjan 33 kronor mellan Helsingborg och Helsingör och 8 euro mellan Gedser och Rostock.

När jag åkte till Polen med moped så kostade färjan mellan Ystad och Sassnitz 235:-

Dock, när man sen kommer från europa tillbaka så kostar mopeden som en hoj, åtminsone vid Rostock och Puttgarden.
 

joonsered

Medlem
Gick med
14 Dec 2012
Ort
ale
Hoj
2014 yamaha xt1200
Tja, ville se lökken (där haven möts) och gärna Danmark runt på 2 Tim (är det möjligt tro, har inget att förlora, förståndet redan förbrukat):D

Färja från Göteborg är ju peanuts istället för broen sedan 680 spänn färja till bergen.
Men då kostar Sassnitz Trelleborg 270 istället, hmmmm.
Kan ju lika gärna köra Trelleborg, färja Tyskland, Danmark och färja norge.
Men då ska man tröska genom hela Sverige som man redan sett, booooring.
Finland ner till Helsingfors via happis är ett alternativ, sedan båt till Gdansk, landvägen Tyskland till Danmark.

Det är ju det här som är friheten, ensam med bågen, snabbt, billigt och möjlighet att ändra sig vid nästa vägskäl.
Vad ska man med gps till när man fortfarande kan läsa vägskyltar?
Planering i minsta detalj med bokade boende förtar ju hela idén.

Nu ber jag om ursäkt för sönderspammning av fin reseråd men jag är så kööörsugen.
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top