Somliga straffar gud genast... :)

diver6

Lite äldre, lite klokare.. hoppas jag ;)
Gick med
8 Nov 2005
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati Diavel -11 Yamaha XJR 1300 -02 KTM 400 EXC -07 Honda CB 125 K3 -70
Linköping: Mc-olycka

Foto: Johan Kindberg
Uppdatering: Vid olyckan som inträffade vid Egeby utanför Västerlösa tidigare fördes en drabbad till sjukhus med bland annat en misstänkt benfraktur och för övrig kontroll. Den drabbade är misstänkt för rattfylleri, drograttfylleri samt motorcykelstöld. Text: Johan Kindberg

Foto: Johan Kindberg
Publicerad av
Camilla, 2010-08-27 21:40:13
 

eha

en svart till ska vägkittas, och betalas
Gick med
7 Jun 2010
Ort
Karlskoga
Hoj
fler än jag ids - färre än jag önskar
Trist med folk som skadar sig, ...men ändå värmer detta i hjärtat.

Är jag sadist ? :tungan

Nix, kvällen blev just ännu lite bättre! Vi har nära MC-vänner ett stenkast ifrån olycksplatsen. Hoppas just nu på att det inte var någon av deras hojar som var inblandad.

Ställ dig frågan: Blir {din, vår allas, någons} värld bättre om subjektet försvinner från sin verksamhet?

Allas livskvalitet vs en multipundares.. Givetvis teoretiserar jag kring en tänbart fiktiv person - innan någon PK-person får för sig att tala om "mjuka värderingar" och just denna (möjliga) misslyckade figur. Fatta vad en sådan kan ställa till med. Ju förr desto bättre säger jag bara.:yoparty
 
Last edited:

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
...hade han haft alkolås på hojen hade de aldrig hänt... men de kommer väl på nästa BMW hoj förstår jag ;)
 

ist

no fika, no ride!!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Ljungbyholm
Hoj
KTM 660-04.....och en halv buell
Min mamma brukade alltid säga "stupidity should hurt"....och i detta fall har han ingen annan att skylla på än sig själv. När man ger sig ut på vägarna drog och alkoholpåverkade skall man bara vara j*vligt tacksam om den enda man skadar är sig själv.......och om han åxå snott nåns hoj....så är det rätt åt han!!

Har tyvärr inte mycket sympati till övers när sånt här händer...det räcker väll med att i den här välfärdssamhället vi bor i att jag och alla andra skattebetalarna kommer få pröjsa lite mer tills denna miffo har återhämtat sig
 

Ozzi

Guest
trist med folk som skadar sig, ...men ändå värmer detta i hjärtat.

är jag sadist ? :tungan

neej!!!

Nix, kvällen blev just ännu lite bättre! Vi har nära MC-vänner ett stenkast ifrån olycksplatsen. Hoppas just nu på att det inte var någon av deras hojar som var inblandad.

Ställ dig frågan: Blir {din, vår allas, någons} värld bättre om subjektet försvinner från sin verksamhet?

Allas livskvalitet vs en multipundares.. Givetvis teoretiserar jag kring en tänbart fiktiv person - innan någon PK-person får för sig att tala om "mjuka värderingar" och just denna (möjliga) misslyckade figur. Fatta vad en sådan kan ställa till med. Ju förr desto bättre säger jag bara.:yoparty

Japp, den blir MYCKET bättre!!!
 
Last edited:

WEST

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Apr 2006
Ort
Katrineholm
Hoj
Honda Gold Wing 1500/6 89
Synden straffar sig själv, för att fortsätta på den religiösa rubriken.
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
Synden straffar sig själv, för att fortsätta på den religiösa rubriken.

bara för de inte ståd "ge fan i andras hojar å speciellt på fyllan" på budorden innebär det inte att de är fritt fram....

/försök till ännu en religiös fyndighet på temat...:va
 

gixxer600R

Ny medlem
Gick med
13 Dec 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
gsxr 97:a ombyggd till 01
bara för de inte ståd "ge fan i andras hojar å speciellt på fyllan" på budorden innebär det inte att de är fritt fram....

/försök till ännu en religiös fyndighet på temat...:va

trist att de va en hoj som fick stryka med, men ska man se nått positivt med de så skaman nog vara glad att de va en motorcykel o inte en stridsvagn
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
trist att de va en hoj som fick stryka med, men ska man se nått positivt med de så skaman nog vara glad att de va en motorcykel o inte en stridsvagn

hahaha... iof så kanske man kunde sparade ännu mer skattepengar om han hade kört med en stridsvagn och den hade gått sönder... eftersom försvaret håller på köper massa pangpang leksaker helt i onödan för skattepengarna!!
 

Zoidberg

*58*
Gick med
4 Nov 2004
Ort
Malmö ...ungefär
Hoj
FZR skrot
bara för de inte ståd "ge fan i andras hojar å speciellt på fyllan" på budorden innebär det inte att de är fritt fram....

/försök till ännu en religiös fyndighet på temat...:va

KANSKE är i detta fall detta religiösa citat då mer passande:

33:27 "Och han gav eder deras (de otrognas) land och hem, deras ägodelar och ett land, som ni aldrig beträtt i arv, ja Gud är allsmäktig."
 

Millejan

My ambitios weight more than my talent..
Gick med
3 Oct 2009
Ort
Linköping
Hoj
Mille factory 04, R6-04 banhoj, Zx9r-00 såld
Stackars pundare som gjorde illa sig.....fruktansvärt...:)
 

Kick4n

Ny medlem
Gick med
7 May 2010
Ort
Vendelsö, Haninge
Hoj
Sv 650 -04, Yz125 -06
Stackars pundare som gjorde illa sig.....fruktansvärt...:)

Inte till något som helst försvar, men ni kanske ska vara försiktiga att dömma innan någon är fälld? Pinsamt om det visar sig att den misstänkta "drograttfyllan" och stölden visar sig vara ett sockeranfall genom diabetes och hojen är lånad?

Om nu så inte är fallet, håller jag med. Somliga straffar gud med det samma.... Tur att han inte orsakade någon annans lidande osv...
 

Ducce 748

SDK#4860
Gick med
13 Aug 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 748, hornet 600
KANSKE är i detta fall detta religiösa citat då mer passande:

33:27 "Och han gav eder deras (de otrognas) land och hem, deras ägodelar och ett land, som ni aldrig beträtt i arv, ja Gud är allsmäktig."

wow.. respekt!! :Bugar Fattar inte ett skit va de betyder dock :confused:
 

Coolz1000

Snart är det vår igen!
Gick med
9 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki GSX-R 750 -99
Inte till något som helst försvar, men ni kanske ska vara försiktiga att dömma innan någon är fälld? Pinsamt om det visar sig att den misstänkta "drograttfyllan" och stölden visar sig vara ett sockeranfall genom diabetes och hojen är lånad?

Om nu så inte är fallet, håller jag med. Somliga straffar gud med det samma.... Tur att han inte orsakade någon annans lidande osv...

All suspects are innocent until proven guilty in the Sporthoj forum :D
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top