SO på Falkenberg

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Jättetack till ALLA för all hjälp! :Bugar

Igår hade jag gett upp, men när jag såg alla pm imorse så tändes hoppet och jag slängde mig ur sovsäcken och började skruva. Hojen är klar, förutom att något strular med gasen, jag har semestergas :( Jag skruvade oavbrutet tills mitt kval va över, men de hjälpte inte.

Tyvärr har jag inte hunnit svara alla som har hört av sig, och jag sitter med enbart mobil, så jag tackar alla såhär istället! Ett gigantiskt tack till alla som har lånat ut prylar, hjälpt till med skruvandet och kommit med tips och goda råd! Jag kom iofs aldrig start, idag, men att ni ställde upp gjorde mig verkligen glad igen :)
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Varför bjuder vinnaren aldrig publiken på en segerwheelie?
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Kraschparty under inledningen av rookie 1000 racet, omstart är utlyst!
 

blade00

Superstock #9
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Knivsta
Hoj
KTM 300 EXC -12, Kymco Agility -07, Italjet 50cc, Kawasaki 80cc -00
Några R600-förare hade akrobatiska övningar för sig och kommer inte till start imorrn iaf, jag är en av dom och jag misstänker att #88 inte gör det heller.

Men det är klart, har någon en bromspump och gas + returvajrar till en R6 -06 till låns, hyra eller salu så kan iaf jag köra imorrn.

Bromspump finnes till salu men en bit ner till Falken tyvärr, men behöver du en efter helgen så finns det en om du behöver. //Ove
 

igelhammar

gud är bedragare......
Gick med
7 May 2003
Ort
halmstad
Hoj
yz 144,piaggio 125....
måste passa på och gratulera robert mattson till segern,efter en skitsäsong i rookie 1000 är han nu tillbaka i den snabba 600 klassen.47.4 på kvalet och seger i race.grattis

även grattis till norwald haland som för en ggr skull inte fick med sin vurpa i highsider,de var på mantorp.
sista grattis är till tobias larsson som förra helgen inte skulle köra men nu kom 2a.
 

abethebabe

hungarianstallion
Gick med
15 Jan 2006
Ort
Fbg
Hoj
GSX-R 750 SRAD -97, R1 banräcer, yamaha yz250f -02, kawasaki kx450f -08, zx9r -98
Oj, många som inte kom till omstart. Varit på Mantorp, så jag har inte kunnat följa webradion, vad hände?

bara lite väl många som ville vara först in mot chikanen så det blev lite grötigt och ett par sammanstötningar, efterföljande varv gick ett par förare av på samma plats dvs chikanen så där stod väl en fyra fem hojar plus att banan behövdes sopas rent från kåpdelar, bromshandtag etc typ, det var bra action där ute idag, publikfriande körning:tummenupp
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vissa jobbar hårt för att marknadsföra sporten......
Men fan vad de ska vara svårt och få en resultatlista...
Någon som kan tipsa om en länk?
 

P-nutZ

The end is now!
Gick med
18 Jun 2004
Ort
sandvikenhills
Hoj
1000rr-09
Jävla skitbana den är trasig! Man går ju ikull överallt.Och man får en jävla massa sand i öronen!
 

Masen

Ju fortare du kör desto mjukare går det.
Gick med
12 Sep 2003
Ort
Varberg
Hoj
Yamaha R1 2003
Riktigt bra arrangemang! Tack Luff och Falkenbergs MB.
Idag ska jag fanimig orka hela racet! Mina underarmar ville inte vara med efter 12 varv :(. Ändrat lite placering på bromshandtaget, får se hur det går.
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Som vanligt ett kanonarrangemang! Tack för det!

Och allt började ju som vanligt, lagom kaosartat!! Ingen fredagsträning såklart, jag KAN ju varvet vid det här laget:)

Så där stod man på lördag morgon, 20 minuter till start, dags att varmköra. Hjälp! Död hoj! Jonte hjälper till att rullstarta, upp på stöden igen, på med värmarna igen. Puh, skönt, på spåret igen.

Med 7 minuter kvar till kval upptäcker jag att sladden till värmarna inte är i!!! DÖDA! Ser med STORA röda siffror att däcken håller 41 resp 42 grader. NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Bestämmer att "Däcken ska ha 68 grader innan jag går ut!" och blir ståender 10 minuter in i kvalet. Biter ihop och går ut. Löder på så gott det går och hinner sex varv innan jag får en situation där tanken möter pungkulorna med grym pondus! AAAAAJJJJJJJJJ! Går i depå. Möter en glad Jonte som säger att "Du ligger nia!!! Och du var femma ett tag. 47,5!" Thoho, nytt pb!!! Avslutar.

Racedags. Tiden räckte till slut till 16 position. Nice, vi var 38 till start! Kommer iväg fint och ligger 12:a ut på första varvet. Tycker jag kör som fan då hojen känns som den går på varvstoppet lite varstans. Men på varv fem tappar den kraft på rakan och går riktigt segt ut ur chikanan. Något har hänt:mad:

Väl tillbaka i depån konsulterar jag kunnigt folk och alla är överens om att "Det är inte ett vevlager. Hittar lite mystiska felkoder och med grym assistans (Tack!!! Johan Tell, Sebastian från GREMO, Igelhammar, Oskar med flera) så håller vi på fram till 21.30 med felsökning. Till ingen nytta.

Det ser inte bra ut....
 

obruT

stolt stoltare (nu dubbelt så stoltast)
Gick med
6 Mar 2003
Ort
umeå
Hoj
Rd 500 -84 RD 500 -85 projekt TZR 250 -87 för vintern och en R1:a för bana som är till salu
hur går det i dag då??

måste väll gått några kval nu finns det några tider från det?
hittar inte på mylaps länken från igår!!!
 

P€RRA

BFF
Gick med
31 Mar 2009
Ort
Estocolmo
Hoj
Njet
Hampus Johansson dök precis upp med sitt team. Blir lite tuffare i Superbike i dag.

Vackert väder men lite blåsigt i dag.
 

Ninjarookie

#42 Rookie 600
Gick med
7 Oct 2006
Ort
Södern
Hoj
ZX6R-07, ZX6R-09
Som vanligt ett kanonarrangemang! Tack för det!

Och allt började ju som vanligt, lagom kaosartat!! Ingen fredagsträning såklart, jag KAN ju varvet vid det här laget:)

Så där stod man på lördag morgon, 20 minuter till start, dags att varmköra. Hjälp! Död hoj! Jonte hjälper till att rullstarta, upp på stöden igen, på med värmarna igen. Puh, skönt, på spåret igen.

Med 7 minuter kvar till kval upptäcker jag att sladden till värmarna inte är i!!! DÖDA! Ser med STORA röda siffror att däcken håller 41 resp 42 grader. NEEEEEEEEEEEEEEEEJ!!!

Bestämmer att "Däcken ska ha 68 grader innan jag går ut!" och blir ståender 10 minuter in i kvalet. Biter ihop och går ut. Löder på så gott det går och hinner sex varv innan jag får en situation där tanken möter pungkulorna med grym pondus! AAAAAJJJJJJJJJ! Går i depå. Möter en glad Jonte som säger att "Du ligger nia!!! Och du var femma ett tag. 47,5!" Thoho, nytt pb!!! Avslutar.

Racedags. Tiden räckte till slut till 16 position. Nice, vi var 38 till start! Kommer iväg fint och ligger 12:a ut på första varvet. Tycker jag kör som fan då hojen känns som den går på varvstoppet lite varstans. Men på varv fem tappar den kraft på rakan och går riktigt segt ut ur chikanan. Något har hänt:mad:

Väl tillbaka i depån konsulterar jag kunnigt folk och alla är överens om att "Det är inte ett vevlager. Hittar lite mystiska felkoder och med grym assistans (Tack!!! Johan Tell, Sebastian från GREMO, Igelhammar, Oskar med flera) så håller vi på fram till 21.30 med felsökning. Till ingen nytta.

Det ser inte bra ut....

Trist med strul.
Kul med PB
Trist med fel.
Köp en Kawa
 

P Igelhammar

Depåhora, fotograf och slapptask
Gick med
2 Apr 2009
Ort
Ängelholm
Hoj
Rostig röd damcykel
Var ser man tiderna för idag? På länken till mylaps så finns inget från idag..
 
Nyheter
Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

Top